Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Min dagbok (Luville)

Forum > Fanfiction > Min dagbok (Luville)

1 2 3 4
Användare Inlägg
Parva Fortemque
Elev

Avatar


Nu kommer det mer...



Kapitel 1: Hogwarts

Lunas dagbok.

Kära dagbok! Idag så träffade jag en UNDERBAR pojke vid namn Neville Longbottom. Han påminner så mycket om mamma. Jag kan prata om precis allt med honom. Just nu sitter jag i flickornas sovsal i Ravenclaws uppehållsrum. Jag blev sorterad där.

När jag gick till bordet i en stor sal så kollade jag upp mot taket. Det var förtrollat. Pappas veriation var ganska likt, men det här var alldeles underbart! Jag tänkte inte på det så mycket. Du förstår jag hade mycket annat och tänka på. Jo Neville blev uppropad och är han satte sig på den lilla rangliga pallen så ropade hatten inte Ravenclaw som jag trott utan den var helt säker och skrevan öppnades och ordet Gryffindor ropades upp i salen.

Vi åt middag och jag lät min blick alltid sjunka bort mot Nevilles plats vid Gryffindor bordet och kolla vad han gjorde. Hela middagen så satt han inne i ett djupt samtal med två pojkar som verkade heta Ron och Harry. Jag tror att Harry var Harry Potter. Han som överlevde, den som inte får nämnas vid namn. Eller Voldemort. Och Ron är egentligen inget namn utan ett smeknamn så han borde heta Rupert eller något i den stilen.

När vi gick upp till våra uppehållsrum så visade en prefekt vägen. Varje gång vi ska komma upp till rummet så måste vi svara på en fråga. Om vi svarar fel så får vi vänta tills någon annan kommer och svarar rätt. Om vi själva svarar rätt så kommer vi in. Så nu ligger jag här i vår sovsal och längtar så förfärligt mycket efter Neville. Men jag får vänta tills i morgon.




Bra? Lite kort men jag hoppas att ni klarar er. Kommentera gärna! //Parva

www.kulturforeningennimbus.com

28 nov, 2013 20:10

Isabelle Granger
Elev

Avatar


AMEHNGUUHVADBRA♥

28 nov, 2013 20:22

Borttagen

Avatar


Dettavarheltamazing! Jag kan inte sluta att säga att alla här på mugglis är så begåvade! Du är aweome! ♥ Jag menar det! You are helt otrolig!♥♥

28 nov, 2013 20:24

Isabelle Granger
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Dettavarheltamazing! Jag kan inte sluta att säga att alla här på mugglis är så begåvade! Du är aweome! ♥ Jag menar det! You are helt otrolig!♥♥


Jag kunde inte sagt det bättre

28 nov, 2013 20:44

Parva Fortemque
Elev

Avatar


Skrivet av Isabelle Granger:
Skrivet av Borttagen:
Dettavarheltamazing! Jag kan inte sluta att säga att alla här på mugglis är så begåvade! Du är aweome! ♥ Jag menar det! You are helt otrolig!♥♥


Jag kunde inte sagt det bättre

Tack så jätte mycket! Era kommentarer betyder jätte mycket för mig.

www.kulturforeningennimbus.com

28 nov, 2013 21:11

Borttagen

Avatar


Skrivet av Parva Fortemque:
Skrivet av Isabelle Granger:
Skrivet av Borttagen:
Dettavarheltamazing! Jag kan inte sluta att säga att alla här på mugglis är så begåvade! Du är aweome! ♥ Jag menar det! You are helt otrolig!♥♥


Jag kunde inte sagt det bättre

Tack så jätte mycket! Era kommentarer betyder jätte mycket för mig.


Så lite så Dina kapitel betyder mycket för mig! Så du vet ♥

29 nov, 2013 07:16

Fellrendión
Elev

Avatar


Jag kanske läser mer i framtiden, det var jättebra skrivet.

Inte för att vara elak men jag tror faktiskt att Luna är lika gammal som Ginny.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia.tenor.com%2FS_9n8vs7EeoAAAAM%2Ftwin-peaks-laura-palmer.gif

29 nov, 2013 07:23

Isabelle Granger
Elev

Avatar


Skrivet av Parva Fortemque:
Skrivet av Isabelle Granger:
Skrivet av Borttagen:
Dettavarheltamazing! Jag kan inte sluta att säga att alla här på mugglis är så begåvade! Du är aweome! ♥ Jag menar det! You are helt otrolig!♥♥


Jag kunde inte sagt det bättre

Tack så jätte mycket! Era kommentarer betyder jätte mycket för mig.



U are worth it






29 nov, 2013 13:05

Parva Fortemque
Elev

Avatar


Skrivet av Fellrendión:
Jag kanske läser mer i framtiden, det var jättebra skrivet.

Inte för att vara elak men jag tror faktiskt att Luna är lika gammal som Ginny.

Jag vet. Jag gjorde om det lite bara. Okej?

www.kulturforeningennimbus.com

29 nov, 2013 17:04

Fellrendión
Elev

Avatar


Skrivet av Parva Fortemque:
Skrivet av Fellrendión:
Jag kanske läser mer i framtiden, det var jättebra skrivet.

Inte för att vara elak men jag tror faktiskt att Luna är lika gammal som Ginny.

Jag vet. Jag gjorde om det lite bara. Okej?

I en fanfiction får du ändå skriva hur du vill!

Jag bara sa vad det var egentligen ifall du trodde att de var lika gamla.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia.tenor.com%2FS_9n8vs7EeoAAAAM%2Ftwin-peaks-laura-palmer.gif

29 nov, 2013 18:13

1 2 3 4

Forum > Fanfiction > Min dagbok (Luville)

Du får inte svara på den här tråden.