Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Hogwarts första årselever med Essi99

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Hogwarts första årselever med Essi99

1 2 3 ... 27 28 29
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


jag såg på April Carter, som verkade vilja retas med honom. Jag log, med bara ett litet kort leende och försökte sedan se allvarlig ut. Nu såg han på mig, och ställde frågan igen. Jag såg in i de grå ögonen, vilken fantastisk färg att drunkna i... Och hans blonda bakåt-slickade hår.... Jag rös, jag hade aldrig sett någon så elakt snygg kille innan... Han måste vara äldre en oss, och gå minst i trean...
"Öhum... Jag tyckte att de sprang ditåt", jag pekade åt fel håll och log ett lätt leende. "Hoppas du hittar dem", han fnös ut ett hånfullt tack och stängde dörren till kupén.
"Han var ju trevlig.... Antagligen en Slytherinare, men GUUUD vad han var snygg!"
Jag fnissade och såg på den stängda dörren. Sen väde jag min blick mot April.

18 okt, 2013 21:12

Isse99
Elev

Avatar


Jag började skratta när han stängde dörren efter sig.
"Undrar om han vaknade på fel sida sängen imorse? Så sur som han var. Men jag måste erkänna Sarah, han var ju sjuuukt snygg."
Jag satte mig mitt emot Sarah och kollade på klockan. Tåget hade inte ens kört i tio minuter.

skriver ord som mord i handen

19 okt, 2013 09:06

Borttagen

Avatar


April log mot mig och jag kände ett lätt pirr. Ett sådant pirr jag fått av att se min gamla bästis, innan hon flyttade.
"Håller helt med... Om han är Slytherin så gör det inget om jag hamnar där, tur att jag är halvblod, Slytherin tar ju bara emot hel- och halvblod. Vilket elevhem vill du hamna i helst? Jag tror Gryffindor, eller kanske Slytherin nu efter att ha sett den där killen, Huffelpuff verkar ju inte så dumt och min storasyster berättade att det finns en kille i hennes årskurs, han hette typ Diggory (längtansfull suck), som är jättesnygg. Min storebror går sista året i Ravenclaw, men jag tror inte jag kommer hamna där... Oj, förlåt att jag snackar så mycket...", jag rodnade och rotade lätt i min väska. Typiskt mig att bli så pratglad.

19 okt, 2013 17:00

Isse99
Elev

Avatar


Jag lyssnade på henne i tystnad. Allt hon sa var nytt för mig. Jag visste ingenting om skolan, elevhemmen eller magi överhuvudtaget. Visst hade mina föräldrar försökt hjälpa mig med inköpen, tänkte jag med ett litet leende. Även om det inte hade gått så bra så hade de i alla fall försökt hjälpa mig.
"Jag vet inte inte riktigt vilket elevhem jag kommer att hamna i." Mumlade jag och hoppades på att hon inte skulle fråga mig någonting om magi, jag ville inte visa hur okunnig jag var.

skriver ord som mord i handen

19 okt, 2013 17:42

Borttagen

Avatar


Jag såg på henne, hennes koffert och klädnad. Sen fattade jag.
"Du är mugglarfödd va? Häftigt! Jag vet egentligen inte så mycket om magi, min mamma är en häxa, min pappa mugglare, han ville inte att jag eller mina syskon skulle gå här först och han förbjöd mamma att prata om Hogwarts och trollkarlsvärlden. Men jag köpte en bok...", jag börjar rota i väskan efter Hogwarts, en historia.
"I den här står det massor om skolan, du kan få låna den", jag håller fram boken mot henne och ler.

19 okt, 2013 17:48

Isse99
Elev

Avatar


Jag ser osäkert på henne. Menar hon allvar eller driver hon bara med mig? Jag bestämmer mig för att hon är seriös och tar emot boken som hon sträcker fram mot mig.
"Tack", säger jag och ler mot henne. Jag slår upp första sidan och börjar läsa.

skriver ord som mord i handen

19 okt, 2013 17:58

Borttagen

Avatar


"Det är helt fantastiskt hur de byggde upp skolan! Men om jag vore du skulle jag börja med elevhemmen... När vi är framme ska vi bli placerade... Det står att de använder en hatt för de, men min syster sa att de ibland tar in troll och dvärgar som man ska slåss mot, det tror jag inte på. Förlåt, läs du..."
Jag drog upp boken om trolldryckskonst och fortsatte läsa.

19 okt, 2013 18:01

Isse99
Elev

Avatar


"Troll? Dvärgar? Så de finns på riktigt i alla fall? Fast... Det står säkert om dem i boken också" Jag böjde mig ner över boken igen och bläddrade fram till kapitlet om elevhemmen. När jag några minuter senare läst det kapitlet så letade jag upp en sida om troll.

skriver ord som mord i handen

19 okt, 2013 18:34

Borttagen

Avatar


Jag stänger boken med en suck. Även fast det är kul här, börjar jag ha tråkigt. Riktigt tråkigt. Jag ser ut genom fönstret på landskapen som avlöser varandra. Jag vänder mig om och ser ut i korridoren. Det verkar vara rätt så lugnt där också.
"Jag kommer snart, jag ska bara hitta en toalett", April verkar nicka lätt och jag letar mig ut i korridoren.
Jag går åt det håll den blonda pojken kom från innan och ser försiktigt in i varje kupé jag går förbi. Plötsligt känner jag hur mina ben stannar, i en utav kupéerna sitter de två rödhåriga pojkarna med några andra elever. Jag samlar mod och går in.

"Hej, ni är Weasleys va? Det var en blond kille som frågade var ni stack innan, det verkade handla om era små fyrverkeri-pjäser", de två killarna såg upp mot mig och log.
"Små, de var enorma."
"Och den blonda killen är antagligen Malfoy... Då är nog Flint ute och letar efter oss... Fred, vi borde nog tacka tjejen för att varna oss", jag såg på dem, och han som hette Fred ställde sig upp och sträckte fram sin hand. "Tack...?"
Jag log, "Sarah."
Den andra killen sträckte ut sin hand, "Jag heter George.Tack, men vi borde nog dra om Flint väntar på oss någonstans i tåget, ses på Hogwarts", båda killarna vinkade åt sina kompisar som verkade tycka att det var helt normalt att se dem klättra upp för den lilla stegen utanför i korridoren. Jag ler och säger tyst hej då, för att sen gå tillbaka till min kupé.

Jag slår mig ner mittemot April igen och ler stort.
"Jag träffade Weasleys, de är helt klart galna!"

19 okt, 2013 18:54

Isse99
Elev

Avatar


"Weasleys?", frågar jag oförstående. "Ja, just det ja! Det var de killarna som den blonda killen letade efter, eller hur? Förresten, vad menar du med galna?", säger jag och ler mot henne samtidigt som jag försiktigt markerar vilken sida i boken jag är på. Den här boken var ju verkligen helt grym, tänker jag.

skriver ord som mord i handen

19 okt, 2013 19:48

1 2 3 ... 27 28 29

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Hogwarts första årselever med Essi99

Du får inte svara på den här tråden.