PRS med huffpuff
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PRS med huffpuff
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
TildeW
Elev |
(Kan vi inte ha Glee-kören varje dag istället för en gång i veckan?)
När jag kommer till skolan går Kurt fram till mig och ska säga något innan han hejdas av Santana. "Dyér!" Säger hon. "Det uttalas Dyaár!" Säger jag. "Jag bryr mig inte! Då slog till mig på näsan igår!" Säger Santana. "Jag sa ju det! Jag sa ju att jag skulle slå till ditt FULA tryne!" Säger jag. Santana ger sig och går argt där ifrån. Jag himlar med ögonen och vänder mig mot Kurt. "Ja?" Säger jag. "Jag vill bara säga att..." Säger han. "Att du är bög och du inte gillar mig!" Säger jag. "Nej!" Säger Kurt. "Jag är inte bög längre!"
5 jan, 2014 22:27 |
|
huffpuff
Elev |
(Visst)
Under hela Glee-repetitionen tittar Jennifer på Sam. Han verkar inte titta på henne... Efter Glee kommer Sam fram till henne. -Hej, säger han och ler. -Hej... um.. juste, vad var det du skulle säga igår? - Ja... Kan vi gå hem till dig? Jag måste få hjälp med matten, och du är ju så bra på det... Jennifer är både lättad och ledsen över att Sam inte är kär i henne. Hon har ju aldrig varit kär i honom egentligen. Hemma hos Jennifer pluggar de matte tillsammans. Det går riktigt bra, och Sam verkar lära sig snabbt. - Ursäkta men jag måste gå på toa.. säger Sam. - Okej, badrummet ligger upp för trappan och till vänster, säger Jennifer. Medans Sam är på toa så kommer Blaine hem. Han sätter sig vid matbordet och pluggar. Jennifers pappa har inte kommit än, och Sam börjar plugga med Blaine istället. - Så ni två är kusiner? frågar Sam. - Ja, och vi är som bästa vänner, svarar Blaine. - Berätta lite om dig själv! säger Sam och dunkar Blaine i ryggen. - Alltså... jag går på Dalton Academy. Jag är... gay. Jag sjunger i vår kör. Och sånt. Sam rodnar lätt och Jennifer ser hur Blaine ser på Sam i smyg.
5 jan, 2014 22:39 |
|
TildeW
Elev |
"Grattis!" Säger jag och vänder på klacken. Kurt suckar en hopplös suck.
Efter skolan lägger jag mig i soffan och tittar på min mobil. Tre sms från Kurt. Jag orkar inte läsa allt dåligt han säkert skrivit till mig men gör det ändå. Hej, jo eh.. Jag undra bara om.. Ifall du vill sjunga duetten med mig? Jag funderar innan jag svarar. Visst! Vad isåfall? Det tar ett tag innan jag får svar och han vet inte och vill att jag bestämmer. Det tar en stund innan jag kommer på det. Don't go breaking My heart. Det är en enkel text och jag hoppas vi får den. Nästa dag springer jag in i Glee-körs rummet och sätter mig spänt. "Don't go breaking My heart var en perfekt låt! Finn kommer spela trummorna också!" Säger Kurt och ler.
5 jan, 2014 22:56 |
|
huffpuff
Elev |
Efter ett pinsamt dansnummer av Finn sjunger Rachel en mäktig ballad. Oj, vad oväntat.
Under hela lektionen sitter Sam och sms:ar med någon. Jennifer är nyfiken och lutar sig fram och läser på skärmen. Hej, ska vi träffas imorgon? Jag vet en restaurang! Puss, Blaine Jennifer kommer på sig själv att hon har stirrat men det är försent. Sam har redan sett henne och han rodnar och böjer ner huvudet. - Blaine och Sam?? tänker Jennifer och suckar.
5 jan, 2014 23:00 |
|
TildeW
Elev |
"Så nästa är en duett med märkligt nog Kurt i, jag trodde aldrig du skulle sjunga en duett!" Säger Will och ger oss plats.
Kurt hoppar upp ur stolen och ler. Han börjar sjunga och jag hänger med. Mm Don't go breaking my heart I couldn't if I tried Oh Honey if I get restless Baby you're not that kind Mm Don't go breaking my heart You take the weight off me Oh Honey when you knocked on my door OO I gave you my key oo ooo Nobody knows it When I was down I was your clown oo oo Nobody knows it But Right from the start I gave you my heart So don't go breaking my heart I won't go breaking your heart Don't go breaking my heart När vi var färdiga står jag öga mot öga mot Kurt. Det händer något som inte skulle hänt. Kurt kysste mig. Jag inser att vi sabbat våran chans till en duett och går bara och sätter mig på stolen igen.
5 jan, 2014 23:08 |
|
huffpuff
Elev |
Några i körrummet gapar, några rodnar och några (santana) skrattar.
- Men vad i helve... skriker hon, men blir avbruten av Kelly.
5 jan, 2014 23:12 |
|
TildeW
Elev |
"Tyst!" Fräser jag tills jag ser Jacob stå där med sin kamera och le. När lektionen är slut går jag till biblioteket och in på skolans hemsidan. Jag går in på Jacobs blogg och ser det. Hela videon när vi sjunger och kyssen. (Som på din gif. Fast bara kyssen han går inte fram)
"Fru Hummel, kan jag hjälpa er!?" Säger Quinn bakom mig. "Nej!" Fräser jag och går. "Kelly, har du sätt det?" Säger Kurt. "Ja! Och det gör mig en aning irriterad!" Säger jag. "Förlåt!" Säger Kurt. "Nej, inte på dig..Men på Jacob!" Säger jag och ger Kurt en lätt puss.
5 jan, 2014 23:20 |
|
huffpuff
Elev |
5 jan, 2014 23:21 |
|
TildeW
Elev |
5 jan, 2014 23:25 |
|
huffpuff
Elev |
((Ska vi inte försöka binda ihop våra "delar" lite?))
När skoldagen är slut tar Jennifer skolbussen hem. Kelly sitter längst bak. Jennifer tar ett djupt andetag, och sätter sig bredvid henne. - Hej, säger Jennifer - Hej... mumlar Kelly - Jag tycker att du och Kurt passar ihop... Tänk inte på vad alla andra säger... Kelly tittar upp på henne och ler försiktigt. - Tack... säger hon och rodnar lätt. När Jennifer kliver av bussen får hon ett sms. Hej gumman, jobbar sent idag också... Kommer säkert mitt i natten. Är allt okej med Blaine? //Pappa Jennifer svarar Pappa snabbt och börjar gå hem. När hon öppnar dörren ser hon att Blaine redan är hemma. - Hej, varför är du hemma så tidigt? säger Jennifer till honom. - Äh, vi slutade tidigt bara... svarar Blaine - Jaha, jag går upp och pluggar. säger Jennifer När hon gått upp för trappan ser hon att toadörren öppnas och att Sam kommer ut. Han låtsas inte se henne och småspringer ner igen. Jennifer hör hur Blaine och Sam pratar där nere och hon går in till sig och pluggar.
6 jan, 2014 10:14 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen