Du är aldrig ensam [Sv]
Forum > Fanfiction > Du är aldrig ensam [Sv]
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
bullen289
Elev |
Kapitel 2- brevet
Så fort sorteringen var över satte sig Albus ner i sitt nya sällskapsrum och skrev hem. Kära mamma och pappa Jag hoppas för allt i världen att ni hade rätt om Slytherin. Just nu sitter jag i Slytherins, och även mitt, nya sällskapsrum. Både jag, Rose Weasley och Scourpius Malfoy blev placerade här. Hoppas allt är bra där hemma Er Albus Han läste igenom brevet några gånger och blev nästan full i skratt när han insåg hur formellt och strikt det lät. Han beslöt att skicka det ändå, kanske mest för att alla hans små pergament var slut och brevet var ju ändå fullt funktionellt. Han gav brevet till sin nya uggla Maya och bad henne flyga med det hem. Han strök henne kärleksfullt över ryggens fjädrar innan hon försvann. Nästa morgon vid frukostens brevavlämningstid kom Maya flygande ner över bordet tillsammans med alla andra ugglorna. Hon cirklade ner runt honom och landade graciöst på hans axel. I näbben höll hon ett kuvert med Ginnys prydliga handstil skrivet på. Han sprättade försiktigt upp det samtidigt som han såg att Rose uggla landade mitt hennes hittills tomma frukosttallrik. Hon suckade generat och slet åt sig brevet han hade med sig. Albus rev upp brevet ur kuvertet och började läsa sin mammas prydliga lilla handstil. Kära Albus Slytherin blir säkert utmärkt för dig! Jag hoppas verkligen att du och Rose kommer att trivas lika bra som jag och Harry gjorde i Gryffindor. Du behöver inte oroa dig över att du hamnade där du vet att älskar dig precis lika mycket i alla fall! Albus suckade och drog brevet närmre sig så att ingen annan vid bordet skulle kunna se sin mors fåniga kärleksförklaring. Här hemma har vi det bra även om vi, framförallt Lily, saknar dig och James väldigt mycket! Häromdan hade vi Weasleys över på besök och uppenbarligen så saknar din kusin dig väldigt mycket… Harry och jag kom fram till att i år är det 50 år sedan jag började mitt första år på Hogwarts. Så var försiktig! Även om mörkrets herre är besegrad så finns det gott om ondska kvar här… När jag gick på Hogwarts fanns det som du vet fortfarande en Voldemort och hemska saker hände under det året. Nu är det 50-års jubileum… Han stelnade till och avbröt sig mitt i meningen. Albus la ner brevet igen, han ville läsa klart det ensam. Vad som än hade hänt för 50 år sedan så ville han att det skulle förbli hemligt. __________________________________________________ Säg gärna vad jag kan förbättra! 28 apr, 2013 09:39 |
|
Gellert Luna Dumbledore
Elev |
Ny läsare här
Du skriver jättebra, mer!♥ *bevakar* 28 apr, 2013 12:14 |
|
bullen289
Elev |
awww ♥ tack!
28 apr, 2013 13:03 |
|
chokladgrodan:D
Elev |
Megabra!!
*blink* Heeej...Jag antar att jag borde skriva nått här men tyvärr äger jag ingen fantasi. Så att'e... 28 apr, 2013 20:35 |
|
Borttagen
|
Bra mer!!
28 apr, 2013 22:00 |
|
Selma...
Elev |
28 apr, 2013 22:09 |
|
-Hermione_Granger-
Elev |
En ny novell att följa! Jippie!
Nej men, det ska bli spännande att se hur den utvecklas. regnbåge 29 apr, 2013 19:50 |
|
Bullen1
Elev |
29 apr, 2013 20:05 |
|
bullen289
Elev |
Tack! Det kommer mer snart hoppas jag!
1 maj, 2013 13:22 |
|
Sagush01
Elev |
Jättebra! ♥
Bevakar Saaga häär :** 1 maj, 2013 18:31 |
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen