Någon som vill rolla?
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Någon som vill rolla?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
"Jag kommer från en hel mugglarfamilj" svarade Lilly.
"Allting är nytt för mig" Lilly kastadeen blick ut genom fönstret, tåget hade börjat röra på sig nu. "Vilket elevhem tror du du hamnar i ?" Svaret kunde man ju inte veta än men... 22 apr, 2014 07:41 |
|
Angelinaa
Elev |
Alise såg sin mamma titta medan tåget rörde sig iväg från perrongen. Alise hade lust att vinka, men hennes mamma skulle inte se henne. Hon vände sig mot Lilly igen. Alise var besviken över att hon tydligen inte kunde vara Alise guide till den magiskavärlden.
"Jag vet inte... Vilket tror du du kommer hamna i?" Alise ville verkligen inte visa att hon inte visste något om elevhemmen. När det kom en lärare från skolan för att berätta för henne om hogwarts och ta henne till Diagongränden hade läraren inte sagt något speciellt om elevhemmen, förutom att det fanns fyra. Alise visste inte ens vad de hette, eller hur de skilde sig från varandra. Som hon fattade det var det i alla fall inget som bara lottades. Skulle det vara något test? Hon skulle aldrig klara något test, dels skulle hon vara för nervös för att tänka, dessutom kunde hon ingenting om magi. Hon funderade på att ta fram sina böcker och plugga lite. 22 apr, 2014 08:04 |
|
Borttagen
|
"jag vet inte heller......."sa lilly.
jag vet bara att det finns fyra elevhem.... Slytherin, Gryffindor, Huffelpuff och Rawenclowe..... 22 apr, 2014 15:03 |
|
Angelinaa
Elev |
((Jag antar att Lilly säger elevhemmens namn, förlåt om det var menat att hon tänkte det eller någonting))
Alise nickade osäkert, namnen lät bekanta. Läraren måste ha nämnt dem i Diagongränden. Alise koncentrerade sig på att minnas om läraren hade sagt något mer om elevhemmen. Hon kom ihåg sakta ihåg att hemmen hade någon sorts betydelse, det var inget lotteri, man passade in i ett hem. Alise kom inte ihåg några detaljer. "Tror du något av hemmen är bättre än de andra? Typ att man delas upp efter hur bra betyg man har eller något?" frågade Alise osäkert. Om det var något sådant skulle Alise bergis hamna i det sämsta hemmet. Staden utanför började sakta förvandlas till åkrar och mindre hus. ((Vi låter tågresan gå ganska snabbt va? Så att de kommer fram någon gång XP)) 22 apr, 2014 17:09 |
|
Borttagen
|
((det var meningen ja.... glömde...))
((ok visst det blir väll bra)) Lilly tänkte.......... "jag vet faktist inte ajg har bara hört talas om namnen" en perfekt skickade in genom den halft öppna dörren."har ni inte bytt om änn? dax att göra det isåfall vi är framme om tio minuter" Lilly öppnade sin koffert. i den såg det ut som om det var andra världskriget. efter att ha letet runt en stund hittade hon sin unniform och satte på sig den. ((vilket elevhem ska de hamna i?)) 23 apr, 2014 16:46 |
|
Angelinaa
Elev |
((Lite snabbare än jag tänkte mig, men det blir väl bra XP Då säger vi att de har pratat hela tiden
Alise torkade nervöst av sina svettiga handflator på byxbenen. "Då var det dags" viskade hon tyst, mest till sig själv, hon var inte säker på om Lilly hörde det ens. Alise hade haft på sig dem svarta byxorna hela tiden, så hon inte skulle behöva byta dem på tåget. Hon tog fram sin koffert och öppnade den. Hon hade packat om den flera gånger, med olika inriktningar varje gång. Först hade hon packat "normalt", sedan hade hon packat om efter färg, sedan i bokstavsordning, sedan något annat dumt. Hon hade tillsist lagt sakerna i ordning för när hon skulle behöva dem. Överst låg den vita skjortan. Alise tog på sig den och knäppte noggrant knapparna, under låg den svarta slipsen. Alise hade övat på att knyta slipsen timmar framför spegeln, så den skulle sitta perfekt. Hon drog slutligen på sig den gråa pullover tröjan. Det skilde sig inte inte mycket från skoluniformen hon hade haft i mugglarskolan, inte förrän hon drog på sig manteln. Hon hade fortfarande inte vant sig vid den. Det var konstigt när hon gick och den flög omkring bakom henne, inte särskilt praktiskt kanske, men hon gillade den. När hon var klar tittade hon ut genom fönstret, kvällen var kolsvart, men en bit bort såg Alise ljus. Tåget verkade hålla på att stanna. Alise var så nervös att hon inte kunde hålla tillbaks ett leende. Hon såg nervöst fnittrande på Lilly. "Lycka till." 23 apr, 2014 17:27 |
|
Borttagen
|
Lilly såg på när Alice satte på sig sin uniform.
Hon hörde Alice viska tyst "lycka till" "tack desamma" viskade Lilly. Tåget saktade in och Lilly gick sakta ut ur kupén, "kommer du?" 24 apr, 2014 19:09 |
|
Angelinaa
Elev |
((Alise, inte Alice
Alise nickade, hon log fortfarande svagt. Hon önskade konstigt nog att hon skulle ta med sig kofferten. Kanske fanns det något hemliknande med den. Hon var på väg mot det okända, medan kofferten var otroligt välkänd för henne. Hon visste exakt hur den var packad och var allt fanns. Men packningen skulle lämnas och hämtas efter att eleverna hade lämnat tåget. Alise följde med Lilly ut ur tåget. Folk knuffade sig framåt omkring henne. En äldre kille fick nästan Alise att falla omkull. "Vart ska vi?" frågade Alise Lilly, sekunden efter hördes en hög röst skrika: "Förstaårs elever hitåt!" 24 apr, 2014 19:33 |
|
Borttagen
|
((Hoppsan sorry))
"Förtaårselever hitåt" rösten ekade genom folkmassan. Lilly tog Alise i handen och drog med henne mot den som hade ropat det. När hon hade kommit fram så såg hon att det var en jätte. En jättestor jätte." Är du en jätte?" Frågade Lilly utan att tänka på vad hon sa. Sekunden efter så slog hon handen för munnen "oj förlåt.." sa Lilly lite tystare nu."hej det gör ingenting ja jag är en jätte och jag heter Hargrid"sa jätten."kom"sa Lilly till Alise. 25 apr, 2014 07:42 |
|
Angelinaa
Elev |
((Hagrid är inte en jätte, han är en halvjätte, och det är inget han pratar om))
Alise var glad över att hon kunde hålla i Lilly som stöd. Icke-jätte skrämde henne, hans vilda hår och skägg, hans svarta ögon, hans enorma storlek. Om Alise hade varit ensam skulle hon antagligen ha sprungit. Varför skulle förstaårs eleverna följa med denna enorma mänskliga best? Vart tog de andra eleverna vägen? Var det nu testet var? Testet om vilket elevhem de skulle hamna i? Alise bestämde sig för att vara redo på allt, vad som än hände skulle hon klara sig och hamna i det bästa elevhemmet. Icke-jätten Hagrid förde dem yngsta eleverna längs en ojämn stig omgiven av mörk skog. Skogen gjorde Alise ännu mer nervös. Nervositeten gick från en hoppfull nervositet, till en rädsla. Hon kände hur hennes händer darrade. "Vart tror du vi ska?" frågade Alise tyst. Ingen av eleverna pratade högt, dem flesta viskade inte ens. 25 apr, 2014 08:39 |
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen