Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

LLP, Dotter till Harry Potter [SV]

Forum > Fanfiction > LLP, Dotter till Harry Potter [SV]

1 2 3 ... 11 12 13
Användare Inlägg
Loongbottom
Elev

Avatar


Jätte bra!

Justin Bieber 4Ever

12 apr, 2013 22:15

ginny 23
Elev

Avatar


superb

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2F99c10254f251b86491f1357658b28359%2Ftumblr_men4qevdBI1rgbtigo1_500.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2Fee38e5ec33ee1ac629e8c4fb087b6c34%2Ftumblr_mrvwstC1LJ1soaapxo1_500.gif

13 apr, 2013 10:08

123vilde453
Elev

Avatar


Bra!

TAYLOR SWIFT! Sporten där det gäller att springa som en kenian och tänka som en mästare i schack. Utmana mig!

14 apr, 2013 09:10

"Parvati Patil"
Elev

Avatar

+2


Tack för kommentarerna! Här är första delen av kapitel 3!
__________________________________________________

Kapitel 3 ”Diagongränden”

Jag vaknade av att mamma ruskade om mig och viskade tyst:
-Dags att vakna gumman.
Jag satte mig yrvaket mig upp i sängen och frågade mamma trött:
-Hur dags måste jag vara klar?
-Om 45 minuter ungefär. Svarade hon medans hon gick ut ur rummet.
Jag drog på mig ett par jeans och en röd långärmad blus, drog borsten genom håret och gick er till resten av min familj som redan tog för sig av frukosten.
Ungefär kvart i tio gick vi ut i vardagsrummet och fram till den öppna spisen. Pappa tog den lilla krukan med flammpulver ifrån spiskransen. Han räckte fram krukan till var och en av oss och vi tog varsin näve av pulvret.
-Ni kommer alla ihåg hur man använder flammpulver va? Ni måste tänka på att tala högt oh tydligt och in med armbågarna när ni väl är iväg. Sa pappa allvarligt.
Mamma hade talat om för mig en gång att första gången pappa hade rest med flammpulver hade han inte talat tillräckligt tydligt så han hade hamnat i Svartvändargränden istället för Diagongränden.
-Lily börja du, kom bara ihåg att när du är framme stig åt sidan och vänta på oss. Sa mamma vänd till mig. Jag nickade och gick in i spisen, slängde pulvret i flammorna så at dom förvandlades smaragdgröna och sa högt och tydligt:
-Diagongränden

Jag snurrade runt i skorstenen i någon minut tills jag snurrandes landade på en matta inne i baren Den Läckande Kitteln. Jag klev åt sidan som mamma hade sagt till mig, jag behövde bara vänta i två minuter tills Ab kom och landade på mattan. Efter tio minuter var hela familjen samlade och avborstade. När vi gick igenom baren vinkade och ropade nästan alla häxor och trollkarlar mot oss, en häxa sprang till och med fram till pappa och kramade honom och pussade honom på båda sina kinder. Plötsligt stannade vi framför en mur vägg. Pappa tog fram sin trollstav och pekade på olika tegelstenar, när han var klar tog han ett steg bakåt och stenarna började vicka och flytta på sig. Till slut så såg vi inte en mur vägg längre utan vi såg hela Diagongränden framför oss.
-Ååh. Jag kunde inte hjälpa det tillfredställande ljudet som kom ut ifrån min mun. Även om jag redan har varit i Diagongränden flera gånger så kan jag bara inte sluta tycka att det är helt fantastiskt.
Vi gick fram på kullerstensgatan och jag tittade in i varje butik längs gatan. Jag avbröts i mina tankar av pappa:
-Ska jag ta ut pengar själv så kan ni gå och börja pröva ut klädnader hos ”Madam Malkins”?
Alla nickade och pappa gick iväg och in igenom brons portarna på den vita marmor trollkarlsbanken ”Gringotts”.
Jag, mamma, Ab och James gick mot affären ” Madam Malkins Klädnader För Alla Tillfällen”.

______________________________________________
Som sagt fortfarande lite lamt men jag lovar nästa (eller den efter det...) blir bättre!

I’m a bit dark and twisted.

14 apr, 2013 12:58

Borttagen

Avatar


JÄTTEBRA!!! SUPER!!!!!! MEEER!!!

14 apr, 2013 13:00

"Parvati Patil"
Elev

Avatar

+2


Här kommer SPÄNNINGEN!!! (jag skriver lite långa kapitel så jag lägger upp en och sedan den andra så att det inte blir så långt!)
____________________________________________________

Kapitel 3 del 2

Vi gick in och en liten häxa med brunt lockigt hår kom fram till oss och hälsade på oss:
-Välkomna till Madam Malkins, jag är Madam Malkins och jag vet ju förstås vilka ni är, familjen Potter! Vilken trevlig överraskning!
Hon kom fram till oss och skakade hand med oss.
-Jag antar att det är Hogwarts?
-Ja alla tre behöver nya klädnader. Svarade mamma.
-Då kan ni komma med här. Sa hon och började gå in längre i affären.
Vi fick ställa oss på varsin pall och sen började tre måttband mäta oss på alla möjliga ställen.
Efter en kvart kunde vi gå därifrån och just som vi kom ut på gatan såg vi pappa komma mot oss.
Vi gick till en massa olika affärer och köpte våra Hogwarts saker.
När vi gick in i trollstavsbuiken och det dröjde bara några sekunder innan vi hörde steg längre in i butiken. En gammal man kom fram till disken, Han hade stora ögon och ett buskigt vitt hår, han var inte så lång och när han såg vilka hans kunder va så sprack hans ganska dystra ansikte upp i ett stort leende.
-Det var inte så länge sen Mr Potter. Jag gissar att det är unga Ms Potter som ska ha en trollstav den här gången? Sa han och vände sig mot mig.
Jag nickade och tittade in i hans stora ögon.
-Vilken hand är din trollstavs hand? Frågade han mig.
-Vänster. Svarade jag honom.
Han nickade och vände sig om och gick in mot hyllorna där massa kartonger där trollstavarna låg.
Mr Ollivander tog fram ett dussin askar och bar dom fram till disken. Han vinkade fram mig samtidigt som han frågade pappa:
-Din stav håller väll fortfarande efter din lagning med Flädertrollstaven?
Jag gick fram till disken medans pappa svarade Mr Ollivander:
-Ja vilket jag är väldigt tacksam för.
Mr Ollivander nickade gillande och vände sin uppmärksamhet mot mig istället.
-Du kan börja med att testa den här trollstaven. Sa han och räckte fram en trollstav som var ganska lång. Jag tog emot trollstaven och viftade lite med den men det hände ingenting så Mr Ollivander tog tillbaka trollstaven och gav mig en mycket kortare. Jag tog den men innan jag han vifta så blev jag avbruten av Mr Ollivander:
-Nej nej nej, inte den! Ta den här istället. Han räckte fram en ganska lång trollstav igen och jag viftade med den. Jag blev förvånad när det flög ut lila gnistor som formades till en lily.
-Ooh du kommer att lyckas bra i förvandlingskonst. Sa han imponerat och fortsatte:
-Alltså: 13 tum, böjjlig, enhörninghår som kärna. Det blir sju galleoner.
Pappa räckte fram några galleoner och vi gick ut på gatan igen.
-Kan vi inte få gå till Weasleys Vassa Varor nu? Frågade Ab mamma.
-Okej då, då kan jag få träffa morbror George. Svarade hon leende.
Så vi gick vidare till den färggladaste butiken och direkt när vi kom in så kom min farbror George fram till oss och hälsade på oss alla, drog några skämt tills han visade oss dom nu produkterna som han hade produserat.
Efter nästan en timme var vi klara och redo att åka tillbaka till vårat hem. Vi gick ut ifrån Georges affär och väl ute på gatan hamnade jag lite på efterkälken så jag fick börja småspringa intill husen men precis som jag passerar en liten svart gränd snubblar jag och skrapar upp knät, jag skulle just till att resa mig upp när jag känner att någon tar tag i mig och lyfter iväg mig.
Jag märkte att vi kom in i skuggan eftersom det blev så kallt, Vi är säkert i den lilla gränden. Tänkte jag men jag kunde inte förmå mig att skrika på hjälp, jag var så rädd att personen som bar mig skulle göra något hemskt med mig innan någon hann komma. Just som jag tänkte det så stannade vi och personen som jag gissade var en man släppte ner mig så att jag landade hårt på maken.
Jag hann inte ens tänka fören jag fick en hård spark i magen, jag kved av smärta.
-Jaså du tycker att det gör ont? Vad tycker du då om det här! Sa en man med grov röst och sparkade mig nästan ännu hårdare i bakhuvudet. Sen kom det värsta om det ens var möjligt.
-Crucio! Han hade använt en av De Tre Oförlåtliga Förbannelserna, den som förorsakar smärta!
AAAAAHHH!! Jag skrek och skrek, det gjorde så ont och sen plötsligt slutade det.
Mannen gav mig en till spark riktigt hårt rakt i ansiktet och viskade:
-Det där var på grund utav din pappa! Och sedan hörde jag hans fotsteg försvinna innan jag förlorade medvetandet.

__________________________________________________
Hoppas det blev bra!

I’m a bit dark and twisted.

14 apr, 2013 13:19

ginny 23
Elev

Avatar


superbra!!!!!!!!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2F99c10254f251b86491f1357658b28359%2Ftumblr_men4qevdBI1rgbtigo1_500.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2Fee38e5ec33ee1ac629e8c4fb087b6c34%2Ftumblr_mrvwstC1LJ1soaapxo1_500.gif

14 apr, 2013 13:24

Borttagen

Avatar


Oj! POOR LILY!!!! PLEASE, FORTSÄTT!!!!

14 apr, 2013 13:38

"Parvati Patil"
Elev

Avatar

+2


Kapitel 4 ”Lily!”
(Harrys perspektiv)


Jag gick där på Diagongränden lycklig över att få ha en trevlig shoppingrunda med min älskade familj.
-Vart är Lily? Frågade James mig.
-Hon går väll bakom dig? Svarade jag lugnt.
-Nej det är det hon inte gör. Fortsatte James till min förfäran.
-Ginny har du sett Lily? Jag vände mig om till min fru.
-Nej hurså? Nu hade jag nästan panik.
-Hon är inte här, hon gick bakom James för bara några minuter sen men nu är hon borta. Ginny tittade förskräckt på mig.
-Hon har väll bara hamnat lite efter. Kom så går vi tillbaka och kollar. Sa Ginny med skakig röst.
Så vi gick tillbaka enda fram till Weasleys Vassa Varor och när vi gick tillbaka från där vi började stannade Albus vid en liten svart gränd.
-Albus skynda dig! Ropade jag till honom.
-Nej kom hit istället! Jag tror att jag har hittat något! Ropade han tillbaka och böjde sig ner och plockade upp någonting. Jag sprang fram till Albus och såg vad han höll i, en vante där det stod: LLP.
-Lily. Ginny! James! Kom hit! Ropade jag.
De kom springande och när de var framme höll jag upp vanten.
-Tror du att hon har gått in där? Frågade Ginny mig.
-Nej jag tror att hon på något sätt har blivit tvingad. James och Albus ni stannar här. Jag och mamma kommer snart tillbaka. Sa jag medans jag vände mig om och började gå i rask takt in i gränden med Ginny bakom mig.
När vi hade kommit en bit så hör jag det jag minst av allt vill höra:
AAAAAHHH! AAAH! Aaahh!
Lily! Jag och Ginny börjar springa, när vi kom runt ett hörn ser vi just en mörkklädd stor man transferera sig bort och jag tittar ner och ser min älskade Lily ligga medvetslös på marken.
-Jag tar med mig Lily hem och du hämtar pojkarna och använd sammtransferans så ses vi hemma. Sa jag med så stadig röst som jag kunde förmå. Ginny nickade och började springa tillbaka mot Diagongränden.
Jag vände mig mot Lily, hon hade ett sår i bakhuvudet och ett stort sår på kinden, några av hennes tänder var utslagna också. Jag använde en trollformel som stoppade blödningar en kort stund och tog sedan upp henne i min famn och transfererade mig hem.

När jag kom hem var redan Ginny där för att ta emot mig och Lily.
-Jag har gjort iordning Lils rum så vi kan lägga henne där och Ab och James här sprungit över till Ron och Hermione för att hämta Hermione, hon är mycket bättre på att fixa skador än oss. Jag sa även till pojkarna att stanna hos Ron så att dom inte är ivägen. Rabblade Ginny snabbt up.
Jag nickade bara och skyndade upp till Lilys rum.

____________________________________________________
Tack för dom fina kommentarerna! Jag har lite tråkigt idag så det kommer kanske till och med ett till(eller fler) kapitel idag!

I’m a bit dark and twisted.

14 apr, 2013 13:45

ginny 23
Elev

Avatar


superbra, vad många kapitel det kom idag!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2F99c10254f251b86491f1357658b28359%2Ftumblr_men4qevdBI1rgbtigo1_500.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2Fee38e5ec33ee1ac629e8c4fb087b6c34%2Ftumblr_mrvwstC1LJ1soaapxo1_500.gif

14 apr, 2013 13:47

1 2 3 ... 11 12 13

Forum > Fanfiction > LLP, Dotter till Harry Potter [SV]

Du får inte svara på den här tråden.