Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

(PRS) Mellan Queen Boo och fashion7

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > (PRS) Mellan Queen Boo och fashion7

1 2 3 ... 92 93 94
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Jag stod kvar ett tag innan jag tveksamt gick fram till rektorn.
- Kan jag gå till mitt rum nu? Eller måste jag vänta här?
- Nejdå, ingen är tvingad till något här, log rektorn. Hon fortsatte:
- Trivs du inte?
Jag ryckte på axlarna och böjde ner huvudet.
Rektorn suckade och gav mig sedan en tur runt skolan innan vi kom till mitt och Selenas rum.

Jag gick in, packade upp, byte till pyjamas och gick och la mig. Men jag kunde inte sova. Plötsligt knackade det på dörren.

25 aug, 2013 19:37

Queen Boo
Elev

Avatar


''Hej'' svarade jag. Han flinade. ''Är du nymärkt?'' jag nickade. ''var det något eller...?'' sa jag frågande. Han skakade förundrat på huvudet. ''Vad?'' sa jag. ''Alla tjejer som pratar med mig brukar bli mållösa så fort de ser mig'' Jag skakade på huvudet. ''Inte jag''

Strax därefter stod jag utanför mitt rum, en man, lärare, gissade jag, stod vid dörren. han tittade på mig, och jag kände igen ansiktsdragen. Jag undrade varifrån.

jag är jättecoolig älska mig plz

25 aug, 2013 19:46

Borttagen

Avatar


Jag öppnade dörren. Utanför stod en man, som nu tittade på den där Selena, som även hon var utanför dörren.
- Jag..kan jag hjälpa med något? frågade jag blygt och drog upp pyjamasbyxorna som glidit på höfterna. Mannen tittade långsamt tillbaka på mig.

25 aug, 2013 19:55

Queen Boo
Elev

Avatar


''Ursäkta'' mumlade jag och gick in i rummet. Jag såg mig omkring. En spegel, två sängar, en byrå bredvid varje säng. Jag kollade i spegeln, konstaterade att jag såg okej ut och tittade på läraren igen. Då insåg jag vart jag kände igen hans aniktsdrag från. Det var samma som jag såg när jag tittade i spegeln.

jag är jättecoolig älska mig plz

25 aug, 2013 20:23

Borttagen

Avatar


Jag såg från Selena till Mannen i dörröppningen.
- Är ni släkt? frågade jag förvirrat och såg än en gång på de båda.

25 aug, 2013 20:28

Queen Boo
Elev

Avatar


''Nej'' svarade jag, men jag visste att vi var lika. Mannen skakade på huvudet. ''Vad heter du?'' frågade han. ''Selena Light'' svarade jag. Han ryckte till. ''Jag är din mentor, Selena. Jag heter Simon Vera. Här är ditt schema'' Han räckte fram ett papper. ''Och en karta'' fortsatte han. Jag nickade. ''Tack.'' ´Mannen tittade på min rumskompis. ''Din mentor kommer nog snart'' Han vände och gick.

jag är jättecoolig älska mig plz

25 aug, 2013 20:34

Borttagen

Avatar


Jag nickade förvirrat och skulle precis stänga dörren när en ung kille kom in i rummet.
- Tja, sa han och log mot mig, jag är din mentor. Jag heter Erik Costa, här är ditt schema. Om du behöver hjälp med något ska du säga till mig. Och det är tur för dig att du är min ända mentorselev. Dessutom blev jag fullbordad för bara en månad sedan, så jag kan relatera bäst till dina problem.

Erik blinkade åt mig och vinkade sedan slappt hejdå. Vi dörren stannade han och såg på mig igen. Jag rodnade och drog upp pyjamasbyxan igen. Erik skrattade mjukt och gick. Kvar blev jag med mitt schema i högra handen och byxkanten i vänstra.

25 aug, 2013 20:42

Queen Boo
Elev

Avatar


Jag fnissade. ''han var sjukt snygg'' sa jag när han hade gått. ''Tack!'' hördes det från korridoren. Jag rodnade.

jag är jättecoolig älska mig plz

25 aug, 2013 20:44

Borttagen

Avatar


Jag gjorde ett ljud som sade 'Sådär' och gick och la mig.
- Vilken är din första lektion imorgon? frågade jag försiktigt. Skulle Selena svara? Jag var ju...ful och tråkig, och hon var....cool.

25 aug, 2013 20:58

Queen Boo
Elev

Avatar


Jag kollade på schemat. ''eehm... Svärdsäktning, vad har du?'' frågade jag. Svärdsfäktning, det var jag bra på. Jag tog upp en penna ur en låda och började rita på schemat. En häst, två ormar och lite mer. Austin sa alltid att jag var duktig på att rita, men det tyckte inte jag. Jag tog på mig min pyjamas och kröp ner i min säng.

jag är jättecoolig älska mig plz

25 aug, 2013 21:02

1 2 3 ... 92 93 94

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > (PRS) Mellan Queen Boo och fashion7

Du får inte svara på den här tråden.