Emily Evans~Döden (SV)
Forum
> Fanfiction
> Emily Evans~Döden (SV)
|
Borttagen
|
Skulle bara fixa Twilight klubben grejen där nere o.o
~
Kapitel 1
Emily
Jag slänger in väskan i hallen. Dagen har bara varit sämst. Jag skolkade. Inte första gången alltså. Men alla tycker att "Lilys" betyg har sjunkit sedan "Emily" dog. Men jag har aldrig varit bra på att lösa meningslösa tal. Jag hatar matte. Det gjorde inte Lily. Nej, stopp. Det gjorde ont att tänka på Lily. Jag är 13 år nu, och det känns som om jag har missat något.
"Lily?"
Petunias röst ekade i hallen. Hon kom ut ur vardagsrummet med katten Coco i famnen.
"Vad vill du?" frågade jag och kollade på henne. Hon har också blivit lurad. Alla tror att jag är Lily. Det är bra, men jag fattar inte hur jag har lyckats skådespela i två år. Det känns som om nyheten borde ha läckt ut, men nej.
"Jag undrade bara om du var hemma" svarade Petunia och satte näsan i vädret och vände på klacken.
Jag kände att jag behövde Hogwarts. Hogwarts, som alltid trollband mig med sin magi. Jag gick upp och satte på Harry Potter och Fången från Azkaban på datorn. Jag satt där en stund och bara stirrade in i skärmen tills jag märkte att det var nu jag skulle välja språk. Men jag hade inte lust. Jag gick ner, och gjorde mig lite te.
"Lily jag sticker till Amanda" sa Petunia och släppte ner Coco på marken.
"Okej, Tuni" sa jag, precis som Lily skulle ha sagt. Tuni. Det var Lilys gamla smeknamn på Petunia. Hon brukade kalla mig Em. Jag gick upp och satte mig och tittade på filmen. Som vanligt glömde jag allt, och min hjärna blev inställd på "Hogwarts". Jag tittade som hyptoniserad, ända tills jag hörde muttranden.
"Mugglare..." hörde jag någon muttra nerifrån.
"Tuni?" tänkte jag frågande. Och vad var Mugglare för något? Jag pausade filmen och gick ner. Jag drog efter andan när jag såg vem eller vad, som var där......
~
Mer? Hehe...lite dramatiskt att sluta precis där.
24 feb, 2013 12:46
|
|
Borttagen
|
24 feb, 2013 12:53
|
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: AWESOME!!!!!
Tack! Jag ska skriva mer snart. Jag måste bara ta fram glass 
24 feb, 2013 12:54
|
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: AWESOME!!!!!
Tack! Jag ska skriva mer snart. Jag måste bara ta fram glass
Okej! BRa!
24 feb, 2013 12:56
|
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: AWESOME!!!!!
Tack! Jag ska skriva mer snart. Jag måste bara ta fram glass
Okej! BRa!
Jag menar köpa glass
24 feb, 2013 12:58
|
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: AWESOME!!!!!
Tack! Jag ska skriva mer snart. Jag måste bara ta fram glass
Okej! BRa!
Jag menar köpa glass
MUMS! Vad gott! Hoppas du köper en god glass! 
24 feb, 2013 12:59
|
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: AWESOME!!!!!
Tack! Jag ska skriva mer snart. Jag måste bara ta fram glass
Okej! BRa!
Jag menar köpa glass
MUMS! Vad gott! Hoppas du köper en god glass!
Ska testa Ben & Jerrys
24 feb, 2013 13:00
|
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: AWESOME!!!!!
Tack! Jag ska skriva mer snart. Jag måste bara ta fram glass
Okej! BRa!
Jag menar köpa glass
MUMS! Vad gott! Hoppas du köper en god glass!
Ska testa Ben & Jerrys
Dem är goda!!!!!!
24 feb, 2013 13:09
|
|
Borttagen
|
24 feb, 2013 13:37
|
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Bra ♥ Bevakar.
'
tack!
24 feb, 2013 13:56
|
Du får inte svara på den här tråden.