Dramione - En annorlunda historia
Forum > Fanfiction > Dramione - En annorlunda historia
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Rawi
Elev |
11 aug, 2013 20:19 |
|
Irma Pince
Elev |
*Bevakar*
Läs gärna min fanfiction "Lorcan och Lysander- Livet mot orättvisor." http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=36465 11 aug, 2013 21:09 |
|
jilypotter
Elev |
Har inte skrivit på en vecka, förlåt! Det kommer vara ganska seg uppdatering från och med nästa vecka, då jag börjar skolan, men ska försöka mitt bästa, hehe. Tack för alla gulliga kommentarer, utan er hade jag inte haft någon anledning att skriva! ♥
_____________ Kapitel 3 Hermione's POV Jag såg Harry Potter på morgonens första lektion, trolldryckskonst, som vi hade tillsammans med Gryffindor. Vi hade Professor Snape i det ämnet. Professorn verkade inte riktigt tycka om Potter, av vad jag såg. Snape tittade knappt åt Potter's håll. Han verkade i själva verket inte tycka särskilt mycket om någon från Gryffindor, då han var rätt så spydig mot dem, vilket underhöll mig och alla andra från Slytherin. Potters kompis var en Weasley, det såg jag direkt då jag kände igen det ostyriga, eldröda håret jag hört Draco prata om tidigare. Han såg ut att komma från en fattig familj, eftersom hans klädnad såg begagnad ut. Den var väldigt sliten, säkert hade minst tre andra använt den innan honom. Många elever var bättre än mig i detta ämne och kunde mer, men ändå fick jag mer beröm än de, då jag var från hans elevhem. "Såg ni hur Snape behandlade dem från Gryffindor?" utbrast Daphne efter lektionen. Vi alla skrattade. "Ja, det var så kul! Speciellt hur han var mot Potter. Äntligen någon som tycker som oss, eller hur?" sa Pansy med ett flin. Jag nickade instämmande och vi gick mot nästa klassrum där lektion nummer två, förvandlingskonst, skulle äga rum. Tiden flög förbi snabbt och plötsligt var det veckan innan jullovet. Jag hade klarat av alla lektioner och läxor hur bra som helst, medan vissa andra hade lite problem. Draco, till exempel, var inte speciellt bra på trolldomshistoria, så han hade ofta bett mig att hjälpa honom med detta specifika ämne. Denna kväll var en som många andra, spenderades i biblioteket tillsammans med honom. Draco skrev flitigt och det enda ljudet som hördes i det tomma biblioteket var skrapandet från spetsen på hans fjäderpenna. "Draco." Han kollade upp, "Ja?" "Varför ber du mig hjälpa dig med detta, när så många andra av dina vänner är bättre än mig på trolldomshistora?" Han flinade, "Jag vill väl spendera tid med dig, antar jag." Jag var paff. Varför ville han spendera extra tid med mig? Han skrattade, "Är det så konstigt, eller?" Jag förblev tyst, så han tog till orda igen. "Vet du inte att både Zabini och Nott pratar om dig hela tiden?" "Va?" Nu var jag verkligen förvånad. "Ja, alla förstaårspojkar i Slytherin tycker du och Daphne är sötast av alla tjejer i vår årskurs." Jag skrattade, "Skojar du med mig?" Men när jag tänkte efter så hade jag hunnit bli ganska populär under dessa tre, nästan fyra månaderna, bland både flickor och pojkar. Jag hade många vänner. Varken Pansy, vars flottiga, svarta hår hängde som gardiner i ansiktet, och Elladora Hall, som vi även umgicks med, var i närheten lika söta som mig och Daphne. Det var sant. Mitt bruna, nästan lite burriga hår nådde nästan till midjan. Om jag tog mig tid till att borsta det ordentligt såg det mer lockigt ut. Jag hade det oftast uppsatt i en hästsvans, eftersom det såg finast ut så. Mina framtänder hade varit ganska stora, tills min mamma krymt dem eftet att jag tjatat länge. Daphne hade blont, axellångt hår och gröna ögon. Hennes ansiktsdrag gjorde hennes ansikte väldigt vackert. Hon, om någon var verkligen söt. "Hur som helst, jag är klar nu. Ska vi gå?" Jag nickade och följde med Draco ut ur biblioteket. ___________________ Det blev ett ganska kort kapitel, men det får duga, har skrivit väldigt mycket idag på olika fanfictions haha. Märker ni skillnad på Gryffindor-Hermione och Slytherin versionen? Här är hon lite mer taskig än originalet, men hon är ändå snäll med alla sina vänner. Hon bryr sig också mer om utseendet än vad hon gör i böckerna. Det var lite det jag var ute efter, en lite annorlunda Hermione! "Happiness can be found even in the darkest of times, when one only remembers to turn on the light." 19 aug, 2013 22:36 |
|
Rawi
Elev |
20 aug, 2013 18:54 |
|
Borttagen
|
Braa!
31 aug, 2013 06:19 |
Forum > Fanfiction > Dramione - En annorlunda historia
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen