Prs(Mily)
Forum
> Quidditchplanen
> Rollspel
> Prs(Mily)
|
Borttagen
|
Lei hämtade mat åt sig själv i köket. Hon hittade inte så bra här, hon åt oftast mat i fängelsehålorna. Istället för att komma till tjänarnas minimala matsal kom hon in i köket, där diskpojkarna stod.
24 nov, 2013 13:10
|
|
Borttagen
|
Anton såg på de andra diskpojkarna de behövde honom mer än kungen gjorde det han såg på vakterna
" Jag finner ingen anledning att lämna rummet då jag behövs mer här " sa Anton. vakterna såg ilsket på honom.
" din lilla eländiga unge " skrek en av dom och tog fram piskan.
24 nov, 2013 13:13
|
|
Borttagen
|
Lei hoppade förskräckt till. Han hejdade vakten med piskan.
- Sir kan ni visa mig vägen till särlingarnas matsal? frågade hon tyst och putade lite med brösten. Vakten stirrade på hennes bröst och flinade.
- Visst visst! mumlade han. Han lade en hand på Leis rumpa och började leda henne bort. Även om Lei ogillade vaktens händer hade hon gjort en god sak i och med att hon räddat den stilige diskpojken från att bli piskad.
24 nov, 2013 13:15
|
|
Borttagen
|
Anton såg efter tjejen som hade hindrat soldaten från att slå honom. De andra soldaterna såg på honom
" du får arbeta här i en vecka utan uppehåll och ingen mat för dig grabben " sa en av dom och lämnade rummet.
Anton återgick till sin balja och började skrubba disken och gav den rena disken till pojken brevid honom som hette Simon. Simon var en av dom som torkade disken.
24 nov, 2013 13:25
|
|
Borttagen
|
Lei kom till matsalen och åt sin middag. Hon beställde en andra tallrik som hon tog med till diskpojken. Först stod hon bara och kollade på honom, sedan smög hon försiktigt fram.
- Antog att du inte skulle få nån mat! log hon tyst och ställde ner köttgrytan bredvid honom.
24 nov, 2013 13:41
|
|
Borttagen
|
Anton såg förvånat på tjejen som kom fram med köttgrytan till honom.
" tänk om soldaterna får veta då får du straff " sa Anton och såg nervöst på tjejen. Skulle han våga äta eller inte?
24 nov, 2013 13:59
|
|
Borttagen
|
Lei ryckte på axlarna och drog upp V-ringninen lite.
- Mitt liv kan ändå inte bli värre, jag måste roa Kung Randa av Middluns. Den värsta tyrannen av dem alla....
24 nov, 2013 14:06
|
|
Borttagen
|
" okej tack " sa Anton och började äta lite av maten. Han såg på tjejen
" Vad heter du? " frågade han
24 nov, 2013 14:10
|
|
Borttagen
|
Lei log svagt mot killen.
- Lei! sa hon och pillade lite på sitt hår.
- Du då?
24 nov, 2013 14:11
|
|
Borttagen
|
" Jag heter Anton " sa Anton och log lite han åt sakta av maten. och såg ut över de andra 5 diskpojkarna.
24 nov, 2013 14:13
|
Du får inte svara på den här tråden.