Old Hogwarts privatroll! :D
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Old Hogwarts privatroll! :D
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
superV
Elev |
undefined
Wade undefined För en stund sen hade jag tagit adjö av London, kändes skönt att slippa min pappa ett tag, Jag hittade en kupé med lite människor i, jag brukar inte prata med personer jag inte känner så jag började blanda trolldrycker som jag älskar. Tyvärr puttade till min arm så ja fick inte i två droppar fladdemusslem utan fyra. Ett stort poff hördes och kupén blev fylld av rök. Jag blev utslängd ur kupén och försökte hitta en ny. Tyvärr gjorde jag en för stark svimningsdryck och ja jag somnade precis utanför en annan kupé. I kupén kan jag se två personer. En pojke och en flicka, tyvärr hinner jag somna innan jag hinner säga nåt
13 feb, 2014 20:52 |
|
Majis
Elev |
(Haha! Trolldryck på tåget? xD)
Larry "Men jag måste gå på toa, så jag låter Bamse gå tillbaka till sin bur... Men ses!" sa jag och gick ut ur kupén och när jag skulle fortsätta ner för korridoren så såg jag att en person låg på marken. Det var en kille som verkade andas, men troligen hade svimmat. "Oj, hur är det!?" sa jag och hukade mig ner. Hej, hej, här glider Majsen in! (?) You can call me Dr M 13 feb, 2014 21:08 |
|
MatteSweet
Elev |
Kalahan
Jag satt ensam kvar i kupén när Larry gick. Så jag tog fram papper och penna och skrev till min mugglar kompis Alice. Tjena Alice! Nu är jag påväg till skolan. Typ redan framme när skickar detta, men ändå. Jag hoppas att det går bra på mugglarstudierna och att det kommer bli en bättre termin än den förra,, blir det nått så kan du prata med mig bara, du kan använda Jasper du vet hur man använder honom så, haha xD Hoppas vi ses snart och saknar dig! Kram från din bästis Kalahan Jag vek ihop brevet och lade det i min ficka, sedan gick jag ut ur kupén för att dricka vatten när plötsligt Larry stod ute i korridoren över en elev som låg på marken, jag sprang fram till honom och undrade vad som hade hänt. Skicka gärna en uggla ;) 14 feb, 2014 21:18 |
|
superV
Elev |
Wade
Jag drömmer en konstig dröm. Svimningsdrycken har visst blivit nåt som jag inte tålde. Jag ser stora böcker med mindre böcker och ser en bild. jag tänker helt plötsligt på att skrika ordet - Kameler Jag tror jag sa det i den verkliga världen också
15 feb, 2014 00:10 |
|
Glucken
Elev |
Namn: Jimmy icentower Elevhem: Ravenclaw Personlighet/egenskaper: nyfiken, fockeserad, modig Favoritlärare:har ingen favorit Favoritlektion: trollformellära Intressen: springa, ta hand om sin uggla, läsa 15 feb, 2014 00:17
Detta inlägg ändrades senast 2014-02-26 kl. 16:06
|
|
Majis
Elev |
Larry
"Kameler!" Utbrast den avsvimmade kilen. Jag ryckte till av hans utrop och vände mig om. Där stod Kalahan. "Hej!" Sa jag tilk henne, sedan vönde jag mig mot killen. "Mår du bra eller!?" Hej, hej, här glider Majsen in! (?) You can call me Dr M 15 feb, 2014 00:18 |
|
superV
Elev |
Jag började flyga, allt var grönt och rött. Jag hörde en smula reaggemusik och allt röde sig i slowmotion. Jag landade mot marken och började rycka till lite
15 feb, 2014 00:21 |
|
Glucken
Elev |
har sovigt på tåget och hörde skrik längre ner och går ditt för att titta vad som försigår
-vad händer här? 15 feb, 2014 00:21
Detta inlägg ändrades senast 2014-02-15 kl. 00:30
|
|
Majis
Elev |
Larry
Killen började rycka. "Vad i Merlins skägg...!?"sa jag. Hej, hej, här glider Majsen in! (?) You can call me Dr M 15 feb, 2014 00:26 |
|
superV
Elev |
Jag föll ner genom marken som vatten och började se fiskar. Ett par delfiner mötte mig och sa
- Hej Wade följ med oss. Jag förvandlades till en fiskmänniska och följde delfinerna. Jag följde ner de i en stor grotta fylld med vandrande delfiner och vi började dansa. jag sa disco disco
15 feb, 2014 00:29 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen