Hoggy-roll! [observera att det är privat..]
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Hoggy-roll! [observera att det är privat..]
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Minihäst
Elev |
Jag sträcker mig efter potatisen och lägger upp lite på tallriken. Jag kastar en blick på de andra tjejernas tallrikar, jag var tvungen att ta mindre än dom.
"I år är det vår tur att äga slottet!" ropar jag och skrattar. "Gör vi inte redan det då?" frågar Anne dumt. Hon är verkligen sjukt irriterande och jag hade verkligen inte orkat vara med hennes om hon inte dejtat Gryffindors ett år äldre jagare och dessutom ser ut som en prinsessa. "Jo." svarar Sam och låter sin hand smeka mitt ben. Handen känns mest jobbig men jag låter honom. another day, another slay 12 nov, 2013 17:07 |
|
Magda
Elev |
Efter maten känner jag mig mest trött. Just nu vill jag inget hellre än att lägga mig på min säng och somna.
Jag kan se att Sarah har ungefär samma tanke. Lucas går till några av sina kompisar vid Gryffindorbordet. "Ska vi gå upp till Ravenclaw-tornet?" frågar jag Sarah. "Ja, men ska vi vänta på Molly?" "Hon klarar sig nog" säger jag och börjar gå mot trapporna. Ärligt talat skiter jag i vad Molly gör. Hon har knappt pratat med oss på hela sommaren för att hon varit "upptagen". Ska bli roligt att se vem hon ska vara med när Alexander tröttnar på henne tänker jag. "Vad är det?" frågar Sarah. "Va? öh nä inget" svarar jag. "Okej du såg lite sur ut" säger Sarah. ![]()
12 nov, 2013 17:25 |
|
Minihäst
Elev |
Salen börjar sakta tömmas på folk.
"Bäst vi lägger oss." konstaterar Lice lugnt. Hon är ett år yngre och går i årskurs fem. "Mm" instämmer vi andra. I samlad trupp försvinner vi ut och jag njuter av blickarna vi får. Korridorerna utanför vår håla är kala och kalla, men i uppehållsrummet är det desto varmare. "Vi går!" ropar Elias och Sam hummar instämmande. Trött tar jag mig in till min sovsal och Anne, Malin och Ella följer efter. Där bor egentligen en till tjej också, Naomi. Men hon är lite ... onormal. Jag somnar fort. another day, another slay 12 nov, 2013 20:12 |
|
Magda
Elev |
Jag vaknar först av alla i min sovsal. Sarah vrider på sig i sin säng bredvid min. Hon mumlar saker. Sarah brukar prata i sömnen. Men det brukar inte göra mig något för jag vaknar aldrig av det. Jag går upp och byter om till Ravenclaw-uniformen.
"God morgon" säger Sarah trött. "God morgon, har vi trolldryckskonst eller mugglarstudier nu?" frågar jag "Äh jag vet inte, trolldryckskonst tror jag" svarar hon trött och går upp ur sängen. Hon byter om till sin uniform och fäster fast sitt prefektmärke. Jag tittar bort mot Mollys säng. Den är tom. "Molly har nog varit med Alex i natt" säger Sarah. Vi går ner mot trolldryckskonsten. Det är redan elever där inne. Vi sätter oss i mitten av klassrummet där det finns en ledig två-bänk. ![]()
12 nov, 2013 21:47 |
|
Minihäst
Elev |
Jag vaknar av en svag vibration under kudden. Det är min ringklocka och irriterat slår jag till den så som dom gör i filmer. Detta fungerar dock inte i verkligheten och den fortsätter skaka. Jag trycker på rätt ställe och lägger tillbaks den under kudden.
Sedan går jag upp och duschar, sminkar mig och tar på mig. Efter frukosten som jag inte åt beger vi oss mot lektionen i trolldryckskonst. Vi sätter oss längst bak i rummet, det är våra platser. Mitt gäng är egentligen jag, Elias och Ella. Dom andra skulle jag bara se som "bonusar". Efter att ett par tjejer från Ravenclaw kommit förväntas lektionen starta, men ingen lärare kommer. another day, another slay 13 nov, 2013 15:47 |
|
Magda
Elev |
Tiden går och vi börjar undra lite vart våran lärare har tagit vägen. Troligtvis är han bara försenad.
"Vi skulle ha börjat för en kvart sedan." säger jag till Sarah. "Men om läraren inte kommer får man ju håltimma." svarar Sarah. Nu kommer även Lucas in klassrummet. Han sätter sig bredvid Alex. Lucas är ofta försenad på morgonen. Nu har det gått 20 minuter och ingen lärare. Ska vi gå? Eller ska vi vänta? Än så länge har ingen lämnat klassrummet. ![]()
13 nov, 2013 16:15 |
|
Minihäst
Elev |
"Jag drar!" utbrister Elias högt och som en hund följer Sam honom. Ella och Anne går också och nu är det bara jag kvar.
Jag suckar, tar fram en fickspegel och fyller i ögonbrynen noggrannare. Med ytterligare en suck lägger jag benen på bänken och tittar ut över klassrummet. Det är dock väldigt uttråkande så jag går fram till gruppen av Ravenclaws som nyss en försenad kille anslutit sig till. "Hej." säger jag och lutar mig framåt lite." another day, another slay 13 nov, 2013 16:40 |
|
Magda
Elev |
"Hej" svarar jag.
Jackie från Slytherin har kommit fram till oss. Dom andra hälsar också på henne. Jag ser att fler elever lämnar rummet. "Ska vi typ gå? Jag är rätt så säker på att det inte blir någon lektion." säger jag till slut och reser mig upp. Lucas och Alex nickar instämmande. Jag vänder mig till Jackie och Sarah. "Kommer ni?" frågar jag. ![]()
13 nov, 2013 17:50 |
|
Minihäst
Elev |
Jag tittar på Helena och tänker ett ögonblick, sedan nickar jag och rättar till min klädnad.
"Vart går vi?" frågar jag undrande. "Seriöst, fattar ni vilken tur vi har? Första lektionen och den blir inställd." Glatt tänker jag på hur resten av eleverna plågas runt om i sottet. Jag känner egentligen inte någon av dom andra så bra, visst vi pratar ju och så, men ingen av dom är med oss särskilt mycket. Eller så är det kanske jag som inte är med dom. another day, another slay 13 nov, 2013 18:11 |
|
Magda
Elev |
"Vi kan typ sätta oss under ett träd eller något. Det är varmt och skönt ute." säger jag och går med dom andra ut i korridoren. Solen skiner in igenom slottets alla fönstren. Snart blir det höst och kallt tänker jag. Egentligen har jag ingenting emot hösten. Den kan vara mysig och så.
"Jag ska gå med Alex och några till uppehållsrummet, så vi ses sen" säger Lucas och går med Alex till några andra. "Okej vi ses" säger jag och fortsätter gå. "Kommer ni?" frågar jag de andra. ![]()
13 nov, 2013 18:23 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen