Musik som hjälpt er!
Forum > Off Topic > Musik som hjälpt er!
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Kintsugi
Prefekt |
Kan inte riktigt avgöra vilka som hjälpt mig och vilka som bara var väldigt coola (där i tonåren). Men låtarna som styrke mig när jag mådde dåligt var främst musik från disney eller tecknad film överlag.
Inte minst låtarna från mästerfilmen "Spirit". Here I am I Will Always Return You Can't Take Me Get Off My Back This Is Where I Belong Sound The Bugle (åååh vad jag grät till den här) Run Free (Hans Zimmer ♥) Sedan har vi ju också: - Djungelbokens "Var nöjd med allt som livet ger". - Björnbröders "On my way". Men i tonåren var det ju främst Nightwish, Iron Maiden, Blink 182, Good Charlotte, Green Day, Within Temptation, Avril Lavigne och Evanescence som spelades och som jag mådde bra av. Så överlag gillade jag väl deras stilar och musik, men jag kan inte riktigt knäppa på specifika låtar nu-NU. Det var några låtar periodvis, sedan andra. Sum 41 - Still waiting kan dock nämnas. Den betydde sjukligt mycket under en tid. Sedan finns såklart "må bra-låtarna" som alltid fungerar som "höjdare" på min musiklistor. Here comes the sun, living next door to alice, oh carol, Jolene, Danger zone, pretty woman, 18 and life, what a feeling, hooked on a feeling, summer of '69 och don't stop believin'. Filmen Burlesque fick mig dock att älska och beröras av "You Haven't Seen The Last Of Me" av Cher. Den är så stark, genialisk och magiskt vacker ♥ Och Enyas "May It Be" skall också ha oändligt många tack. Den får mig att stanna upp, andas och må bra. ☽ Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name ☾ 27 apr, 2014 09:49 |
|
Jessica Tonks
Elev |
En låt som alltid gjort mig glad, även om jag var trött och mådde dåligt är My Chemical Romance "Na Na Na". Vet inte varför den får mig glad, kanske det snabba tempot eller något, men den misslyckas aldrig med att få mig på bra humör!
Även låten "Miss Understood" av Sammie brukar kunna trösta mig ibland.
27 apr, 2014 11:54 |
|
Borttagen
|
Låtar av Ministry of Magic ♥
Men sen har vi ji ju också den här Rather be ♥ och även Trumpets av Jason Derulo ♥ 27 apr, 2014 11:57 |
|
Anna-chan
Elev |
Core Pride - UVERworld
Det är en låt som alltid får mig att bli glad, oavsett hur jag har mått innan. Jag antar att orden speglar lite hur jag tänker också... Det enda dåliga är ju dock att den är på japanska... xD Sedan så finns det många andra låtar också, men ytterligare några exempel är nästan alla låtar på Marianas Trench album Ever After ^^ Varför har jag ingen aning, men jag blir bara glad av låtarna :3 Join the dark side, we have cookies~
27 apr, 2014 12:12 |
|
baramin
Elev |
Union Js Carry You och Beautiful Life. Och till viss del resten av deras album, men just det där var singlar som kom when they were just needed. Vet inte. Blir emotional.
she had a face straight from a magazine, god only knows, but you'll never leave her. 28 apr, 2014 12:11 |
|
Borttagen
|
I've got a dream ifrån Tangled filmen
28 apr, 2014 19:20 |
|
Safrina
Elev |
Sum 41 - With Me
Never fails to make me smile a little. Tack, mina älskade systrar, för att ni gör CMV's med mig ♥
28 apr, 2014 20:10 |
|
Borttagen
|
Little Things och Diana - One Direction ♥
28 apr, 2014 20:12 |
|
Borttagen
|
Placebo hjälpte mig väldigt mycket genom oerhört mörka perioder i tonåren.
..And they still do. 28 apr, 2014 22:37 |
|
Myling
Elev |
"In This Twilight" - Nine Inch Nails
Det är min 'Lugna ner dig, det blir bra, det blir bättre, ta det lugnt'-låt. Många låtar av NIN har hjälpt på olika vis genom åren, det bandet som betyder mest för mig. "Evil In A Closet!" - In Flames När jag behövt gråta av mig. Den får mig alltid att bryta ihop. Även "Mein Herz Brennt" - Rammstein och "Mental Central Dialog" - Lifelover är sådana låtar. "Starman" - David Bowie Den säger mig att allt blir bra. Hela "Hate Culture" plattan av William Control! William hjälpte mig acceptera mitt mörker och omfamna det som en del av mig. Mitt mörker är nu en vän som ibland står bredvid mig. Allt av Eluveite, alla de ensamma stunder så jag behövt le... 28 apr, 2014 23:28 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen