Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

NÅGON SOM VILL ROLLA HP?

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > NÅGON SOM VILL ROLLA HP?

1 2 3 ... 11 12 13
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


"Trevligt att se dig, Amaya. Har du några syskon här på Hogwarts?". Nu var det ett grönt landskap utanför vårt fönster, och vi hörde prasslandet av galleoner några kupéer i från oss.

(Ja ha, när jag skrev det var hon det
Kul roll föressten!)

4 aug, 2013 09:34

Borttagen

Avatar


''nej, jag har inga syskon alls'' sa jag ''kul att träffa dig Bella''




( Tänk på att det var DU som hörde prasslandet av galleoner, för Amaya hörde kanske inte det, det vet ju inte du)

4 aug, 2013 09:41

Borttagen

Avatar


En knubbig kvinna med en vagn med mat i kom in i vår kupé. "Vill ni ha något från vagnen, barn"? Frågade hon med en snäll ton. Jag drog fram 2 galleoner och sa: Ett paket Chokladgrodor, tack. Jag fick mitt paket med chockladgrodor och jag började öppna en. Bathilda Bagshot. Henne hade jag redan 5 stycken av, men jag blev glad ändå.

(Just det, tänkte inte på det men Bella hörde i alla fall galleoner från elever som köpte godis från vagnen. )

4 aug, 2013 09:47

Borttagen

Avatar


"Vill du ha Barhilda Bagshot-kortet? Frågade jag och räckte fram det.

4 aug, 2013 09:51

Borttagen

Avatar


''gärna'' sa jag glatt, och tog det, jag var glad att ha en vän.


''Hmm, 2 ''paket Bertie botts bönor i alla smaker'' och ett paket chokladgrodor'' sa jag och gav den knubbiga kvinnan 6 galleoner. jag kollade på bella.. ''här'' sa jag och räckte fram ena paketet ''Bertie botts bönor i alla smaker'' till Bella...

4 aug, 2013 09:55

Borttagen

Avatar


"Tack, Amaya!" Sa jag glatt. Jag öppnade paketet och tog första bästa böna. "Tvål", sa jag och gjorde en grimas. "Vilket elevhem tror du du hamnar i? För mig blir det nog Ravenclaw, hela min familj har gått där. "

4 aug, 2013 09:57

Borttagen

Avatar


Ja,ja, jag vet inte, inte gryffindor kanske hufflepuff med tanke på att många tycker jag är barnslig men inte slytherin iallafall

4 aug, 2013 10:01

Borttagen

Avatar


"Du är ine alls barnslig, Amaya.
Tåget började stanna i farten, och en röst hördes ut i korridorerna: Vill alla vara vänliga att lämna sina koffertar här, de kommer eskorteras till era sovsalar. Jag kastade en orolig blick på Amaya. Vi var snart framme, och jag hade redan den bästa vän man kan tänka sig, Amaya.

4 aug, 2013 10:04

Borttagen

Avatar


vi var framme . jag tog Bella i handen och vi gick ut ur tåget vi hoppade i en båt vi hoppade ur den och gick in i stora salen... jag väntade nu bara på att bli uppropad och bli sorterad

4 aug, 2013 10:17

Borttagen

Avatar


Jag var som nummer tre. När professor McGonagal ropade upp mitt namn släppte jag ovilligt Amayas hand. Jag kastade en orolig blick på henne. Sorteringshatten föll över mina ögon. "Ja ha, en Boot till! Din familj passade intravenösas men jag tror vi har en liten Hufflepuff här." Hördes en röst i mitt huvud. "Nej, snälla, Ravenclaw, inte Hufflepuff, Ravenclaw!" Tänkte jag så hårt jag kunde. "Okej, då så blir det nog Ravenclaw! Sorteringshatten ropade ut det sista ordet och jag skuttade till Ravenclawbordet där redan en ny kille satt. Jag kastade en blick på Amaya, snart var det hennes tur att få hatten över ögonen.

4 aug, 2013 10:27

1 2 3 ... 11 12 13

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > NÅGON SOM VILL ROLLA HP?

Du får inte svara på den här tråden.