Hp roll
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Hp roll
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Jag skrattade till lite och sträckte fram handen.
- Noah Key. Sade jag och log. - Men orka med händer! Du är för väl uppfostrad. Sade Ewan och tryckte ner min hand så att den hängde vid sidan av mig. - Du borde lära dig att betee dig bättre skämtade jag och skuffade till honom i sidan. - Ja, visst. Sade Ewan och tog Heavenlys hand och kysste den. - Det var bra uppfostring! Skämtade han och vi båda började skratta. 4 jan, 2014 23:03 |
|
TildeW
Elev |
Jag log mot dom.
"Uppfostring är väll bra?" Sa jag. "Ibland!" Sa Ewan. "Hemma hos mig uppfostrades man när man va..ett halv år gammal" sa jag.
4 jan, 2014 23:08 |
|
Borttagen
|
Mc Gonagall kom gående genom korridoren.
- Ni borde vara uppe i sovsalarna redan. Sade hon. - Ja, ja. Sade Ewan och började gå. - Tack för informationen. Sade jag och vände mig mot Heavenly. - Det var trevligt att träffas, vi ses. Sade jag och skakade hennes hand och småsprang sedan efter Ewan till båten. 4 jan, 2014 23:15 |
|
TildeW
Elev |
4 jan, 2014 23:18 |
|
Borttagen
|
Jag lade mig i sängen och somnade nästan omedelbart.
Nästa dag vaknade jag tidigt. Jag klädde snabbt på mig och väntade på att Ewan skulle vakna. 4 jan, 2014 23:25 |
|
TildeW
Elev |
Jag vaknade av att solen sken in genom fönstret. Jag var den första som vaknat och bestämde mig för att anmäla mig till trekampen. Jag kläde på mig och gick mer till stora salen. Det var lördag och inga lärare uppe. Jag skrev mitt namn på en pergament bit och slängde ner det i bägaren.
4 jan, 2014 23:28 |
|
Borttagen
|
Till slut bestämde jag mig för att väcka Ewan trots att han skulle vara jätte grinig hela dagen
- Ewan... Sade jag och ruskade om honom. Han mumlade något och slog upp ögonen om en stund. - Godmorgon. Sade han och slängde en kudde på mig. - Godmorgon på dig med. Sade jag och log. - Kom nu, vi ska anmäla oss. Sade jag och han började klä på sig. Vi sprang in i slottet och in i stora salen. 4 jan, 2014 23:33 |
|
TildeW
Elev |
Jag satt tyst och ensam i stora salen då portarna slogs upp och Noah och Ewan kom in.
"God morgon!" Sa jag. "God morgon" sa Ewan och log.
4 jan, 2014 23:36 |
|
Borttagen
|
- God morgon. Sade jag och skrev mitt namn och skolans namn på en bit pergament.
- Har du anmält dig, Heavenly? Undrade jag och log. Ewan skrev också på ett pergament och lade in den i bägaren tillsammans med mitt. - Hey, när blir det frukost? Frågade Ewan. 4 jan, 2014 23:42 |
|
TildeW
Elev |
Jag nickade.
"Frukost brukar bli runt 10 på helger, klockan är 6 just nu men är ni hungriga gör ni som jag gör ibland. Tar mat ifrån köket. Alla köks arbetare sover nu" sa jag. "Stjäla mat låter roligt!" Sa Ewan och log. "Kommer du Noah?" Sa jag och log.
4 jan, 2014 23:45 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen