Ors Hogwarts
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Ors Hogwarts
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Isabelle Granger
Elev |
ginny 23 typ nu
Jag satt hemma på sängen. Mamma var nere i köket och lagade mat och pappa var nere i tvättstugan. Jag längtade till hogwarts, och till alla personer. Till mina vänner. Jag känner mig outhärdlig, jag har det inte bra hemma. Mina föräldrar älskar inte mig. Vi är rika, men jag får aldrig kramar. På hogwarts hade jag vänner. Jag tog upp min bok Hungerspelen, och började läsa den. 15 nov, 2013 19:53 |
|
Borttagen
|
Alex åg på sin säng på barnhemmet som vanligt var han utfryst av de andra barnen och även av personalen. Han såg upp i taket och suckade. Han längtade så till hogwards hans hem han trivdes så bra i gryffindors sällskapsrum och så hade han sin enda vän James
15 nov, 2013 19:55 |
|
Isabelle Granger
Elev |
Jag vaknade på morgonen. Jag tog bussen till stationen. Jag tänkte på en viss kille.. Han var JÄTTESÖT och gick i min årskurs. Han visste inte vad jag kände för honom och förresten tyckte han väl inte ens om mig. Men han var söt, det gick inte att bortse ifrån. Jag suckade högt. Alex skulle aldrig gilla mig..
15 nov, 2013 19:58 |
|
Borttagen
|
15 nov, 2013 20:00 |
|
Borttagen
|
Alex tog sin koffert och lämnade barnhemmet för ännu ett år på hogwards. Han tog bussen till stationen han gick mot perrong nio och tre kvart. Han såg på murväggen mellan perrongerna.
15 nov, 2013 20:01 |
|
Isabelle Granger
Elev |
Jag såg Alex och började fnissa. Jag fnissade HELA TIDEN. Han var söt som vanligt, och jag stirrade på honom. Jag tänkte
"Gud vad han är söt.." Jag hoppades att han inte hade skaffat tjej på sommarlovet. 15 nov, 2013 20:08 |
|
Borttagen
|
Alex kände att någon stirrade på honom han kände genast obehag han tyckte inte om folk som stirrade på honom. Han gick mellan perrongerna
15 nov, 2013 20:10 |
|
Isabelle Granger
Elev |
Alex såg lite skrämd ut så jag rodnade och fnissade igen. Jag gick in på perrong 9 3/5. Min blick drogs till Alex igen och jag lutade mig mot min koffert. Jag borde sett rätt konstigt ut, med mina drömmande ögon som stirrade drömmande på Alex. Han var söt. Jag gick in i tåget och satte mig bredvid Ib.
15 nov, 2013 20:13 |
|
Borttagen
|
Namn: Linda, kallas dock Pling.
Årskurs: 6 Elevhem: Slytherin, men anses bete sig som en Gryffindorare av sina elevhemskamrater Utseende: ![]() Personlighet: Hyfsat trevlig, väldigt busig och ibland lite galen. Bryr sig inte om vad andra tycker om henne. Mer rollas fram Bakgrund: Är renblodig och har alltid varit rätt känd för sina mugglarälakande föräldrar som älskar henne lite väl mycket....mer rollas fram. Familj: Mor, far, storebror som går 7e året. 15 nov, 2013 20:14 |
|
ginny 23
Elev |
Jag sitter på bussen på väg till Kings Cross. Redan när jag vaknade var det en dålig dag. Jag vaknade av saknaden av mina drömmar och av mamma och Jonah. Varför skulle just jag, Hannah, Jude och Jessa flytta till England. På sätet brevid mig sitter Jessa och lyssnar på musik. Det Kunde lika gärna ha varit Raffy eller Chaz. Och jag känner ingen här. Bussen stannar. Jag går av och väntar på de andra. Man ska tydligen gå igenom spärrväggen dör borta. Jessa och jag drar med oss Jude och Narnie igenom spärr-
väggen. Jag ser ett rött ånglok. Jessa springer bort till Chloe P. Jag kramar Jude och Narnie hejdå och går på tåget. Jag sätter mig i en tom kupé. Jag tänker på Tate. Och Webb och Friz. Tate som ung, innan drogerna, innan det andra. Jag tänker på vad Hannah sa en gång. Det var dagen då hon fylde 33. Jag skrattade och sa: -Lika gammal som Jesus när han dog. Hannah svarade: -Ja. Men jag är äldre en vad pappa nånsin blev. Att fylla det känns förödande. Att kunna säga det när man är 16 är förödande på ett helt annat sätt.
15 nov, 2013 20:18 |
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen