Enthopia: Luna_rav & Fellrendión
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Enthopia: Luna_rav & Fellrendión
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Fellrendión
Elev |
En sak Violet förstått var att hon inte var kvar i byn.
Efter att gått en stund bland de vackra färgglada blommorna så kunde hon plötsligt höra ett högt skrik på hjälp en bit bort. Hon kollade snabbt och förvånat på Mika och sedan så nådde hon fram till ett träd där ett nät hängde från en trädgren med en älva i vita kläder och hår var fångat i.
6 nov, 2013 21:43 |
|
Borttagen
|
Mika följde efter Violet och såg på älvan. *Vad i helvete är det här?* tänkte hon och rörde vid nätet. Fiskenät... 7 nov, 2013 13:47 |
|
Fellrendión
Elev |
"Snälla hjälp mig! Skynda innan vättarna kommer"! Sa älvan gällt.
"Vi ska", sa Violet. Sedan såg hon en vass sten på marken och började fundera. Hon började sedan skära i nätet med en vass sten som låg på marken.
7 nov, 2013 13:56 |
|
Borttagen
|
Mika stod bara still och såg sig fundersamt omkring. *Vart är vi?*Kunde hon inte sluta tänka. Hon började gå en bit in i skogen för att se efter. 7 nov, 2013 13:58 |
|
Fellrendión
Elev |
Nätet gick upp och älvan flög ut.
"Tack, du ädla varelse"! Sa älvan och kramade henne. Violet skrattade lite lätt. Det var inte så vanligt att folk kallade henne så. "Mitt namn är Daisy, lyckans älva och jag lovar och svär att tjäna er så länge du önskar", sa älvan. "Du kan sluta nu! Jag vill inte ha någon tjänare, du är fri att leva ditt liv", svarade Violet. "Åh, om du säger det så, men följ ändå med till min stad Cuaranthem! Folket där skulle bli jätteglada av att få höra er insats, när älvor väl blir fångna så är det inte ofta de lyckas räddas", sa Daisy. "Vättarna är grymma varelser, jag hade blivit soppa om ni kommit för sent"!
7 nov, 2013 14:15 |
|
Borttagen
|
Mika fortsatte titta sig omkring i skogen. Hon hade en dålig känsla. "Vart är vi?" Frågade hon älvan och vände sig om mot dom. 7 nov, 2013 14:28 |
|
Fellrendión
Elev |
"I Enthopia såklart! Ni ser inte ut att komma härifrån, vart kommer ni från"? Frågade Daisy.
"Kommer ni med till min stad"? Violet tittade osäkert på Mika för att hon ville inte gå vilse från portalen, trots mobbarna så ville hon ändå komma hem igen senare.
7 nov, 2013 14:35 |
|
Borttagen
|
Mika tittade på älvan. "Jag hänger med." sa hon och började gå mot dom."Hur långt är det dit?" frågade hon med händerna i fickorna. 7 nov, 2013 14:53 |
|
Fellrendión
Elev |
"Det är inte alls långt, bara cirka en halv kilometer", sa Daisy.
Det enda Violet väntade på var Mika som också ville gå och sedan började hon gå. Efter att ha gått en stund i skogen så kom de ut på en stor stig som ledde in mot en stadsport med en mur som omgav ett stort område. Framför portarna stod vakter.
7 nov, 2013 15:06 |
|
Borttagen
|
Mika tittade på den stora stadsporten. Sådan hade inte dom i deras stad. Och vakter har dom inte heller. 7 nov, 2013 15:10 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen