Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

PRS mellan Glina2 och Luna_rav (THG)

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PRS mellan Glina2 och Luna_rav (THG)

1 2 3 ... 28 29 30
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar



Det var den första... och nu ligger jag ju i alla fall inte skit dåligt till.
Jag log för mig själv och glömde helt bort blodet på min näsa. Jag tog ett hårt grepp om grenen ovanför mig. Om jag stannade på den här låga grenen så skulle jag vara ett lätt byte för alla som var ovanför mig och nere på marken. Jag svängde mig upp på grenen och ställde mig upp där.
Jag tittade ut över skogen och jag kunde höra en eller fler härmskrikor sjunga. Jag log försiktigt för mig själv och började klättra högre upp på trädet.

14 dec, 2013 10:25

Borttagen

Avatar


Jag lugnade mig och satte mig tillrätta i en grenklyka.
Sedan började jag rota omkring i min väska. Den lilla väskan hade jag tappat någonstans, antagligen var den vid trädets fot, men jag vågade inte hämta den.
Så. Sakerna jag hade i ryggsäcken var en ganska stor köttbit, två tomma vattenflaskor, ett litet bröd och några örter som jag kände väl till. Dem brukade mor alltid ta på sår och så, men jag hade ingen aning om vart man hittade dem, eller hur dom ens såg ut när dom inte var torkade.
Jag packade ner allt i väskan igen.
Jag måste hålla mig sysselsatt, för jag ville inte somna och sedan vakna under den korta vägen ner till marken där jag skulle dö en ganska säker död.
Undrar var det fanns vatten?
Jag visste ju att det var en av det viktigaste man behövde på arenan, och jag var ganska törstig sedan spyattackerna.
Jag reste mig en aning vingligt upp på grenen och tittade mig omkring. Skog. Skog. Och återigen; skog.
Fast där borta... Väldigt långt bort såg jag något som liknade ner liten sjö bland alla träden.

14 dec, 2013 10:59

Borttagen

Avatar



Jag satte mig på grenen och tog tag i väskan. Jag tittade i den. Jag tog en vattenflaska och började dricka. Jag kände mig iakttagen och la genast ner vattenflaskan i väskan igen. Jag slängde den över ryggen och kände hur gestalten kom allt närmare.
Jag såg hur en kastkniv var på väg mot mig och jag tog ett hårt grepp om grenen ovanför mig och svängde mig upp.
En till kniv åkte förbi mitt öra. Deltagaren som kastade dom mot mig var antagligen inte så duktig på att sikta.
Nu började jag kunna se gestalten ännu mer och jag tog upp en kniv från mitt bälte. Jag kastade den och såg hur deltagaren föll ner på marken.
En kanon hördes och när jag tittade upp förstod jag att det var killen från distrikt 6 jag dödat.

14 dec, 2013 11:08

Borttagen

Avatar


Jag bestämde mig för att börja gå mot den lilla sjön och klättrade klumpigt ner från trädet.
Jag hörde deltagaren några meter framför mig innan jag såg henne. Hon hade två flätor och var väldigt smal.
Hon gick snabbt och plöjde en stor väg framför mig.
Jag tittade snabbt bakom mig innan jag började smyga efter henne. Så som hon lät kunde hon ju omöjligt höra mig.
Dock så kunde ju andra spelare höra henne, så jag var på vakt hela tiden.

14 dec, 2013 15:26

Borttagen

Avatar



Jag tittade mig omkring och hoppade ner från trädet.
Jag började höra någon annan ut av deltagarna låta som sjutton. Jag undrar vad den tänkte med. Jag flinade och fortsatte mot ljudet. Jag tog upp en kastkniv från mitt bälte och gömde mig bakom ett träd. Det var en flicka med två flätor som lät så att nästan hela skogen kunde höra henne.
Jag flinade, skogen var stor och det var självklart att deltagarna på andra sidan inte skulle höra henne.
Fast om bara några sekunder skulle inte någon kunna höra henne. Inte ens dom som stod bara en millimeter ifrån henne. Möjligtvis skulle dom kunna höra bruset av blod.
Jag skakade genast på huvudet. Vad var det med mig?

14 dec, 2013 17:26

Borttagen

Avatar


Jag smög vidare bakom henne, men hörde plötsligt ett tyst "knak" bakom mig.
Jag hoppade till och titta bak.
En tjej stod där, men hon verkade inte se mig. Jag snubblade till när jag skulle springa iväg och fastnade med foten under en sten.

14 dec, 2013 18:15

Borttagen

Avatar



Jag märkte att någon var nära... jag tittade mig noggrant framför mig och såg att någon hade ramla på marken. Jag sprang fort dit och tog fram svärdet.

14 dec, 2013 18:35

Borttagen

Avatar


Jag drog loss foten och hamnade ansikte mot ansikte med tjejen jag sprungit ifrån.
"Eeee....hej!" Sa jag nervöst och tog fram min kniv.
Det här skulle inte sluta bra.

14 dec, 2013 18:40

Borttagen

Avatar


[color=red]
Jag flinade och tog svärdet mot hans hals.
"Hej." sa jag enkelt och fortsatte att flina.
Jag förstod att han förstod att han låg illa till.
[7color]

14 dec, 2013 18:44

Borttagen

Avatar


Jag svalde och kände det vassa kalla stålet mot min hals.
"Vänta! Du är hon från distrikt 4 va?" Jag lät lika förtvivlad som jag kände mig.

14 dec, 2013 19:15

1 2 3 ... 28 29 30

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PRS mellan Glina2 och Luna_rav (THG)

Du får inte svara på den här tråden.