Bella Boot
Forum > Fanfiction > Bella Boot
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Ännu ett tack till alla fina kommentarer! Har varit på landet så jag har inte hunnit publicera, men här är det!
Kapitel 3. Ett oväntat möte Den morgonen vaknade Bella av att Rose hoade. Bella blev lite irriterad, men tänkte att hon måste vänja sig. Hon gick genast upp och tog på sig jeans och tröja. De skulle till Diagongränden, och hon skulle få sin första trollstav! Hon skuttade ner till frukosten, och kastade i sig smörgåsen. Mrs Boot ropade att det var dags att åka, och Bella gick till spisen. "Du först", sa mrs Boot och Bella gick in i spisen. "Diagongränden!", ropade Bella och susade in i spisen. Hon såg en massa trollkarlsspisar, men när hon skulle titta nogare i dem var hon framme i Diagongränden. Några sekunder kom hennes mamma via transferens och de började gå möt Gringotts. De gick fram till den närmaste svartalfen och visade nyckeln till deras valv. "Gornuk!", ropade svartalfen. "Visa mrs och miss Boot deras till deras valv!" Gornuk, en svartalf med ett bittert ansiktsuttryck gick fram emot dem. Bella gick ut från den vackra marmorsalen och in i en trång gång. Det fanns en liten vagn, som Bella åkt tidigare. Det var fruktansvärt, Bella spydde förra gången hon var i en sådan, mrs Boot visste det så hon hade en ask åksjuketabletter till hands. Det behövdes, för Bella spydde efter bara tre minuter. "Valv 382!", ropade Gornuk när de kom fram. Han tog nyckeln och vred den i nyckelhålet. Bella gick in i valvet. Det var mycket mer guld där än det var förra gången hon var r, för hennes pappa hade blivit högste botare på St Mungus. Bella tog fram sin knutpunkt runt halsen och stoppade den full med mynt. De åkte sedan tillbaka, konstigt nog blev Bella inte åksjuketabletter då. Hon var för upptagen med att räkna galleoner, hon tänkte inte på den höga farten. När de var i marmorsalen igen såg hon Millie med sin mamma i full färd med att växla mugglarpengar mot galleoner. Bella försökte gömma sig bakom sin mamma, men det var för sent. Millie såg henne och sprang emot henne. "Bella!", ropade hon. "Vad gör du här? Du är ju ingen häxa, utan en mugglare!" Millie bet sig i läppen när hon sagt det. "Nämen, hej, Millie!", ropade mes Boot glatt. "Goddag, mrs Boot", svarade Millie artigt. "Är Bella också en häxa, precis som jag?" "Ja, det är jag, jag föddes som det". "Coolt", svarade Millie. "Då får vi hoppas att vi hamnar i samma elevhem". Mes Boot gick fram till mrs Masterkind, som nu var färdig med växlingen. "Jag hoppas vi hamnar i Hufflepuff", fortsatte Millie. "Slytherin låter inte vidare bra, eller hur?". "Finns nog ingen chans för mig att gå i Hufflepuff, hela min familj har gått i Ravenclaw", svarade Bella henne. "Ja, men Ravenclaw är också bra", sa Millie. Sedan sa deras mammor att de skulle ut oh handla saker, och de gick skilda vägar. Det Bella mest längtade efter var Millie och Hogwarts, men de skulle hon inte se förrän om 4 månader, när de var på Hogwartsexpressen. Tumma/kommentera? 5 aug, 2013 17:51 |
|
Borttagen
|
Bra kapitel. Du skriver så målande!
5 aug, 2013 18:11 |
|
Borttagen
|
Nytt kapitel kommer när fler kommenterat!
6 aug, 2013 10:00 |
|
Sofia Albuslover
Elev |
Just det, hon är lillasyster till Terry Boot! Jag är väl rätt trög som fattar det först nu haha..
Du skriver som sagt väldigt målande och fint! Jättebra! Läs gärna min fanfiction så blir jag jätteglad!http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=33130 Tack:) 6 aug, 2013 10:14 |
|
Borttagen
|
Vill ni ha kapitel 4. Här är det.
Kapitel 4. Diagongränden "Så, var ska vi börja?", frågade Bella när de kom ut i solskenet igen. Bella gnuggade sig i ögonen, hon var ovan för ljuset efter en liten period i Gringotts. "Ollivanders, tycker jag", svarade hennes mamma. De gick in till Ollivander. Där stod Mr Ollivander och tittade i en ask med en stav i. "Åh, mrs Boot", sa han när han fick se dem. "12 3/4 tum, rönnbärsträ, drakhjärtesträng, var det inte så". "Jo, så var det", sa mrs Boot. "Nürnberg vi här för att skaffa en stav åt Bella". "Okej, vad sägs som den här?", frågade Mr Ollivander. Bella prövade stav efter stav, men som nummer 13 kom den. 10, 5 tum, alm, fågel Fenix kärna. Bella betalade 7 galleoner för sin stav. De gick och skaffade alla andra saker också, och sedan transfererade de sig hem. Bella övade magi innan hon gick oh lade sig, hon slog sönder en liten kopp med reducto och lagade den med reparo. När hon gick och lade sig var hon väldigt böjd över dagen, om inte nöjdare över sin trollstav. 6 aug, 2013 10:15 |
|
Borttagen
|
Jättebra Louvisa Granger, har nu bara läst första kapitlet men bevakar klart!
18 aug, 2013 10:55 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Jättebra Louvisa Granger, har nu bara läst första kapitlet men bevakar klart! Kul! Skriver nytt kapitel när någon till kommenterat, så snart blir det ett! 18 aug, 2013 10:56 |
|
Sofia Albuslover
Elev |
Jättebra!
Läs gärna min fanfiction så blir jag jätteglad!http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=33130 Tack:) 18 aug, 2013 11:57 |
|
Borttagen
|
Kapitel 5. Trollformler och drömmar Under de fyra månaderna som gick blev det sommar, och Bella och hennes familj hade det skönt. Bella kunde Reducto, Reparo och Wingardium Leviosa hittills. Dagen innan 1 september packade hon sin koffert på morgonen, packade ur, packade, packade ur och packade. Hon hade alltid glömt någonting. När hon slutligen gick och lade sig var hon helt utmattad, men hon kunde inte sova. Efter en halvtimmes ansträngning lyckades hon få sken med Lumos. Bella kunde inte släcka lyset, så hon gick slutligen till sin mamma. "Mamma, hur släcker man Lumos?", frågade hon när hon kom ner i köket. Hon hörde sin idol, Celestina Warbeck på radion. Hon sjöng "En kittel fylld med het, stark kärlek", som var Bellas favoritlåt. Till hennes besvikelse dog de sista tonerna ut och en rocklåt av Systrarna Spök kom in. Bella vände sig till sin mamma. "Med Nox", svarade mrs Boot. Det funkade på första försöket. Hon somnade direkt när hon lagt sig i sängen igen. Hon hade en väldigt underlig dröm. Mrs Boot sprang med en trollklubba och välte en kittel med het, stark kärlek över Bella. Sedan kom Terry och skrek Lumos! Och alla ugglor i hela Upper Flagley kom och bet henne. När Terry skrek Nox! Flög de hem igen. När Bella vaknade morgonen därpå hade hon mycket riktigt ett Jack på armen. Sedan såg hon en träflisa sticka ur sängen. Bella suckade och mumlade Reparo. Flisan sköt sig omedelbart till sängen. Bella dunsade huvudet i sängen. Hon tog 1000 magiska löftet och svampar och började läsa om besoarer. Några sekunder senare stack Terry in huvudet. "Det är frukost", sa han i en lätt ton. "Okej", sa Bella och lade 1000 magiska örter och svampar i kofferten. "Jag kommer". Kort, jag vet, men det var inget speciellt viktigt kapitel i denna ff. Vill ni ha mer, så får ni kommentera! 25 aug, 2013 09:14 |
|
Alma123!!
Elev |
grymm
"Man måste väl inte ha en belöning att se fram emot för att kämpa? Att ha kämpat kan väl vara belöning nog!" -Sagt under HP-eventet Riddikulus 2013. Enda gången jag backar är när jag tar sats! 25 aug, 2013 09:25 |
Forum > Fanfiction > Bella Boot
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen