Yggdrasil
Forum > Fanfiction > Yggdrasil
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Bullen1
Elev |
Skrivet av luna lovegood 21: Skrivet av Bullen1: Ja, men det ända som hänt mig är ju typ att jag kan få bollar på studsmattan att stanna och komma... Nänä, flygplanet då? Du fick flygplanet att lyfta med viljekraft! Nej, jag sa "Nu vill jag att flygplanet ska starta!" Och då startade det! 12 jul, 2013 11:14 |
|
luna lovegood 21
Elev |
Skrivet av Bullen1: Skrivet av luna lovegood 21: Skrivet av Bullen1: Ja, men det ända som hänt mig är ju typ att jag kan få bollar på studsmattan att stanna och komma... Nänä, flygplanet då? Du fick flygplanet att lyfta med viljekraft! Nej, jag sa "Nu vill jag att flygplanet ska starta!" Och då startade det! Ja, exakt! 12 jul, 2013 11:14 |
|
Bullen1
Elev |
Skrivet av luna lovegood 21: Skrivet av Bullen1: Skrivet av luna lovegood 21: Skrivet av Bullen1: Ja, men det ända som hänt mig är ju typ att jag kan få bollar på studsmattan att stanna och komma... Nänä, flygplanet då? Du fick flygplanet att lyfta med viljekraft! Nej, jag sa "Nu vill jag att flygplanet ska starta!" Och då startade det! Ja, exakt! Bara tur. 12 jul, 2013 11:15 |
|
luna lovegood 21
Elev |
Skrivet av Bullen1: Skrivet av luna lovegood 21: Skrivet av Bullen1: Skrivet av luna lovegood 21: Skrivet av Bullen1: Ja, men det ända som hänt mig är ju typ att jag kan få bollar på studsmattan att stanna och komma... Nänä, flygplanet då? Du fick flygplanet att lyfta med viljekraft! Nej, jag sa "Nu vill jag att flygplanet ska starta!" Och då startade det! Ja, exakt! Bara tur. Bara magi. 12 jul, 2013 11:19 |
|
Bullen1
Elev |
Skrivet av luna lovegood 21: Skrivet av Bullen1: Skrivet av luna lovegood 21: Skrivet av Bullen1: Skrivet av luna lovegood 21: Skrivet av Bullen1: Ja, men det ända som hänt mig är ju typ att jag kan få bollar på studsmattan att stanna och komma... Nänä, flygplanet då? Du fick flygplanet att lyfta med viljekraft! Nej, jag sa "Nu vill jag att flygplanet ska starta!" Och då startade det! Ja, exakt! Bara tur. Bara magi. Magi? Skulle inte tro det! 12 jul, 2013 11:24 |
|
luna lovegood 21
Elev |
Kapitel 3
Typ en halv månad senare: Nu ska vi åka dit. Jag och Maja har haft långa samtal om hur det är med Yggdrasil. Ska vi åka? Maja ville bestämt inte, hon visste hur man kunde viska om dem i särklassen. Hon ville INTE bli en av dem. Jag ville INTE bli en viking. Maja tyckte det skulle vara coolt. Vi båda ville träffa Tor, och vi båda ville se världträdet. Och Midgårdsormen! Jag menar, en orm runt hela jorden! Men tänk om typ alla gudar är där? Som lärare? (Maja förslog det) Hur ska vi åka? kanske ska vi rida på Sleipner! (Maja föreslog det också) Men... hur ser det ut? Är det ett stort träd, eller är det bara en vanlig skola? är Odensson ett påhittat namn för att fler ska vilja gå där? Det var så många frågor utan svar att vi åkte. *Maja* Okej, varför gick jag med på det? Jag är galen! Men för att komma dit skulle vi åka till norge. Till NORGE! Där skulle vi åka till huvudstationen i Oslo, och där skulle någon hämta oss. Någon med knallrosa kläder... Hon skulle föra oss till rätt ställe. Där skulle något ta oss dit... De sa inte vad. Tänk... OM VI SKA RIDA PÅ SLEIPNER! Eller... Förmodligen bara på renar. Typ. Eller bara åka tåg. Eller häst och vagn... Kan jag inte koma på en mer magisk idè? Som... KVASTAR! Eller EN STOR FLYGANDE VAGN SOM PEHÖRNINGAR BÄR!!!!! Maja, sluta drömma! måste jag påminna mig själv. En stor vagn som pehörningar bär? Det är ju du som kommit på Pehörningen! Men jag måste åka tåg till Oslo. Det är så det är. Hoppas Kajsa följer med, på samma tåg! 12 jul, 2013 19:47 |
|
Liv_Weasley
Elev |
Super bra Luna!
12 jul, 2013 19:58 |
|
luna lovegood 21
Elev |
Skrivet av Liv_Weasley: Super bra Luna! Det där med mina konstiga idèer... O.o, det är så på riktigt... 12 jul, 2013 20:10 |
|
Liv_Weasley
Elev |
Skrivet av luna lovegood 21: Skrivet av Liv_Weasley: Super bra Luna! Det där med mina konstiga idèer... O.o, det är så på riktigt... Haha! För mig med! Fantiserar bort från verkligheten ibland liksom, och överdriver lite.. *host mycket host* 12 jul, 2013 20:12 |
|
Bullen1
Elev |
12 jul, 2013 20:38 |
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen