Privat roll mellan mig och ginny 23 (Hogwarts)
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Privat roll mellan mig och ginny 23 (Hogwarts)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
"Jag kommer komma först!", ropar jag och knappar på Lily. När vi störtar in i Stora Salen känner jag hungrigheten ta över och andfåttheten komma över mig, Jag sätter mig raskt på Ravenclaws bord och börjar sleva i potatis och grönsaker. Lily skrattar när jag glufsar i mig maten.
"Vadå? Jag är ju hungrig", säger jag men ler sedan mot Lily, som äter elegant. Jag fortsätter äta men långsammare, för jag vill inte spy här! 9 aug, 2013 11:51 |
|
ginny 23
Elev |
9 aug, 2013 11:53 |
|
Borttagen
|
"Ånej! Det är trolldryckskonst nu!", stönar Lily. Men jag ler ett stort, brett leende och hoppar ett glädje skutt.
"Just det ja, du älskar Trolldryckskonst", muttrar Lily buttert. "Med den där Snape-hemskläraren" "Snape är riktigt kass lärare, fast jag älskar ändå varje lektion, det är så kul att brygga trolldrycker!", ler jag. När vi väntar på Snape ska öppna dörre till fängelsehålorna hörs en släpig röst bakom oss. "Är det inte Smuttskallen Grey och stornäsa-Markham" Jag snurrar runt och ser in i Draco Malfoys isblåa ögon. Jag skrattar till. "Så modig du är nu Malfoy, när inte Snape är här och beskyddar ditt skinn" Malfoys ögon smalnar. "Åh, jag visste inte att din näsa blev större under sommaren Markham!", säger Malfoy med Pansy Parkinsons och Grabbe och Goyles gälla skratt bakom sig. Många av eleverna tittar på på grälet. 9 aug, 2013 11:59 |
|
ginny 23
Elev |
9 aug, 2013 12:00 |
|
Borttagen
|
"Är du stöddig nu?", säger Malfoy hånfullt.
Jag mimar till Lily: "Låt det vara, var tyst" Malfoy ska precis säga ngot till när Snape öppnar dörren. "Stig in", säger han kyligt. Vi går in i fängelsehålornas kalla utrymme under tystnad, men när Snape börjar prata om dagens uppgift viskar jag tyst till lily, som fortfarande är lite röd i ansiktet: "Vi ger igen nån dag. Typ slänger en hink spya på honom en gång eller så" Av de orden får Lily ett leende på läpparna. 9 aug, 2013 12:03 |
|
ginny 23
Elev |
9 aug, 2013 12:05
Detta inlägg ändrades senast 2013-08- 9 kl. 12:09
|
|
Borttagen
|
(var de jag som sa det eller?^^)
9 aug, 2013 12:07 |
|
ginny 23
Elev |
9 aug, 2013 12:20 |
|
Borttagen
|
(Ja, men var det jag som sa det
9 aug, 2013 12:22 |
|
ginny 23
Elev |
9 aug, 2013 12:23 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen