Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Prs mellan JustMe! och Grymmen

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Prs mellan JustMe! och Grymmen

1 2 3
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Det är en helt vanlig tisdags eftermiddag och jag sitter i bussen påväg hem från skolan. När bussen stannar vid min busshållsplats stiger jag av och går slött hem och låser upp dörren. Min hund Sille skäller tills han märker att det är jag.
- Mamma, är du hemma? Ropar jag från ytterdörren, men får inget svar. Jag lägger min väska på golvet och hänger upp jackan innan jag går till köket och kollar posten som är i en hög på bordet.

20 jan, 2014 20:53

Borttagen

Avatar


" Jag är här.." Sa jag och tittade på breven.
" Får jag hit dom?!" Morrade mamma och sträckte ut sin hand.
" Vänta lite.." Sa jag och läste vem breven var till.
" HIT MED DOM!" Röt mamma och drog breven från mig.
Jag hann precis ta tag i ett brev som var till mig och rusade in på mitt rum, låste dörren och satte mig på sängen med brevet i mina händer.
" ÖPPNA!" Vrålade mamma och bultade på dörren.

20 jan, 2014 21:35

Borttagen

Avatar


Jag såg ett brev som var till mig. Jag satte mig vid köksbordet och började öppna brevet. Mamma kom in i köket vilket jag inte märkte först.
- Vad är det där? Frågade mamma och såg på brevet.
- Ett brev. svarade jag kort och drog ut pappret som låg inne i kuvertet.
- Nej, det är inte till dig sade mamma och slet den ur min hand.

20 jan, 2014 21:47

Borttagen

Avatar


Jag slog händerna för öronen och la mig i sängen.
" GÅ HÄRIFRÅN!" Skrek jag.
" DET ÄR MITT HUS!" Röt mamma.
" JAG ÄR DIN DOTTER!" Skrek jag och började att gråta.
Bultandet stannade upp.

21 jan, 2014 08:04

Borttagen

Avatar


- Varför får jag inte läsa? Frågade jag besviketoch försökte ta brevet ur mammas hand. Mamma sade ingenting utan bara stirrade på pappret.
- Det är ingenting viktigt, bara en räkning, jag ska ta hand om den. Sade mamma om en stund och gick ut ur köket, med brevet i handen. Jag suckade och satte mig vid bordet.

21 jan, 2014 10:27

Borttagen

Avatar


Jag tog brevet igen och drog ut lappen och började att läsa.
När jag hade läst klart så skakade jag på huvudet och läste allting igen.

(Det blev inte så långt men..)

21 jan, 2014 12:17

Borttagen

Avatar


[Kan inte skriva nu, skriver senare]

21 jan, 2014 12:24

Borttagen

Avatar


(Okiiii)

21 jan, 2014 12:28

Borttagen

Avatar


Jag såg att mamma lade brevet i sin handväska då hon gick ut ur köket. Jag kollade att hon inte var någonstans i närheten och gick sedan fram till väskan och rotade efter brevet. Jag hittade den ganska snabbt och smög upp till mitt rum och låste dörren efter mig.
Jag läste snabbt igenom brevet och tittade sedan storögt upp från pappret.

21 jan, 2014 14:56

Borttagen

Avatar


" Hallå, jag är hemma!" Sa pappa o smällde igen dörren.
" Pappa! Du kommer inte att tro det!" Sa jag och rusade ut till honom, gav honom en kram och gav honom brevet. Han satte sig ner med brevet och läste igenom det. Plötsligt kom mamma in med rinnande tårar och utkladdat mascara under ögonen men sin lila morgonrock runt sig och dom vita tofflorna.
" Vad är det nu? Vad har du nu gjort?" Sa pappa och blängde på mig men en otroligt vass blick.
" Jag fick inte läsa mitt brev.." Sa jag och tog det från honom.

21 jan, 2014 16:24

1 2 3

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Prs mellan JustMe! och Grymmen

Du får inte svara på den här tråden.