PRS mellan Hermione 1234 och Luna_rav
Forum
> Quidditchplanen
> Rollspel
> PRS mellan Hermione 1234 och Luna_rav
|
Borttagen
|
Det är lugnt... det kanske är jag som ska komma på saker så att du kan skriva om något 
--------
Jag gick sakta över skolgården och gick in till torget vid matsalen. Jag såg några av mina vänner, Emma och Alicia. Jag vinkade åt dem och de åt mig.
''Vad händer?'' frågade jag och slängde av mig jackan med en suckning.
''Åh inget. Vi har en vikarie på matten idag... Det är nog det ända.'' Svarade Alicia och pekade bort mot en lång halv skäggig man. Jag svarade med en liten grimas och vi började gå mot klassrummet.
''Så... Vilken film är det vi ska se?'' Frågade jag och fixade till kjolen.
''Åh... öh det är nog bara Anne som vet'' Suckade Emma som slängde bak sitt bruna lockiga hår. Jag sprang in i klassrummet och ut i kapprummet. Jag tog snabbt av mig skorna och tittade mig omkring. Där var killen jag såg förut vid gungorna? Ska han börja här??
18 apr, 2013 14:52
|
|
Borttagen
|
Jag tittade upp mot en tjej. Var det inte hon som var vid gungorna...?
Jag fortsattemfram mot henne.
-Hej. Sa jag.
18 apr, 2013 14:55
|
|
Borttagen
|
Jag tittade på honom och sänkte sedan blicken ner i golvet.
''Hej...'' Svarade jag snabbt... kanske lite för snabbt.
18 apr, 2013 14:59
|
|
Borttagen
|
-Vad heter du? Frågade jag.
18 apr, 2013 15:12
|
|
Borttagen
|
''..Sa..Sally...''Svarade jag och böjde huvudet längre ner och kände hur rädd jag var.
18 apr, 2013 15:13
|
|
Borttagen
|
Hon verkade väldigt nervös.
-Mhm. Jag heter Alex. Sa jag.
18 apr, 2013 15:36
|
|
Borttagen
|
*Vem är han? Har jag någonsin träffat honom?? Åh... varför är jag så rädd? Tur att de andra i klassen inte har kommit riktigt än.'' Tänkte jag för mig själv. Jag tittade upp på honom och gav honom ett leende.
''Så du är ny? Eller?'' Hoppas att ingen kommer nu... de får inte se att jag är snäll mot någon...
18 apr, 2013 15:41
|
|
Borttagen
|
-Ja. Typ. Svarade jag lite kaxigt.
18 apr, 2013 15:53
|
|
Borttagen
|
Jag flinade lite och tittade in i klassrummet. Emma och Alicia hade inte kommit än... hur länge skulle de ta att sminka sig??
''... Jo bara så att du vet. Den här skolan suger. Ingen, vad jag vet gillar den. Dåliga lärare och vi får aldrig nya böcker.'' Sa jag med ett flin och satte armarna i kors. ''Men, man får vänja sig.''
18 apr, 2013 15:57
|
|
Borttagen
|
-Jaha ja. Sa jag elakt.
-Vänja sig? Jag fnyste och himlade med ögonen.
-Det går nog bra.
Jag gick fram till väggen och lutade mig mot den.
18 apr, 2013 16:07
|
Du får inte svara på den här tråden.