Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

My Henry

Forum > Fanfiction > My Henry

1 2 3 4
Användare Inlägg
Alma123!!
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Alma123!!:
Skrivet av Borttagen:
Alma123!! & Smoke smoke, tack!! ♥

ingen orsak vi ska tacka dig för att du skriver så sjukt bra!

Vad glad jag blir! TACK!! ♥

det är sant!

"Man måste väl inte ha en belöning att se fram emot för att kämpa? Att ha kämpat kan väl vara belöning nog!" -Sagt under HP-eventet Riddikulus 2013. Enda gången jag backar är när jag tar sats!

4 okt, 2013 20:18

Borttagen

Avatar

+1


Skrivet av Alma123!!:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Alma123!!:
Skrivet av Borttagen:
Alma123!! & Smoke smoke, tack!! ♥

ingen orsak vi ska tacka dig för att du skriver så sjukt bra!

Vad glad jag blir! TACK!! ♥

det är sant!

♥♥♥!!!

4 okt, 2013 20:19

Alma123!!
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Alma123!!:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Alma123!!:
Skrivet av Borttagen:
Alma123!! & Smoke smoke, tack!! ♥

ingen orsak vi ska tacka dig för att du skriver så sjukt bra!

Vad glad jag blir! TACK!! ♥

det är sant!

♥♥♥!!!

när kommer nex cap? längtar!

"Man måste väl inte ha en belöning att se fram emot för att kämpa? Att ha kämpat kan väl vara belöning nog!" -Sagt under HP-eventet Riddikulus 2013. Enda gången jag backar är när jag tar sats!

4 okt, 2013 20:20

Borttagen

Avatar

+1


Tack så sjukt mycket för alla kommentarer som har kommit än så länge! Jag blir så himla glad.

Alma123!! här kommer det


Kapitel 2 McGongal

Mrs Henry gick för att öppna dörren och My rusade fram till fönstret för att försöka se vem det var. Hon fick en glimt av en kvinna med strängt utseende och i en underlig grön kappa innan denne blev insläppt i hallen.
My gick tveksamt ut i hallen och den underliga kvinnan mötte hennes blick med ett litet leende på läpparna.
Hon sträckte fram handen mot My.
"Det är jag som är Minerva McGongal biträdande rektor på Hogwarts skola för häxkonster och trolldom"
Sa hon när My tog hennes hand.
"Jag har sänts hit av rektorn för att förklara. Jag hoppas att brevet har kommit till sin rätta."
My nickade sakta. Det här måste vara antingen ett skämt eller ett väldigt stort misstag vilket hon också sa till McGongal som log lite bredare och skakade på huvudet.
"Får jag komma in så ska jag förklara alltsammans."

McGongall berättade. My lyssnade uppmärksamt.
När McGongal avslutat det hon berättade om trodde faktiskt My nästan på det fast att det verkade helt osannolikt.
Hon hade faktiskt frågat om Proffesorn, som hon nu måste kalla henne, om hon kunde visa någon trollkonst. McGongal hade tagit fram en träpin ur sin mantel och viftat med den. Samtidigt dök det upp en vas fylld med röda rosor på Tv-bordet.

När det blev dags för McGongal att gå hade My full koll på vad som måste göras innan terminen började, hur dom skulle växla mugglarpengarna till trolljarlsmynt och hur hon skulle ta sig till Hogwartsexpressen.

Den kvällen gick My och la sig med en förväntansfull känsla i magen.
Tanken på att trollkarlar och häxor faktiskt fanns på riktigt gjorde det svårt för My att somna.
Hon hade alltid älskat fantasy, speciellt trilogin av JRR Tolkien.
Att hon nu hade fått veta att hon själv hade förmågan att utöva magi verkade helt otroligt.

4 okt, 2013 20:22

Elzyii
Elev

Avatar


Vad duktig du är!
Kul att du taggade mig Glinis, längtar till fortsättningen!

Läs gärna min ff:n om Draco <3 Läser gärna din som gengäld, och för att jag älskar att läsa! https://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=51873

4 okt, 2013 23:04

Borttagen

Avatar


Skrivet av Elzyii:
Vad duktig du är!
Kul att du taggade mig Glinis, längtar till fortsättningen!

Tack!!

4 okt, 2013 23:18

Alma123!!
Elev

Avatar


jättebra! när kommer nästa kapitel?

"Man måste väl inte ha en belöning att se fram emot för att kämpa? Att ha kämpat kan väl vara belöning nog!" -Sagt under HP-eventet Riddikulus 2013. Enda gången jag backar är när jag tar sats!

5 okt, 2013 09:44

Borttagen

Avatar

+1


Skrivet av Alma123!!:
jättebra! när kommer nästa kapitel?

Jag vet inte... Till veckan kanske. Men jag hinner iaf inte i helgen.

5 okt, 2013 09:45

Alma123!!
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Alma123!!:
jättebra! när kommer nästa kapitel?

Jag vet inte... Till veckan kanske. Men jag hinner iaf inte i helgen.

bra då vet jag

"Man måste väl inte ha en belöning att se fram emot för att kämpa? Att ha kämpat kan väl vara belöning nog!" -Sagt under HP-eventet Riddikulus 2013. Enda gången jag backar är när jag tar sats!

5 okt, 2013 09:46

Borttagen

Avatar


Skrivet av Elzyii:
Vad duktig du är!
Kul att du taggade mig Glinis, längtar till fortsättningen!

Varsågod!

5 okt, 2013 09:48

1 2 3 4

Forum > Fanfiction > My Henry

Du får inte svara på den här tråden.