Ljudbok
Forum > Harry Potter > Ljudbok
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
GinnyOlivia
Elev |
Usch, jag klarar inte folk som säger Herr-mi-åååne. DET ÄR SJUKT STÖRANDE. Men den engelska ljudboken är jättebra, jag har trean på min Ipod och brukar lyssna när jag ligger i sängen och ska sova eller när jag tecknar. Den uppläsaren är bra, inte för att jag kommer på vad han heter för ögonblicket, menmen...
![]()
23 apr, 2011 22:05 |
|
Optic
Elev |
Men på "svenska" heter hon Herr-mi-åååne och på engelska heter hon "Hermajni"
24 apr, 2011 11:33 |
|
Katla
Elev |
Jag har alltid uttalat det Hermajini
♏︎ 24 apr, 2011 11:35 |
|
Borttagen
|
Jag gillar inte ljudböcker :p
Jag föredrar att läsa boken själv, det går snabbare och jag lever mig mer in i händelserna 24 apr, 2011 11:36 |
|
Optic
Elev |
I början innan jag såg filmerna så sa jag her-mi-åååne men när jag hade sett den första filmen så sa jag Hermajni
Du över: Samma här. Har aldrig lyssnat på dom men kanske ska göra det nån gång när jag åker bil länge 24 apr, 2011 11:37 |
|
Katla
Elev |
Jag uttalar Hermajini eller Hermajoni. Inte riktigt som dig hermione98, Hermajni
♏︎ 24 apr, 2011 11:40 |
|
Borttagen
|
Jag uttalar det som i filmerna (på engelska då :p) 24 apr, 2011 11:51 |
|
Magda
Elev |
4 aug, 2012 16:06 |
|
Sirius Orion Black
Elev |
Jag har inte de svenska ljudböckerna. Däremot har jag hört de två första på svenska, och tyckte att han som läste var helt ok. Fast jag föredrar också riktiga böcker. Ljudböcker lyssnar jag på om jag är sjuk och inte orkar läsa, eller inte kan av någon anledning.
I would have died! I would have died rather than betray my friends 4 aug, 2012 16:10 |
|
Borttagen
|
Jag har lyssnat på alla svenska HP ljudböcker och dem var rätt så bra. Krister Henriksson har en väldigt fin och behaglig läsarröst.^^ Nu har jag börjat lyssna på dem engelska och Stephen Fry (läsaren) är helt underbar! Underbar läsarröst.
____________________________________________ Pigfarts is real! 5 aug, 2012 07:55 |
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen