Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

(prs mellan mig & luna_rav) Kickin it

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > (prs mellan mig & luna_rav) Kickin it

1 2 3 ... 29 30 31
Användare Inlägg
Kola
Elev

Avatar


Jag hoppade in i duschen och skyndade mig. Jag gick till garderoben och valde kläder. Jag valde en "dress" och tog på mig ett par sandaler. Sedan letade jag fram min hårfön och fönade håret tills det var torrt. Jag kollade på mig själv i spegeln. Jag tog fram sminkväskan och lade på ett tunt lager mascara. Jag ville inte ta för mycket och råka smeta ut det med handen. Det skulle vara pinsamt! *Okej, jag ser bra ut* tänkte jag för mig själv. Jag tog min handväska och gick mot dörren. Precis när jag skulle öppna ringde det på. Jag trodde det var Jack som kommit för att möta mig så jag öppnade dörren med ett stort leende. Men det var inte Jack, det var Brett.
"Åh, hej Kim. Jag tänkte precis ringa på, jag behöver prata med dig" Han såg generad ut och tog ett steg närmare mig. Jag bara stod där helt förstummad.
"Jo, sen vi gjorde slut har det känts så fel. Jag undrade om jag kunde få en andra chans?" Han tog ännu ett steg närmare mig och tog min hand. Då reagerade jag äntligen. Jag drog bort min hand och backade två steg.
"Nej Brett, du vet ju att jag inte har några känslor för dig längre!" Jag nästan skrek ut orden.
"Jaha men så verkade det inte förut när vi gick och höll händer!" Nu skrek han också. Jag fick tårar i ögonen. Kunde han inte bara låta mig vara ifred? Jag skulle precis be honom att gå när Jack kom. Jag började gråta hysteriskt och var på väg in och stänga dörren när Brett tog tag i mig.
"Du ska inte gå någon stans!" Röt han och jag blev helt förlamad. Visst jag hade svart bälte i karate men just då visste jag inte vad jag skulle göra. Som tur var kom Jack till min räddning.
"Släpp henne Brett" Var det enda han sa, och konstigt nog såg Brett rädd ut, men bara i någon sekund. Sedan hårdnade hans ansikte igen.
"Stick härifrån, det här är min Kim" fräste han mot Jack. Då blev jag riktigt jävla förbannad.
"Nej Brett," började jag lugnt "jag är fan heller en sak som man kan äga, gå härifrån och hitta någon annan tjej att bestämma över. För jag sticker" Jag tog tag i hans arm och vred den upp på ryggen. Sedan sparkade jag honom och han sprang iväg, skräckslagen. Jack kom fram till mig.
"Hur är det?" frågade han mig. Jag brydde mig inte om att svara utan sjönk bara in i hans famn och började gråta igen. Han klappade mig på ryggen och sa att allt skulle bli bra. Jag snörvlade till och märkte att det hade börjat regna. Typiskt nu rann mascaran också.
"Jag måste se hemsk ut..." snyftade jag.
"Nej Kim, för mig är du alltid vacker" Han kysste min panna och jag blev brännhet om kinderna. Vi stod där i regnet och höll om varandra. Sedan kom min mamma hem. *Helvete* tänkte jag. Hon gick mot oss.
"Hej Kimberly... Åh, detta måste vara Jack" Hon log mot honom som om allt var helt normalt. Jack flinade och sträckte fram handen.
"Ja och du måste vara Mrs Crawford? Trevligt att träffas!" Han log och jag fnissade över hur vuxen han lät. Mamma och Jack skakade hand och sedan gick mamma in. Men innan hon gick in, gav hon mig en blinkning. Jag fnissade.
"Du kim, vill du gå in och tvätta av dig så kanske vi kan se en film istället?" Han log mot mig och tog min hand igen.
"Gärna, vi kan väl träffas hemma hos dig om tio minuter?"
"Perfekt" svarade han och kramade om mig en sista gång innan han gick. Jag kom in innanför dörren när mamma ropade på mig.
"Kimberly, vi måste prata. Bretts mamma ringde mig just och han har fått en svag hjärnskakning" Jag blev helt stel. Fan.

that's all I got to say

4 nov, 2013 14:34

Detta inlägg ändrades senast 2013-11-23 kl. 13:28
Antal ändringar: 4

Borttagen

Avatar




Jag tog tag i hans arm och drog med honom över ryggen så att han hamnade platt på mage på mattorna. Killen jag tävlade mot var också Svart bältad.
"Bra jobbat, Mika!" Sa min sensei. "Du kan sluta för dagen!" Sa han och klappade mig på axeln. Jag drog upp killen på fötter och gick sedan mot omklädningsrummet. Jag öppnade min påse och tog på mig kläderna och la sedan ner karate kläderna. Jag tog min påse och väska och gick ut ur salen.
"Herrå, sensei." Sa jag och vinkade till honom. Jag sprang ut till bussen och tog upp min mobil för att visa biljetten. Busschauffören nickade åt mig och jag gick in och satte mig längre in i bussen och gick in på Twitter. Min kusin Anton hade försökt att få sin kärleks uppmärksamhet. *Som att han inte hade fått det förra gången* tänkte jag och flinade. Men den här gången hade det funkat. Han hade åkt hem till henne och trollat framför henne... sedan brann blommorna han skulle ha gett henne upp. Jag flinade ännu mer och tryckte på stoppknappen. Bussen stannade och jag gick ut ur bussen. Det började regna och jag började springa sista vägen hem. Jag gick i i huset och la undan skolväskan och la karatekläderna i tvättmaskinen. Inte min mamma eller min pappa hade kommit hem... det lättade mig. Jag gick upp till mitt rum och satte på mig ett par långa randiga pyjamas byxor och satte sedan på mig en kort grå tröja (sådan jag ville ha i affären idag) och gick sedan ner med Ipaden i handen. Jag gick till kylskåpet och tog ett rött äpple och la mig sedan i soffan och satte på tv:n. Jag satte på Ipaden och gick in på youtube då jag hörde att min mamma och pappa kom in i hallen. Jag suckade jag hade hoppats att någon ut av dom hade jobbat över idag.
"Det är inte mitt fel att vi har för lite pengar! Du måste sluta köpa onödiga saker." Sa min mamma argt och slängde sin väska på bordet framför mig men jag fortsatte tittade på Ipaden.
"Va! Mitt fel?!?! Det är inte jag som köper massa med onödigt smink!" Vrålade min pappa och det var tyst i rummet medan man såg mammas små tårar.
"Stick iväg du och häng med dina vänner. Jag måste göra mat till Mika." Suckade mamma. Pappa såg argt på henne. Jag ställde mig upp.
"Kan inte ni två bara försöka vara sams?" Frågade jag och tog med Ipaden upp till mitt rum medan jag fortsatte att lyssna på hur dom skällde på varandra. Jag la Ipaden på min säng och gick sedan mot badrummet för att tvätta bort all mascara. Jag började tvätta mig och tittade sedan på mig i spegeln. Jag tittade på mina ljusbruna ögon och rosa hår. Det passade mig. Jag log försiktigt och gick sedan ut ur badrummet. Jag drog upp täcket över mig och tog min Ipad medan jag hörde mina föräldrars bråk. Jag gick in på skype och tittade efter någon att prata med för att komma bort från mina föräldrar ett tag. Jag såg att Anton var inloggad så jag fixade ett videosamtal med honom.
"Tjo! Vad görs?" Frågade han och log.
"Inge..." Jag ville inte säga att mina föräldrar har ännu ett bråk. Men han la märke till det själv.
"Du kan ju alltid lyssna på någon musik för att slippa dom." Sa han och hans leende försvann. Jag tittade på hans blåa hår och suckade.
"Men jag hör det ändå... Jag kan inte komma bort från det." sa jag och lutade mig mot kudden. Anton nickade och kliade sig på huvudet.
"Så går det bra på Karaten? Vilket bälte har du?" Frågade han för att komma bort från ämnet,
"Det går bra. Jag har svart bälte." Sa jag och log.

4 nov, 2013 17:37

Kola
Elev

Avatar


Mamma suckade.
"Sätt dig" Även fast det inte var någon fråga svarade jag.
"Okej..." Mamma såg besviket på mig. Hon såg ner i bordet i några minuter som kändes som år. Jag satt stelt på min stol och väntade på utskällningen. Men den kom aldrig. Istället började mamma gråta.
"Vad är det mamma?" jag började bli orolig över att det hänt något annat hemskt som mamma var ledsen över.
"Jag såg hur Brett behandlade dig gumman. Det var starkt av dig att säga ifrån" hon suckade. "Men slåss tycker jag ändå var onödigt" Jag var helt förstummad. Hade hon sett mig? Då kom jag och tänka på bilen som hade stått på andra sidan gatan medan jag pratade med Brett. Det måste ha varit vår bil.
"Spionerade du på mig?!" vrålade jag. "Får man inte ha något som helst privatliv här eller?"
"Inte om du ska slåss!" mamma skrek hon också. Men sedan lugnade hon ner sig. "Kimberly, hjärtat, du är bättre än så. Det jag bekymrar mig över är vad vi ska säga till Bretts föräldrar" hon hade en rynka i pannan och verkade tänka för fullt. "Brett har sagt till de att han snubblade, han ville väl inte att du skulle råka ut för trubbel. Men hans mamma överlistade honom och ringde genast till mig när han berättat att du slagit honom"
"Kan vi inte bara... Ljuga?" jag såg ner på mina fötter. Oh-oh, nu kommer jag få skäll för att jag vill vara "oärlig".
"Nej, vi måste ta detta som vuxna. Och du ska själv gå dit och be om ursäkt" Hon såg på mig med en sträng blick. Sedan log hon. "Och föresten, vad höll du och den där Jack på med?"
"Mamma! Privatliv, minns du?" Jag rodnade men mamma bara skrattade åt mig.
"Okej ring Jack och säg att du kommer om 20 minuter. Att du måste göra en sak först. Gå nu upp och tvätta dig, du ser ut som en tvättbjörn" skojade mamma.
"Tack då" mumlade jag tillbaka. Jag sprang uppför trappan och in på toaletten. Jag tvättade mig i ansiktet och sminkade om mig. Jag satte upp håret i en "messy bun" (bild nedan) och så tog jag på mig ett par mjukisbyxor och ett vitt linne som var lite för litet. Jag kollade mig i spegeln. *Nu du Jack...* Tänkte jag och rodnade när jag tänkte på honom i pyjamas... Undrar vilken film vi ska se? Hoppas den är läskig, då kan jag krypa upp i hans famn och...
"Kim! Vi måste åka om du vill hinna till din lilla Jackyboy!" Ropade mamma retsamt.
"Lägg av!" röt jag och sprang in på mitt rum för att hämta en tjocktröja. Det fick bli en grå, samma färg som mjukisbyxorna. Jag sprang ut i hallen och tog på mig mina vita sneakers. Jag tog mobilen och satte mig i bilen. Jag började skriva på ett SMS till Jack. *Hej, kommer om ca 10 min, mamma tvinga mig att be om ursäkt till Brett, berättar mer sen* Jag fick genast ett svar *Okej, ses* Jag stoppade ner mobilen i fickan och tittade ut genom fönstret. Det var ganska kallt ute. Ungefär 13-15 grader. Jag väntade på att vi skulle komma fram. Det tog ungefär fem minuter att komma till Brett från mitt hus på cykel, så vi var snabbt framme. Jag tog ett djupt andetag och såg på mamma. Hon nickade uppmuntrande.
"Jag väntar här i bilen" sa hon och satte på radion. Jag gick ut ur bilen och fram mot dörren. Jag knackade på och hörde steg innanför. Brett öppnade.
"Kim" Var det ända han sa. Jag tog ett djupt andetag och rabblade upp en ursäkt.
"Förlåt det var inte meningen att skada dig" var det ända jag sa sedan vände jag mig om och gick. Han ropade efter mig och jag vända mig om.
"Även om du inte har känslor för mig kommer du ändå vara min första kärlek" när han sa det så vände han sig sakta om och gick in. Han väntade väl sig att jag skulle ställa mig på mina bara knän och böna och be honom att komma tillbaka till mig. Men icke. Jag tänker inte bli behandlad såhär mer. Jag satte mig i bilen och mamma kramade mig.
"Bra gjort gumman" viskade hon i mitt öra när vi åkte vidare till Jacks hus.


Messy bun:
https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fdata3.whicdn.com%2Fimages%2F66642123%2Flarge.jpg

that's all I got to say

4 nov, 2013 18:37

Detta inlägg ändrades senast 2013-11-23 kl. 13:29
Antal ändringar: 1

Borttagen

Avatar




Jag tittade ut genom fönstret. Mamma schasade iväg pappa ut ur huset. Det var som en sådan där slagsmål bland kärlekspar som bruka vara i filmer. Jag log för mig själv. Jag undrar om dom någonsin skulle bli sams. Jag knäckte mina händer och gick mot garderoben. Bäst att jag fixa kläder idag istället för imorgon. Annars skulle jag nog bli försenad igen. Jag tittade bland byxorna och tog fram ett par svarta trasiga jeans på stolen och gick sedan till tröjor. Jag tog en svart tröja med en ärm på ena sidan och på den andra var det utan och i mitten var det ett blodigt hjärta. Jag la den också på stolen och tog fram flera armband och la dom på bordet bredvid sedan la jag mig på sängen och tog min mobil. Jag tog upp KIK och gick sedan in för att skicka ett sms till Kim. *Hej, Vgd?* Skrev jag och tittade ut genom fönstret igen. Jag tog en tugga av mitt äpple och siktade sedan på papperskorgen och kastade det. Jag missade men brydde mig inte. Jag tog min mobil och gick ner från trappan.
"Jag sticker ut mamma!" Sa jag till min mamma och satte på mig ett par skor.
"Men du är ju bara i pyjamas! Och det är snart mat!" Sa mamma och kom från köket. "Och den där tröjan..."
"Ta det lugnt. Jag tar en jacka. Plus tror jag inte att några bryr sig om vad jag har på mig. I alla fall inte mer än vanligt." Sa jag och flinade. Jag satte på mig jackan och gick några steg ut i regnet. " Jag kommer hem till maten." Sa jag och vinkade till henne. Jag stängde dörren efter mig och tittade ut på gatorna. Jag såg på bussen som just kommit och tog fram min mobil. Jag hade inte en biljett men jag kan lika gärna använda ett gammalt, ingen märket något. Jag gick upp på bussen och visade sms snabbt för Chauffören och gick sedan in i bussen och satte mig bredvid en kille. Det var den ända platsen som var kvar. Han tittade upp på mig i några sekunder och tittade sedan ut genom fönstret igen. Det var samma kille som suttit bredvid mig när jag var på väg till karaten. Jag tittade på min mobil. Jag hade inte fått något svar av Kim än så jag suckade djupt. Jag tittade på killen som satt bredvid mig. Nu när jag såg närmre på honom så insåg jag att jag inte sätt honom förut.

4 nov, 2013 19:43

Kola
Elev

Avatar


Mamma stannade bilen och kysste mig på pannan.
"Lycka till nu gumman, kom inte hem för sent" Jag tvekade, skulle jag fråga? Ja, nu gör jag det.
"Mamma..." Jag bet mig i läppen, det kanske inte var en så bra idé i alla fall.
"Ja Kimmie, sötnos" mamma log sitt varmaste leende. Hon verkade på bra humör. Nu kör vi.
"Får jag sova över hos Jack?" mamma såg tveksam ut så jag lade snabbt till "Mika kommer också att vara med" Hon kliade sig i huvudet och rynkan i pannan kom tillbaka.
"Jag vet inte Kim... Bara om du lovar att komma i tid till skolan. Men du måste ju hem och hämta kläder först" Jag kramade henne och sa "tack tack tack!!" vi åkte hem, vilket faktiskt bara var över gatan. Jag messade Jack. *Kan jag sova hos er? Familjen ska bort* Jag vet jag ljög men just nu brydde jag mig inte. Jag fick ett svar efter någon minut *absolut, då kan vi ha film-maraton*. Jag log. Mamma stannade bilen och jag sprang in. Jag tog min handväska och en rosa tygväska med en dragskedja på. Jag sprang in på toaletten och tog min tandborste och tandkräm. Sedan min sminkväska och nya underkläder. Sedan lade jag i min borste och lite torrspray, för jag kunde ju inte duscha hos de. Jag tog ett par jeans och en grå tröja. Jag packade också ner ett "Peace-halsband". Jag lade ner allt i min väska och lade sedan ner handväskan i väskan. Jag sprang ner i hallen och tog mina nycklar och sprang sedan ut i bilen. Mamma satt och väntade och sjöng samtidigt på en gammal Michael Jacksson låt. Jag suckade åt henne och bad henne köra mig till Jack. Äntligen! Jag klev ur bilen och sa hejdå till mamma. Sedan gick jag mot dörren medan jag hörde mamma köra iväg. Jag tog ett djupt andetag och plingade på. Man hörde att någon gick mot dörren. Låste upp den. Och... En gammal gubbe, det måste vara hans pappa.
"Hej, är Jack hemma?" frågade jag försiktigt.
"Det beror på, är du hans vän?" Gubben verkade tjurig men som tur var så kom Jack fram bakom honom.
"Farfar, gå nu, det här är min kompis" han föste in sin farfar i vad jag antar är vardagsrummet.
"Ursäkta för det där, han är lite virrig. Det är därför han bor hos oss. Kom in" han flyttade sig från dörren så att jag kunde komma in. Jag tog av mig mina sneakers och hängde upp min väska bredvid hans jacka.
"Så, din farfar bor här? Vilka mer?" jag såg på honom och log.
"Mamma, farfar och min storasyster. Fast hon har skaffat en lägenhet men vågar inte sova där. Fegis!" jag hörde klampanden från övervåningen sen ropade någon. "Är jag inte alls!" Jag fnissade lite.
"Din pappa då? Och farmor?" Jack såg på mig med sorgsna ögon. De dog på en kryssning. Farfar lyckades fly men inte de" Hans ögon tårades.
"Åhh gud förlåt mig!" utbrast jag och kramade honom. Vi stod där en stund. Sedan tog han min hand och tog med mig uppför trappan. Vi gick genom en liten korridor och stannade utanför en dörr. Det måste vara hans rum. *undrar om det är stökigt?* tänkte jag medan han öppnade dörren. Jag tittade in, och det var jättefint! Han hade vita väggar och en Apple dator, En TV med XBox och en säng som var bäddat. På väggarna hängde massor av Wasabiaffischer. Hans skateboard stod lutad mot änden av sängen.
"Det är inget speciellt, men det är mitt rum" sa han och rykte på axlarna. Jag skrattade åt honom. När vi gick in lade jag märke till att det inte fanns någon extrasäng som jag skulle sova i.
"Så var ska jag sova?" jag tittade på honom.
"Jo mamma hade ingen extramadrass, så du får antingen sova på golvet eller i sängen, det väljer du själv" sa han retsamt. Han hade en ganska stor säng så jag skulle nog få plats bredvid honom. Fast det hade varit bättre med en liten säng, så vi ligger nära. Denna sängen var nog precis så att vi båda skulle få plats. Jack hade gått fram till sitt skrivbord och öppnat en låda.
"Vilken film vill du se?" Han tog fram en film "vad sägs om Wazombie Warriors?" Jag log.
"Den blir nog perfekt!" Han skrattade åt mig och satte i filmen i sin TV. Jag satte mig upp i sängen med täcket om mig. Han tog fram fjärrkontrollen och valde språk. Han satte sig bredvid mig och vi kurade ihop oss. Filmen började.

Denna tröja hade jag med mig:
https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fa0.twimg.com%2Fprofile_images%2F378800000405357627%2F3b806af1f37f140e8990d6cd69b23378.jpeg

that's all I got to say

4 nov, 2013 21:08

Detta inlägg ändrades senast 2013-11-23 kl. 13:29
Antal ändringar: 1

Borttagen

Avatar




Jag tittade ner på mina ben. Såg man att det var en pyjamas? Åhå vilket knäppo jag är. Det måste se jättekonstigt ut. Jag tryckte genast på stoppknappen... det var ungefär bara två meter där jag skulle av och bussen var i fullfart. Chauffören stannade genast och jag gick snabbt av. Jag tittade mig omkring i regnet och såg ICA lite längre bort. Jag började gå dit då jag märkte att killen jag satt bredvid i bussen också skulle gå dit. Hans svarta hår var svinblött under hans svarta mössa. Jag vände genast bort blicken framåt och var strax framme. Jag gick in i affären och tittade mig omkring. Jag tog en burk med nudlar och gick sedan mot kassan. Det var inte lång kö så strax var jag först. Jag gav nudlarna till kvinnan i kassan.
"Tyvärr. Du har inte tillräckligt mycket pengar." Sa hon hest. *Hur kunde jag glömma att kolla hur mycket den kostade? Dom har ju ändrat priset!* Tänkte jag och suckade.
"Okej." Sa jag bara och tog nudlarna.
"Du kan låna några pengar av mig." Sa killen som stod bakom mig. Det var han vid bussen. Jag tittade bara på honom. Jag log svagt.
"Nej tack det är lugnt." Sa jag och la undan nudlarna och skyndade ut ur affären. Jag kände hur regnet blötte ner ansiktet men ändå kände jag mig varm. Jag log för mig själv och började gå hem. Jag visste att jag inte behövt köpa nudlar utan kunnat äta hemma med mamma och pappa. Men då skulle jag vara tvungen att lyssna på deras bråk hela tiden. Jag tittade upp i skyn. Vem var han? Vi har åkt i samma buss två gånger i rad och nu var vi på samma ställe. Jag tog upp min mobil och tittade på den. Jag hade inte fått något svar av Kim. *Vad är det hon gör?*Tänkte jag och gick över vägen. Tillslut vid 20.30 kom jag hem och gick in i köket.
"Hej, jag är hemma!" Ropade jag genom huset. Men självklart hörde dom mig inte eftersom att dom bråkade. Jag gick till frysen och tog upp en matlåda och la den i mikron. Jag tog maten och gick upp på mitt rum och satte mig skräddare i sängen och tog en tugga av maten medan jag höll på med Ipaden. Maten smakade inte gott längre. Även om jag värmt den så var den skit äcklig. Jag la den på mitt skrivbord och gick tillbaka till sängen och Ipaden. Jag började spamma Kim. Vart är det hon är egentligen?

4 nov, 2013 21:37

Kola
Elev

Avatar


Jag kurade ihop mig hos Jack. Filmen var ju trots allt väldigt läskig. Den handlade om vampyr zombier som tar över världen. Det låter kanske lite mesigt men jag var glad över att det inte var någon fjantig kärleksfilm i alla fall. Det hade bara varit pinsamt. Jack höll om mig och lekte lite med mitt hår. Jag lade mitt huvud på hans bröst. Jag blev varm om kinderna när han kysste min panna.
"Är lilla Kimmie rädd?" han sa det med en bebisröst och jag kunde inte låta bli att skratta.
"Nej, men det verkar du va" retades jag och då kittlade han mig. Vi låg där i sängen och fjantade oss. Jag tittade på klockan på mobilen, *oj redan halv ett!*. Jag såg att jag hade fått några SMS. Det var från Mika. Faaaaan! Hon spammar mig. Jag stängde av mobilen och återvände till filmen. Det kom en läskig scen där en wazombie åt upp en människad huvud. Jag gömde huvudet i kudden och kröp ihop närmare Jack.
"Klockan är halv ett, ska vi göra oss klara för att gå och lägga oss?" Jack tittade på mig med sina hasselbruna ögon.
"Ja, jag är så trött!" jag gäspade och masade mig iväg till toaletten. Jag tog med mig min väska och gick in på toan. Jack stannade kvar i sitt rum för att byta om och så. Jag tog upp ansiktsskrubben och tvättade ansiktet i ljummet vatten. *Jag kan nog sova i dem här kläderna* tänkte jag. Jag borstade tänderna och gick på toa sedan gick jag in i Jacks rum. Han hade tydligen gjort sig iordning på toaletten där nere för han låg på sängen och hade stängt av filmen. Jag kröp upp i sängen och vi lade oss under täcket. Jag la mig på sidan av Jack som låg på rygg. Jag somnade djupt i hans famn. När jag vaknade låg Jack redan vaken. Jag låg i hans armar och han såg på mig.
"God morgon, sov du bra?" frågade han försiktit och strök undan en hårlock från mitt ansikte.
"Mm" mumlade jag och nickade "Jag orkar inte gå upp... Vi kan väl sova lite till?" bad jag men Jack bara skrattade åt mig.
"Kom nu, vi måste hinna i tid till skolan" han reste sig upp och räckte fram sin hand. Jag tog den och tillsammans gick vi mot toaletten. Jag gick in på toan och låste efter mig. Jag tvättade ansiktet och sprayade håret med torrspray så att det inte skulle märkas att jag inte duschade idag. Jag borstade håret och satte upp det i en tofs. Jag borstade tänderna medan jag tänkte på Mika. Hon hade spammat mig igår, hon kanske ville något viktigt. Men sedan kom jag på, det är ju faktiskt Mika. Hon sköter sig själv och ber nästan aldrig om hjälp med något. Inte ens matten, som hon skulle behöva hjälp med! Jag fnissade lite och spottade ut tandkrämen. Jag sköljde munnen och bytte om. Jag tog på mig min "dress" och ett par sandaler som jag hade packat ner. Jag sminkade mig och gick in på Jack rum. Jag tog min mobil och tog upp min handväska ur väskan. Jag la ner mobilen i den och gick ner i köket. Jack kom precis ut från toaletten. Han hade en svart T-shirt och jeans och han luktade bara så gott! Jag gav honom en liten kram och drog in hans doft. Mmm... Vi gick hand i hand in i köket.
"Så vad vill du ha? Jag brukar äta en energikaka" han såg på mig "Men du kanske föredrar något annat?"
"Energikaka blir bra, jag brukar äta det om jag hinner på morgonen. Annars äter jag en macka eller så i skolan" jag gick fram till Jack och tog emot min kaka. Vi satte oss vid bordet. Även fast det var tyst var det inte pinsamt tyst. Det kändes helt normalt. När vi ätit upp gick vi ut jag tog med mig min handväska och min väska.
"Ska vi gå och lämna din väska hemma? Så slipper du bära runt på den i skolan" Åhh han var så omtänksam.
"Gärna, jag har nyckel" Jag rotade i handväskan och fick fram en guldig nyckel. Vi gick mot mitt hus när han hand sökte sig efter min. När vi kom hem till mig hade mamma åkt. Jag lämnade bara väskan och så gick vi mot bussen. När jag kom in i bussen satt Mika och pratade med... En kille. Hon log mot mig och Jack. Jag log tillbaka.
"Ska vi sätta oss?" Jack pekade på några som var tomma. Vi satte oss och Jack tog min hand.
"Kim..." han såg nervös ut "du vet vårbalen som är om några dagar? Jo jag undrade om du ville gå med... Du vet, mig?" han såg ner såg ner på sina skor och rodnade. Jag log och kramade honom. "Gärna" viskade jag i hans öra. Han kysste mig på kinden och vi satt där och log mot varandra. Jag tittade mot Mika och såg hur hon slängde lite med håret som hon brukar när hon skrattar. vi är nog de lyckligaste tjejerna i universum just nu.

that's all I got to say

5 nov, 2013 20:12

Detta inlägg ändrades senast 2013-11-23 kl. 13:30
Antal ändringar: 1

Borttagen

Avatar




Jag hoppade upp ur sängen och sprang fram till stolen med mina kläder hängandes på. Jag satte på mig dom snabbt och gick sedan över till armbanden och sprang sedan ner till badrummet. Jag borstade snabbt tänderna. Egentligen hade jag inte bråttom men jag ville gå innan mamma och pappa vaknade. Jag tog en snabb macka och satte snabbt på mig skorna. Jag tittade snabbt på klockan och drog sedan jackan över axlarna och tog min väska. *YES! Jag hann!* Tänkte jag och sprang ut ur huset. Jag sprang mot busstoppet medan det kalla morgon vädret fläktande mot mitt ansikte. Jag satte mig på bänken och väntade på bussen. Jag var väldigt tidig och tog upp min mobil. Tillslut kom bussen och jag visade min biljett på mobilen.
"Du kan gå." Sa busschauffören och log. Jag gick in i den tomma bussen och satte mig längre bak. Tillslut började det komma fler personer och jag hoppades att någon ut av dom skulle vara Kim. Men hon kom inte... istället kom killen som satt bredvid mig i bussen förra gången och slog sig ner. Jag kunde inte hålla mig längre.
"Följer du efter mig?" Frågade jag irriterande. Killen drog ut sina hörlurar och tittade på mig.
"Vad sa du?" Frågade han.
"Följer du efter mig? Vi har suttit i samma buss två gånger i rad och sedan försökte du hjälpa mig på ICA?" Sa jag och tittade irriterande på honom.
"Att jag försöker hjälpa dig på en affär betyder inte att jag följer efter dig." Sa han och flinade. "Du verkar inte vilja ha hjälp från andra va?" Frågade han och vände sig mot mig.
"Nej. Jag behövde inte hjälp." svarade jag och rörde inte en fena. Helt plötsligt hörde jag ett pip från min mobil. Jag tog upp den ur fickorna och tittade på vad som stod. Antagligen gjorde killen bredvid mig också det.
"Vem är Anton?" Frågade han och stoppade ner hörlurarna från sin väska. Som att han visste att detta skulle bli en lång konversation.
"Min kusin." Sa jag och blåste på mina kalla händer.
"Hur kan din kusin göra så galna saker? Är han galen eller?" Frågade han och log.
"Tja inte mer än dig" Sa jag och log lite försiktigt och slängde bak håret som låg framför mina ögon. Killen log och tittade på mig. Han skrämde mig med hans leende.
"Vad heter du?" Frågade han helt plötsligt. Jag tittade försiktigt på honom men såg sedan argt på honom.
"Är det här något slags frågestund eller?" Sa jag argt och tog min väska och gick till några säten längre fram.

5 nov, 2013 20:45

Kola
Elev

Avatar


Jag kikade lite på Mika och hörde henne säga något.
"Är det här någon slags frågestund eller?" hon såg arg ut och gick och satte sig på ett annat tomt säte. Jag tittade på vem hon hade suttit bredvid och var på väg mot henne. Men Jack stoppade mig.
"Du, det är karatetävling i helgen" han såg på mig "och din dojo ska möta min" jag stirrade stint på honom.
"Va? Din dojo? Säg inte att du går hos..." jag tystnade och såg på nördarna. Han såg på mig och log försiktigt. Jag kunde inte titta på honom.
"Vad har du för bälte" frågade jag bara. Han såg frågande på mig.
"Svart" jag suckade.
"Du inser väl att de som har svart bälte måste tävla mot varandra va?" jag fick en klump i magen.
"Ja, och?" han såg på mig "vad har du för bälte..." det tog en stund innan han förstod "åh säg inte att du är.."
"Jo" jag såg på honom "jag måste gå" jag ställde mig upp och var på väg att gå. Jack ställde sig upp. Jag vände mig om och tittade på honom men sen gick jag, men innan jag gjorde det sa jag
"Du är ju inte bättre än Brett" mina ögon tårades och jag såg att jag sårade honom. Varför sa jag så? Han var ju typ det bästa som någonsin hänt mig. Fast det kommer jag aldrig att erkänna. Jag tog min väska och gick och satte mig hos Mika. Vi båda verkade vara på dåligt humör så ingen sa något. Vi bara satt där med huvudet hängande. Bussen stannade och vi gick båda mot skolan.
"Hur är det?" jag hoppade nästan till av den plötsliga frågan. Som vanligt kunde Mika se om jag var ledsen, arg eller glad. Fast att se att jag var arg eller ledsen, vilket jag är nu, är nog inte så svårt. Jag blir grinig och pratar inte med någon.
Jag stannade och jag kände hur tårarna började rinna nerför kinderna. Mika kramade mig och sa att allt skulle ordna sig.
"Ska vi skippa skolan idag? Vi kan gå och ta en fika på stan istället" Mika tog min hand och drog med mig till busstoppet.
"Men jag har aldrig skolkat förut!" utbrast jag och vände mig om för att gå tillbaka till skolan.
"Låt då den här dagen bli den första" Mika blinkade åt mig och vi satte oss och väntade på bussen.
"Så, vad hände nu, du kan berätta för mig. Det vet du väl att du kan lita på mig" hon såg mig i ögonen och verkade så vuxen. Så mogen och förstående liksom. Jag tog ett djupt andetag och berättade allt, från början och till slut. Jag berättade om filmen, Brett ja alltsammans. När jag var klar satt vi tysta en stund.
"Så, om jag förstod rätt, så gillar du Jack och han gillar dig. Jag förstår inte problemet?" Mika satte sig med benen utsträckta framför sig.
"Han går i Wasabis dojo, jag kommer få tävla mot honom nästan varje dag!" sa jag.
"Men det är ju typ bara som att sparras" nu när Mika sa det sådär tänkte jag efter. Det kanske inte var så fel ändå.
"Okej, det märks att du är sur på honom. Men ni måste ju inte gifta er direkt. Ni kan ju faktiskt bara vara kompisar tills, du vet, stunden är inne" Mika såg på mig som om hon var rädd att jag skulle få ett utbrott. Men jag bara satt där. Det var ju inte så tokigt.
"Tack Mika" jag log mot henne och vi kramades. Bussen kom och vi hoppade på den.
"Helvete jag har ingen mer biljett"
"Inte jag heller, visa bara upp din gamla lite snabbt, det funkar. Tro mig" Mika gick först och höll upp biljetten i någon sekund sedan gick hon och satte sig längst bak. Jag gjorde som hon och höll upp biljetten i någon sekund och gick sedan in utan att vänta på att busschauffören skulle se biljetten. Jag satte mig ner bredvid Mika och tog fram mobilen. Jag hoppades att Jack skulle ha SMS:at mig, men mobilen var slut på ström. *toppen den har dagen kommer sluta i katastrof, allt går ju bara fel* tänkte jag och vilade huvudet mot fönstret. Och så åkte vi.

