Prs Bullen1 och Fairy Tale
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Prs Bullen1 och Fairy Tale
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Bullen1
Elev |
Jag satte mig i sängen och drog av mig strumporna. De var vita med röda och lila ränder på.
"Maten är klar!" ropade mamma utifrån köket. Jag stirrade ut genom fönstret. En svart katt gick långsamt över gatan. Den strök sig mot gatlyktan. Åh, jag ville så gärna ha en katt som den. "Kom nu. Det blir svampsoppa till middag", sa mamma som nu stod i mitt rum. "Jaja", svarade jag. Svampsoppa var inte direkt min favoriträtt. Jag följde med mamma ut till köket. Jag la märke till att jag nästan vuxit ifatt henne nu. Vi var rätt så lika jag och mamma. Samma mörkbruna hår och ögon. Folk brukar tro att mamma är min syster och inte Clara. Jag satte mig på den halvslitna pinnstolen i köket och började sleva in soppan i munnen. 28 jan, 2014 19:21 |
|
Fairy Tale
Elev |
-Ally, nu får du faktiskt komma! skrek mamma från köket. jag hade suttit vid datorn och inte alls lyssnat på första gången mamma ropade på mig.
-Jaja, jag kommer! ropade jag från mitt rum. jag gick till matsalen som vanligt och där stod min tallrik. pyttipanna, usch.. men jag sa inget, bara åt upp. imorgon var det måndag. jäsp. en till skoldag med idioterna jag har i klassen. jo 99% av jordens befolkning är smarta, den andra procenten går i min klass. så är det¨, precis så. Bullen1
28 jan, 2014 20:09 |
|
Bullen1
Elev |
Jag tittade ut genom fönstret igen. Katten var borta.
"Michelle? Har du gjort läxan?" frågade mamma. Jag suckade. Läxan! Den hade jag helt och hållet glömt av. Jag letade fram matteboken och slog upp sida 38. 7 sidor gånger med höga tal. Åh. Jag bet ihop och satte igång att jobba. När klockan slog tio var jag klar. Först då insåg jag hur trött jag var. På söndagar lägger jag mig tidigt. Gymnastiken tröttar ut mig totalt. Jag tog upp en bok. Skogens hemlighet hette den. Jag hade fått den i julklapp. 946 sidor. Jag har så många gånger tatt upp just den boken. Men låtit den vänta. Det gjorde jag den här gången också. Jag la mig på sängen och somnade nästan ed en gång. 30 jan, 2014 20:32 |
|
Fairy Tale
Elev |
Jag spenderade resten av kvällen med att ha mitt headset på och lyssna på musik. Jag tänkte på allt. På livet och på klassen. Hur dum de tror jag är. Hur lågt betyd de tror jag har. Om de bara visste..
30 jan, 2014 20:54 |
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Prs Bullen1 och Fairy Tale
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen