PRS mellan Luna_rav och Nadja_Gryffindor
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PRS mellan Luna_rav och Nadja_Gryffindor
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Nadja_Gryffindor
Elev |
Cilla, Distrikt 1 Tåget del 1
På tågstationen står det många fotografer men vi går bara förbi dem. Tågdörrarna öppnas, jag och Mardin drar efter andan. Huset i Distrikt 1 är fint och modernt men det här är något helt annat. Vi kommer in i en lång korridor. Sanhia visar oss runt på tåget. Matsalen finns i mitten av tåget. Jag går in i mitt rum. Sängen är stor. Jag drar handen över täcket, mjukt. På väggen sitter det en stor tv. Jag har ett klädrum där det finns kläder i min storlek. På väggen i klädrummet finns det en blank platta. Mitt pekfinger nuddar den. Plattan lyses upp. På plattan kan jag välja vilken typ av kläder, jag testar olika funktionen. Klickar på blått. Kläderna som hängde på stången åker in i väggen medans det kommer fram nya blåa kläder. Klickar in på klänningar. Stången blir full av blåa klänningar. Jag byter kläder. Klänningen som jag har på mig är blå med ett litet svart skärp runt midjan. Jag nuddar plattan igen och skärmen blir svart. Shania knackar på dörren och säger att det är mat. Jag följer efter henne in i matsalen. Mardin sitter redan där inne och diskuterar något med hans handledare.
Uggla mig gärna om du tillhör ClexaKru.
1 sep, 2013 21:39 |
|
Borttagen
|
Nadja det är inte på tåget dom får sina rum.
Fred, distrikt 4, tåget del 1 Jag och min coach håller på att komma på en taktik. "Först och främst tycker jag att du ska klättra upp i ett träd, i alla fall gömma dig. Och om någon kommer till ditt gömställe så slår du ihjäl hen." Det lät enkelt... Men jag undrar om det verkligen var så. Jag tittade bort mot flickan som satt och pratade med Melrose. Jag undrade om hon hade någon taktik än. "Har du varit med i hungerspelen?" Frågade ja min coach? Han nickade. "Följde du den här planen?" Sa jag och lutade mig bak mot stolstödet. "Nej jag dog... Men jag överlevde." Sa han och började prata om sin historia. Så smarta var dom rika. Man överlever inte om man dör. Har dom ingen hjärna?? 2 sep, 2013 14:18 |
|
Nadja_Gryffindor
Elev |
Erik, Distrikt 2 Tåget del 1
Jag gick till mitt rum på tåget. Inget intressant förutom Tv:n. Jag zappade mellan kanalerna inget kul bara någon reklam för helkroppstatuering, fult. Jag gick till matsalen för att äta middag. Clarky att redan där. ”Hej” kvittrade Clarky.” Har du träffat Endrikt ännu?” ”Nej” svarade jag ”Vem är det?” ”Vet du inte det!” kvittrade hon ”Det är din handledare. Han som fixar sponsorer och sådant åt dig. Man blir handledare om man vinner Hungerspelen.” ”Vet jag väl” mumlade jag. Hur kunde jag ha missat något sådant? Vad tråkigt pris, när jag vinner måste jag vara handledare, ångrar nästan att jag är med. ”Han kommer sen till middagen” kvittrade hon ”Men jag varnar dig att han har mycket dålig hörsel.” Jag sätter mig vid bordet och väntar på att middagen ska serveras.
Uggla mig gärna om du tillhör ClexaKru.
2 sep, 2013 18:02 |
|
Borttagen
|
Aveline, Distrikt 4 tåget del 1
"Så du menar att jag bara ska klättra upp i ett träd och gömma mig?" Frågade jag Melrose. "Självklart. Då blir du inte skadad." Svarade hon och drack upp sitt kaffe. Jag ställde mig upp och struntade i att äta upp maten. "Vart kan jag sova??" Frågade jag och gäspade. "Gå ut genom dörren där och sedan till vänster." Jag gjorde som hon sa och hittade ett rätt stort rum. Istället för att gå och lägga mig i den varma sängen gick jag till fönstret för att se på stjärnorna... Men det fanns inget som lyste upp himlen. Inget som lyste upp rummet häller. 2 sep, 2013 19:05 |
|
Nadja_Gryffindor
Elev |
Bea, Distrikt 3 Tåget del 1
Tåget var ofattbart lyxigt om man tittar på Lucecis ansiktsuttryck så var det till och med lyxigt för att bo i huvudstaden. Jag satte mig i en fåtölj i vardagsrummet. I mitt hus är det bara ett rum. Jag blundade och försökte få tankarna att klarna, omöjligt. En betjänt kom med ett glas vatten. Jag tror det var en avox, en avox har ingen tunga för att dem har begått ett brott. Jag drack lite av vattnet, det var kallt och hade lite smak av något. "Vad är det för smak" frågade jag avoxen "På vattnet alltså!" Han svarade inte. Jag väntade. "Aaa" sa jag "Du är väl en avox?" Han nickade. Jag blundade på nytt. "Middagen är serverad!" kvittrade Luceci glatt. Jag reste mig och gick till matsalen. Jag satte mig ner bredvid en okänd människa." Personen tittade ner i tallriken "Hej! Jag är din handledare, Petra Holm" Hon tittade upp. Orangea ögon tittade på mig. Jag hoppade till, hamnade på kanten av stolen och ramlade ner på golvet. Jag sätter mig upp igen. Läskiga ögon.
Uggla mig gärna om du tillhör ClexaKru.
3 sep, 2013 17:04
Detta inlägg ändrades senast 2013-09- 5 kl. 20:48
|
|
Nadja_Gryffindor
Elev |
Donny, Distrikt 7 Tåget del 1
Jag la mig på sängen i mitt "tåghus" Rummet var stort och det såg ut som om det bott en gamling där för allt var tråkigt vitt, ålderdomshem eller sjukhus? Sjukhus har vi inte i Distrikt 7 men vem har inte sett Hungerspelen på TV. Sängen var mjuk och mycket större en sjukhussäng. Jag hoppade lite försiktigt i sängen, den höll. Jag hoppade glatt och tog upp kuddar som en gång i tiden lågt fint och prydligt. Jag rev sönder kudden så att man såg fjädrarna. Jag tömde kudden över huvudet. Det regnade fjädrar och jag hoppade i en säng. Det roligaste som hänt i hela mitt liv! Det roliga avbröts när Faltisia knackade på dörren, jag hade inte hört henne först så hon öppnade och vart helt chockad. Fjädrarna låg nu på golvet och madrassen ramlade nästan ut ur sängen. Det gick inte att hopa mer. "Jag tror att det är middag nu..." pep Faltisia chockat. Jag följde efter henne in i matsalen.
Uggla mig gärna om du tillhör ClexaKru.
3 sep, 2013 22:15 |
|
Borttagen
|
Gustav, distrikt 11 tåget del 2
Jag suckade djupt men såg att hon log och nickade. "Har jag någon handledare?" Frågade jag och tog ett glas med juice. "Ja. Men han kommer till middagen." Svarade kvinnan som jag inte visste namnet på. Hon log svagt och visade sedan vägen till våra rum. Det var stort jämfört med det jag delar med mina systrar. Jag la mig på sängen och tittade upp i taket. Den var riktigt skön... Inte lika kall och hård som den hemma. Jag vaknade av att någon knackade på dörren. "Det är mat Gustav!" Hörde jag från andra sidan dörren. Jag gick till det långa bordet och satte mig bredvid en man som höll på att prata med den gamla damen. "Vem är du?" Frågade jag när han slutat prata. Han vände sig till mig med ett vänligt ansikte. "Henrik. Henrik berg.... men kalla mig Henrik" 4 sep, 2013 19:35 |
|
Nadja_Gryffindor
Elev |
Erik Distrikt 2, Tåget del 2
Tre personer steg in i matsalen. Derby, den kvinnliga deltagaren och en kärring och en gubbe. "HEJ!" skrek gubben till mig "JAG ÄR ENDRIKT! ÄR DU DEN MANLIGA DELTAGAREN?" "Ja" svarade jag. Clarky hade rätt han var nog hörselskadad. "VEM ÄR DET DÅ!" skrek Endrikt "DET ÄR JAG! ERIK!!" skrek jag tillbaks. "ÄR DU RIK?" skrek han. "NEJ!" skrek jag "ELLER JAG MENAR JAG ÄR INTE RIK ELLER FATTIGT! JAG SA NEJ TILL ATT JAG SA NÅGOT ANNAT!" Jag började bli lite hes. Jag tittade runt mig efter ett glas med vatten, jag såg att alla stirrade på oss. "Vad!" ropade jag irriterat mot dem. Jag hällde upp vatten i ett glas, maten var redan framdukad. Vi satte oss ner vid bordet. Jag drack några klunkar vatten och väntade på att kärringen skulle ta färdigt av lamgrytan. Kärringen presenterade sig. "Jag heter Sarah" sa hon "Jag är handledare till Derby." Endrikt skulle just börja presentera sig men Sarah lyckades stoppa honom "Vi vet vem du är" Hon viskade men han verkade höra, knäppt han hör inte när jag skriker men när Sarah viskar.
Uggla mig gärna om du tillhör ClexaKru.
4 sep, 2013 21:10 |
|
Borttagen
|
Fred, distrikt 4 tåget del 2
Jag suckade djupt medans jag lyssnade på hans historia. Den var väldigt ointressant om jag får säga det själv. "Och BOOM! Så fick jag en pil i hjärtat." skrek han. "Hans Historia är fejkad." Sa Melrose. Han verkar inte vara den ända idioten här. Tror hon att jag inte fattade det?? "Vem är min handledare?" Frågade jag seriöst. "Det är ju jag!!" Skrek manen som satt mittemot mig. Jag ryckte till... "... Så vem är hennes..." Jag märkte att hon hade gått. "Det är ju jag!" Skrek Melrose. Det här var hopplöst. Vi skulle klara oss bättre om vi var utan dom. "Jaha... Det visste jag väl. Säg till när det är middag." Jag gick ut ur matsalen och tittade in i det öppna rummet. Jag såg att flickan från mitt distrikt tittade ut genom fönstret och jag tände lampan och gick sedan in i mitt rum. 5 sep, 2013 14:17 |
|
Nadja_Gryffindor
Elev |
Cilla Distrikt 1, Tåget del 2
Min handledare kom in i matsalen. Hon var ung, lång, stark men inte överdrivet, ljus hy och blond hår, gulblont. "Hej Cilla" sa hon till mig när hon satte sig vid bordet. "Jag heter Madylin" När vi ätit färdigt, maten var jättegod, så gick jag och Madylin till vardags rummet för att prata taktik och sådant. Vi satte oss i varsin fåtölj. En stund satt Madylin tyst och granskade mig, jag visste inte vad jag skulle säga. "Du är liten" konstaterade hon "och svag." Tack för att du är ärlig. "Jag gissar på att du inte kan använda vapen. Kan du kasta en kniv?" Jag skakade på huvudet. "Kan du hantera ett svärd?" Jag skakade på huvudet. "Kan du skjuta med pilbåge" Jag skakade på huvudet. "Kan du slåss med yxa?" Jag skakade på huvudet. "Kan du kasta spjut?" Jag skakade på huvudet, jag började bli irriterad på henne. "Kan du kampsport!" Det var inte en fråga, hon visste att jag inte kunde det. Jag skakade på huvudet. "Är du jättesmart!" Jag skakade på huvudet. "Kan du gillra fällor!" Jag skakade på huvudet. "Kan du hitta ätbara växter!" Jag skakade på huvudet, nu kände jag mig dålig, jag kunde ingenting. Madylin satt tyst. "Du skulle kanske kunna vara söt om du blev stylad..." sa Madylin fundersamt "Kom vi går till ditt rum." När vi kom in i mitt rum gick Madylin till badrummet, jag följde tvekande efter henne. Badrummet hade en dusch, toalett och handfat. I duschen fanns det en platta som liknade den som fanns i klädrummet. Madylins finger nuddade den och den vaknade till liv. Hon valde en vanlig dusch av bara varmt vatten. "Klicka där för att sätta på duschen och där igen för att stänga av den." Hon gick ut. Jag antog att hon menade att jag skulle duscha så jag gjorde det. När jag var färdig kom Madylin in i rummet igen. "Bra" sa hon kort. Madylin klickade på några knappar igen. Hon gick därifrån och jag trodde att hon ville att jag skulle duscha igen. Hemma har vi en dusch men vi använder den bara på söndagar för att inte slösa på vattnet. Jag tvättar håret med schampo som finns i ett fack i vägen. När jag är färdig känner jag att schampot luktar som något blomma som vi ibland har hemma. Det finns en hårtork som går på av sig själv när jag står under den. Madylin kommer in igen, hon tittar på mig som om det skulle vara jättestor skillnad från förut. "Det var lite bättre..." sa hon. Vi gick till mitt rum. Jag satte mig på sängen. "Jag tror jag kommit på en lösning som kanske funkar!"
Uggla mig gärna om du tillhör ClexaKru.
5 sep, 2013 16:13 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen