(PRS Fortunia & Fellrendión) Little Big Planet: Del 2
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > (PRS Fortunia & Fellrendión) Little Big Planet: Del 2
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Fellrendión
Elev |
Ända tills...
Plötsligt mitt i nattsömnen väcktes de av en hård smäll som skakade till hela poden. Stewie flög upp ståendes och kunde se en pod bakom dem långt bort som förföljde dem. Det var mycket mörkt kring poden och man kunde inte se vem som styrde den, men det viktiga var att de flydde därifrån, poden bakom hade börjat skjuta missiler mot dem. "Lucy, vakna! Vi måste fly"! Skrek Stewie och hoppade mycket skyndat mot kontrollen för att styra iväg poden.
19 nov, 2013 16:08 |
|
Borttagen
|
"Å nej! Vad ska vi göra? De skjuter på oss... och en pod är alltid av kartong så det går snabbt att skjuta sönder en pod! Fly! Snabbt!" sa Lucy i panik.
Det började bli lite ljust, den andra poden åkte iväg, de ville väl inte att man skulle se vem som är i poden. Men det Stewie och Lucy måste göra nu, är att försöka hjälpa Little Big Planet! 19 nov, 2013 16:21 |
|
Fellrendión
Elev |
När dem nu äntligen var i säkerhet så började de fundera över vad som precis hade hänt.
Det måste varit någon av Heidi, Peter och Elmo som försökt skjuta sönder deras pod. Eller möjligen någon som jobbade för dem. "Lucy, jag tror att vi måste landa poden någonstans så att vi kan gömma oss, vakterna måste säkert bevaka rymden noggrannt, och om vår pod förstörs när vi är inuti den så kommer vi dö", sa Stewie.
19 nov, 2013 16:22 |
|
Borttagen
|
"Jag vet inte, men jag tror att personen som styrde poden är någon som jobbar för dem!" sa Lucy.
"Vi behöver hjälp av någon som vet vem som skulle kunna jobba för Heidi, Peter och Elmo. En gammal vän som har bott här mycket länge", sa Lucy "Tänker du på samma som jag?" 19 nov, 2013 16:33 |
|
Fellrendión
Elev |
"Menar du Mini Tanten? Men hon bor ju i den japanska byn", sa Stewie. Men sedan mindes han hur man kom dit.
För att komma till byn var man ju tvungen att gå igenom en magisk portal från vattenfallet på nivån från förra besöket, som ledde till en by i den japanska världen. "Då måste vi besöka Lucy och Stewies nivå igen va"? Frågade han. Men sedan när han letade efter nivån så kunde han inte hitta den. Lika plötsligt som den dök upp bland storynivåerna var den borta.
19 nov, 2013 18:14 |
|
Borttagen
|
"Konstigt! Den kan ha ändrat namn... Försök att söka på våra namn och se om du hittar något" , sa Lucy.
Stewie skrev "Lucy & Stewie" och då kom det upp många olika saker som inte hade något med dem att göra. Men mitt bland dem fanns det en nivå som hade betydelse. 19 nov, 2013 18:42 |
|
Fellrendión
Elev |
"Hm, ingen nivå här... tänk om de tagit bort den"! Sa Stewie.
Han flämtade till. "Åh, nej! Vad ska hända med MT och de andra? De är ju bara sackbottar, de skulle inte kunna fly på egen hand", sa Stewie. Sedan började han snyfta. Trots att han inte kände MT så väl så var hon fortfarande någon som stod honom nära.
19 nov, 2013 18:51 |
|
Borttagen
|
"Hur ska vi göra...",snyftade Lucy, vi kan inte göra något åt att Little Big Planet är i fara, varför kom vi hit om vi inte kan göra något åt det.
Då började marken darra och plötsligt dök det upp en helt ny planet till skärmbilden, den var helt svart och större än de andra planeterna som man kunde välja, det var en helt ny story. 19 nov, 2013 19:11 |
|
Fellrendión
Elev |
"Åh, tror du att vi borde besöka planeten"? Frågade Stewie som under tiden det bullrade hade tagit på sig en gammal guldfiskskål och sprungit ut på månens yta för att se vad som hände.
"Hm... den ser ganska skum ut", sa han och inbillade sig ett obehagligt leende ansikte som var på planeten.
19 nov, 2013 19:19 |
|
Borttagen
|
"Jag tror inte att vi har något val, jag menar, ved skulle vi annars göra?" sa Lucy.
De valde att stiga på den svarta planetens yta och se vad det finns där. 19 nov, 2013 19:31 |
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > (PRS Fortunia & Fellrendión) Little Big Planet: Del 2
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen