Privat mellan Queen boo och mig
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Privat mellan Queen boo och mig
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Lolliga Lovegood
Elev |
Fullständigt namn: Alistra Maion Sëgr
Tillstalsnamn: Alistra Speciella krafter: Magiska krafter, kan förvandla sig till djur och stora växter och kan prata med djur. Utseende: Midjelångt svart hår, gröna ögon, 1,70 lång. Klan: Ëgria (nej det behöver vi inte) Personlighet: Vänlig mot allt och alla. Nyfiken och modig. Ålder: 150 Familj: Mor Ezeya (död) Far Lënk (försvunnen) Syster Leya (LITEN) Övrigt: Älskar djur, växter och sin lillasyster. Hej! 1 feb, 2013 17:34
Detta inlägg ändrades senast 2013-02- 1 kl. 18:39
|
|
Queen Boo
Elev |
Skrivet av Lolliga Lovegood: jag bara undrar, måste du oxå kunna förvandla dig till djur? kan du inte typ prata med djur eller så?Fullständigt namn: Alistra Maion Sëgr Tillstalsnamn: Alistra Speciella krafter: Magiska krafter, kan förvandla sig till djur och stora växter. Utseende: Midjelångt svart hår, gröna ögon, 1,70 lång. Klan: Ëgria (nej det behöver vi inte) Personlighet: Vänlig mot allt och alla. Nyfiken och modig. Ålder: 150 Familj: Mor Ezeya (död) Far Lënk (försvunnen) Syster Leya (LITEN) Övrigt: Älskar djur, växter och sin lillasyster. jag är jättecoolig älska mig plz 1 feb, 2013 17:37 |
|
Lolliga Lovegood
Elev |
Skrivet av Queen Boo: Skrivet av Lolliga Lovegood: jag bara undrar, måste du oxå kunna förvandla dig till djur? kan du inte typ prata med djur eller så? Fullständigt namn: Alistra Maion Sëgr Tillstalsnamn: Alistra Speciella krafter: Magiska krafter, kan förvandla sig till djur ochstoraväxter och prata med djur. Utseende: Midjelångt svart hår, gröna ögon, 1,70 lång. Klan: Ëgria (nej det behöver vi inte) Personlighet: Vänlig mot allt och alla. Nyfiken och modig. Ålder: 150 Familj: Mor Ezeya (död) Far Lënk (försvunnen) Syster Leya (LITEN) Övrigt: Älskar djur, växter och sin lillasyster. ok *ändrar* Hej! 1 feb, 2013 17:41
Detta inlägg ändrades senast 2013-02- 1 kl. 18:38
|
|
Queen Boo
Elev |
Du börjar
jag är jättecoolig älska mig plz 1 feb, 2013 17:44 |
|
Lolliga Lovegood
Elev |
Jag vaknade med ett ryck, drömmen hadde varigt så värklig.
Jag hadde flugit på en blå drake, allt hadde varigt så stillsamt, när en pil ven genom luften. Den träffade drakens vinge och vi störtade... Jag ryckte till när en liten, ljus röst sa: "Alistra?" "Vad är det Leya?" sa jag. "Mardröm." sa Leya. Bra? Hej! 1 feb, 2013 17:56 |
|
Queen Boo
Elev |
(Kan, i den här världen, drakar vara onda och farliga, och alla som döper drakar döper de till djävul, eldfall och sånt. jag tyckwer det???)
Jag vaknade. jag hade drömt så konstigt. En stor guldig sten på botten av en sjö. Stenens dragningskraft, varelsen som komit ur stenen. Det var mina vanliga fantasier om en egen drake. Jag gick ut ur tältet för att se vad klockan var. jag suckade när jag såg hur ljust det var. klockan var tre på natten.Jag gick över till min kusin Menas tält och kröp in där. På väg in i tältet började jag gråta, för igår hade mina föräldrar blivit dödade av en drake. Draken hade döpts till Djävulseld. Jag suckade. Jag hade varit där när dt hänt, och draken hade varit så vacker! ''Enya?'' viskade Mena. ''Jaa, jag kan inte sova'' Hon la armen kring mig. jag förstår, du kan sitta här om du vill. Mena, som far 30 år äldre än mig, alltså inte så jättemycket, var min bästa vän. jag är jättecoolig älska mig plz 1 feb, 2013 18:06 |
|
Lolliga Lovegood
Elev |
(Visst kan dom det)
"Det var när våran mor blev dödad när hon pysslade om hökens vinge." snyftade Leya. Jag tog upp Leya ochsatte henne i mitt knä. Jag strök henne över hennes svarta hår, på ett ställe så var håret blött, när jag kollade efter så sipprade det fram en liten, långsam, klar röd rännil av blod från hennes bakhuvud. "Kom" mummlade jag och hissade upp Leya i min famn. Jag hoppade ner från trädet och sprang sicksack mellan träden bort till läkarträdet. "Alistra? Det var länge sedan!" "Fort, Leya." sa jag och räkte över henne. Hej! 1 feb, 2013 18:35 |
|
Queen Boo
Elev |
-Det är okej, jag går nu. Jag hade bestämt mig. Jag skulle inte bo kvar här. Jag rusade i skogen när jag hörde ett ljud. Jag blev snabbt en ekorre som smet in i kojan ljudet kom ifrån. Där inne var tre personer, alla från klanen ëgria.
jag är jättecoolig älska mig plz 1 feb, 2013 18:39 |
|
Lolliga Lovegood
Elev |
Jag såg en ekorre som smet in i kojan.
"Hej!" sa jag till den. Hej! 1 feb, 2013 18:42 |
|
Queen Boo
Elev |
Hon kunde tala med djur! Vem är du? sa jag.
jag är jättecoolig älska mig plz 1 feb, 2013 20:11 |
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen