Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Styra drömmar.

Forum > Off Topic > Styra drömmar.

1 2 3 ... 7 8 9
Användare Inlägg
Humlegryta
Elev

Avatar


Skulle iallafall vara skönt att kunna, men ärligt talat nej det kan jag verkligen inte!
Jag kunde när jag var lite mindre, men inte nu längre.

milda himlar, himmel och pannkaka!

10 sep, 2013 18:20

Solkatten
Elev

Avatar


Skrivet av Blucher:
Det har faktiskt hänt mig några gånger att jag blivit medveten om att jag drömmer under en dröm. Väldigt länge sedan sist å andra sidan, men jag minns att det var kul. Passade på att göra saker jag inte skulle kunna göra i verkligheten, till exempel be en lärare hålla käften. Åh, det var en bra dröm det.

Haha. xD Men asså, det hade vart sjukt häftigt. Kunna göra saker man annars inte hade vågat göra i verkligheten. Vill verkligen lära mig det här. Men jag undrar om man kan förflytta sig mellan vilka platser man vill och hur man gör det. Åh, tänk om man skulle klardrömma på Hogwarts!

"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed."

10 sep, 2013 18:43

Minihäst
Elev

Avatar


DIVERGENT!!!
Haha, nej men det var det första jag tänkte x)
Jag kan inte, och jag kommer inte så ofta ihåg mina drömmar.

another day, another slay

10 sep, 2013 19:13

MsBellatrix
Elev

Avatar


Va? Ofta man kan styra sina drömmar, fett lyxigt! Ifall de är en mardröm typ!

"Things we lose have a way of coming back to us in the end. If not always in the way we expect." -Luna

10 sep, 2013 19:25

Borttagen

Avatar


Jag vill verkligen lära mig att styra drömmar! Har någon här testat att göra en WILD? Jag tänkte prova inatt men är ganska rädd...:s Om ni har blev ni rädda och hur kändes det?

12 sep, 2013 20:54

stellaa
Elev

Avatar

+1


Ibland kan jag fatta att det är en dröm, och då försöker jag på bästa möjliga vis döda mig själv i drömmen (jag vaknar alltid när jag dör).
Sen ibland kanske nåt i drömmen händer, men om jag inte gillar det kan jag ändra det. Jag kan inte bestämma helt själv, men det blir mindre obehagligt iallafall, alltid lite bättre.

Så ibland och delvis kan jag styra över dom ^^

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fi.pinimg.com%2Foriginals%2F9a%2F5c%2F72%2F9a5c72f65c50bc9b5b67c3501ad20a20.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F64.media.tumblr.com%2F96e706e80e9727c876e2a2dca61154bb%2Ff571f50195e5483c-ef%2Fs500x750%2Fd9080714b4138e659645d9870bbc9a6fecd85015.gifv

12 sep, 2013 20:57

Solkatten
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Jag vill verkligen lära mig att styra drömmar! Har någon här testat att göra en WILD? Jag tänkte prova inatt men är ganska rädd...:s Om ni har blev ni rädda och hur kändes det?

Vad är det?

stellaa: Asså hur ser det ut när man styr ens dröm? Ser man sig själv som om man kollar på en annan (asså typ som i en film eller något) eller är man i ens riktiga kropp också känns det som att man är i verkligheten eller vad? Är riktigt nyfiken! Och... är det inte läskigt? xD

Hur många minuter i drömmen har det gått i verkligheten?

"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed."

12 sep, 2013 20:57

Borttagen

Avatar


Skrivet av Solkatten:
Skrivet av Borttagen:
Jag vill verkligen lära mig att styra drömmar! Har någon här testat att göra en WILD? Jag tänkte prova inatt men är ganska rädd...:s Om ni har blev ni rädda och hur kändes det?

Vad är det?

stellaa: Asså hur ser det ut när man styr ens dröm? Ser man sig själv som om man kollar på en annan (asså typ som i en film eller något) eller är man i ens riktiga kropp också känns det som att man är i verkligheten eller vad? Är riktigt nyfiken! Och... är det inte läskigt? xD

Hur många minuter i drömmen har det gått i verkligheten?


Det är en teknik för att få lucida drömmar, nu vet jag inte särskilt mycket om det men utifrån vad jag läst då så kan det vara riktigt skrämmande. Vet du vad en sömnparalys är? (När man vaknar innan kroppen vaknar och inte kan röra sig) Det är ungefär vad det hela går ut på. Man försöker hamna i det tillståndet och sedan liksom flyta vidare in i drömmen. Dock är det ganska mycket att tänka på osv.

12 sep, 2013 21:08

stellaa
Elev

Avatar


Solkatten - Oj hmm... Det beror på vad jag ska göra. Ska jag ändra något som händer så är jag mig själv "i verkligheten" och ändrar det. Men ska jag få mig själv att göra något i drömmen, t.ex att döda mig, så är jag mig själv och ser på mig i drömmen. Så jag själv i verkligheten bestämmer vad jag ska göra, sen är det som att jag i drömmen snappar upp det och gör det. Så jag är både mig själv och jag i drömmen xD
Kära nån det var svårt att förklara.
Läskigt och läskigt.... Jag tänker inte på det haha. Men det är en konstig känsla, man är bara där just då, sen är det över och man fortsätter sova och drömma utan att lägga sig i :3

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fi.pinimg.com%2Foriginals%2F9a%2F5c%2F72%2F9a5c72f65c50bc9b5b67c3501ad20a20.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F64.media.tumblr.com%2F96e706e80e9727c876e2a2dca61154bb%2Ff571f50195e5483c-ef%2Fs500x750%2Fd9080714b4138e659645d9870bbc9a6fecd85015.gifv

12 sep, 2013 21:10

Solkatten
Elev

Avatar


1_amanda_1: Det låter läskigt. Skulle inte våga testa det.

stellaa: Okej. Hur gör du när du bestämmer dig för att vakna? Blundar du i drömmen då eller?

***

Det här kanske inte handlar just om att styra drömmar men har med drömmar att göra i alla fall. Jag hade en period för något år sedan då jag blev skjuten i mina drömmar och den känslan jag då fick i drömmen kände jag i verkligheten så jag liksom var halvt sovande och sedan är jag i drömmen igen. Vet inte hur jag ska förklara det bättre men känslan är sjukt obehaglig när man blir skjuten. Det gör inte ont direkt men när jag då ligger ner i sängen höjer jag på ryggen då känslan kommer på ryggen. Okej det där lät konstigt sorry. xD

"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed."

12 sep, 2013 21:29

1 2 3 ... 7 8 9

Forum > Off Topic > Styra drömmar.

Du får inte svara på den här tråden.