that's all I got to say

6 nov, 2013 15:31

Detta inlägg ändrades senast 2013-11-23 kl. 13:30
Antal ändringar: 1

Borttagen

Avatar





Jag tittade ut genom fönstret. Så Kim hade alltså blivit tillsammans med Jack nu? *Undrar hur det har hänt* Tänkte jag och flinade. Sedan märkte jag att någon satte sig bredvid mig. Det var Kim. Vi var tysta ett långt tag.
"Hur är det?" Frågade jag och tittade på henne genom luggen. Egentligen behövde jag inte fråga, jag förstod att något var på tok. Men det verkade som att Kim inte ville säga något. Vi gick ut ur bussen i tystnad.
"Ska vi skippa skolan idag? Vi kan gå och ta en fika på stan istället." Sa jag och flinade på vägen ut ur bussen.
"Men, jag har aldrig skolkat förut!" Sa Kim nervöst.
"Då får det här bli den första." Sa jag och blinkade mot henne och drog med henne till ett annat buss stopp. Vi satte oss på bänken och jag tittade på henne.
"Så berätta. Du vet att du kan lita på mig." Sa jag till henne och log. Hon började berätta medan jag lyssnade på henne. Så alltså var hon hemma hos Jack när jag spammade henne. Jag såg lite fundersamt på henne.
"Du gillar Jack och han gillar dig. Vad är problemet?" Frågade jag.
"Jag kommer att tävla mot honom typ varje dag!" hörde jag Kim säga. Jag suckade och la armarna bakom huvudet.
"Men det är ju bara att spärras. Och ni måste ju inte direkt gifta er... Jag menar ni behöver ju bara vara vänner till stunden är inne. Om du förstår vad jag menar." Sa jag och log svagt mot henne.
"Tack, Mika" Sa hon och log. Vi kramade varandra och sedan kom bussen. "helvete, jag har ingen mer biljett." Sa Kim. Jag flinade åt henne och såg hur hon letade i sin väska.
"Det har inte jag heller. Men gör bara som jag." Sa jag lugnt och gick på bussen och tog fram en gammal biljett i några sekunder. Sedan gick jag längre in i bussen och såg att Kim gjorde lika dant. Vi fortsatte in i bussen och Kim satte sig först och lutade huvudet mot fönstret. Själv tog jag upp min mobil och in på Twitter. Anton hade pratat med sin kärlek idag. Men det visade sig sedan att hon redan hade en pojkvän och att han bränt sönder deras gård i onödan. Jag visade Kim de sakerna han gjort medan hon varit hemma hos Jack.

6 nov, 2013 16:14

1 2 3 ... 29 30 31

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > (prs mellan mig & luna_rav) Kickin it

Du får inte svara på den här tråden.