Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Du lovade att aldrig ändras!

Forum > Fanfiction > Du lovade att aldrig ändras!

1 2 3 ... 13 14 15
Användare Inlägg
EricsFlicka
Elev

Avatar


Kapitel 4: Första dagen

Dagen efter sorteringen började lektionerna. Klockan ringde halv sex på morgonen. Jag satte mig på sängkanten och tittade mig runt i sovsalen. Ett runt rum med 4 sängar. Allt gick i färgen grön/silver. Slytherins sällskapsrum ligger i Fängelsehålorna. Under själva skolan. Jag satt ner fötterna på det iskalla golvet och drog snabbt upp dom igen. Jag huttrade till och kröp ner till kofferten som stod vid fotändan av sängen och plockade fram ett par strumpor. Jag tog med mig en klädnad till toaletten och duschade snabbt. Klädde på mig, borstade håret och tänderna innan jag packade väskan och gick ner till frukosten.
Jag gick genom långa, gråa, trista upplysta korridorer mot trappan som gick till entrehallen och stora salen. Framför mig gick en grupp äldre Slytherinelever.
" WILMA, VÄNTA!" Jag vände mig om och såg en söt flicka springa mot mig. Jag stannade och väntade in henne. När hon kom nämre såg jag att det var... vad hette hon? Alva tror jag.
" Hej. Jag heter Alva. Alva Reen. Jag delar sovsal med dig. Sover brevid Pansy." Jag nickade och log.
" Hej. Jo jag kommer ihåg dig sen igår." Hon log stort. Alva var en kort, smal tjej med blond hår och blåa ögon.
" Får jag gå med dig?" jag log och nickade.
" Du behöver inte ens fråga!" Vi gick mot Stora Salen tillsammans och pratade om allt möjligt.
" Är din röda hårfärg äkta?" Frågade Alva och tittade snällt på mig. Jag nickade.
" Varenda hårstrå! Många tror inte på mig men så är det."
Alva nickade.
" Jag tror dig. Det är iallafall skit snyggt!" Jag log tillbaka.
" Det är ditt hår med!"
Vi kom fram till Stora Salen, och satte oss tillsammans med Draco, Pansy och två av Dracos kompisar. Blaise och Teo tror jag de heter.
" Godmorgon" Hälsade vi båda två och sjönk ner på varsin stol.
" Godmorgon" Hälsade alla glatt.
Vi åt snabbt. Jag tittade mig runt och såg Harry Potter. Den berömda Harry Potter blablabla.
Efter frukosten gick vi till vår första lektion. Som vi hade med Harry Potter och Gryffindor. Förvandlingskonst med Professor McGonagoll.

Mera? ^^

28 jan, 2013 18:59

Luna Ravenclaw
Elev

Avatar


Gärna
Du är duktig på att skriva, bara så du vet.

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.

28 jan, 2013 19:04

AlexZz
Elev

Avatar


... MOARR! XD

.https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi.imgur.com%2F54ffmJa.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi.imgur.com%2FXP6PXDm.gif.

28 jan, 2013 19:06

EricsFlicka
Elev

Avatar


Kapitel 5: Ett brev hem

" Kära mamma och pappa. ( Och Rebecca om hon nu är hemma )
Hur mår ni? Jag mår ärligt talat toppen! Jag hamnade i Slytherin. Det gjorde Draco också! Så skönt att känna någon iallafall. Jag har lärt känna en ny tjej som heter Alva. Hon sover i min sovsal och är riktigt trevlig. Pappa kanske känner hennes föräldrar som jobbar på ministeriet? De jobbar på mysterieavdelningen. Reen heter hon i efternamn iallafall.
Idag hade jag mina första lektioner. Det var riktigt roligt. Jag hade förvandlingskonst med Professor McGonagoll, trolldryckskonst med Professor Snape, försvar mot svartkonster med Professor Quirell och örtlära med Professor Sprout. Det var riktigt roliga ämnen! Allra bäst var förvandlingskonst.
Slottet är otroligt! Hemliga dörrar överallt, stora klassrum, massa trappor, spöken, pratande tavlor och massa trevligt folk. Stora salen är ju vackert med det förtrollade taket som man ser hur vädret är i, borden och all god mat! Jag stormtrivs!
Sovsalen är mysig, 4 sängar, alla i gröna sängkläder. Ett cirkelformat rum. En stor toalett med 4 toaletter, 4 duschar och 4 handfat.
Sällskapsrummet är stort. Ungefär cirkelformat. En stor levande brasa som värmer gott, massa fotöljer, soffor, stolar och bord.
Imorgon ska jag utforska slottsgårdarna, båthuset och sjön. Ni vet ju att jag älskar sjöar.
Harry Potter går i min årskurs, i Gryffindor. jag hatar hur folk bara gillar honom för att han är känd. Suck ..
Nej men jag måste nog sova nu . Ny dag imorgon. Med nya lektioner.
Jag älskar er. Vi ses kanske på lovet som kommer.
Hejdå! Kramar Wilma Van Googh "

Hih :3

28 jan, 2013 21:21

Luna Ravenclaw
Elev

Avatar


Bra!

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.

29 jan, 2013 07:42

Borttagen

Avatar


Värkar absolut bra!!!!!

29 jan, 2013 10:25

Queen Boo
Elev

Avatar


Bra! när kommer mer???

jag är jättecoolig älska mig plz

29 jan, 2013 10:35

EricsFlicka
Elev

Avatar


Tipsa gärna era vänner
-------------------------------------------
Kapitel 6: Pansy och Draco

Dagarna gick och helt plötsligt hade jag varit på Hogwarts i 2 veckor. Jag umgicks väldigt mycket med Pansy, Alva och en annan tjej som heter Tiffany.
" Wilma, vad har vi nu?" Pansy tittade ointresserat på mig. Jag suckade och tog upp mitt schema.
" Det tar lika lång tid för mig att ta upp schemat som det skulle ta för dig. Du vet det va?" Pansy suckade.
" Men vi har förvandlingskonst." Pansy nickade och började gå. Jag, Tiffany och Alva gick efter som lydiga hundar. Utanför klassrummet stod Draco, Blaise, Teo, Crabbe och Goyle och snackade.
" Tjena killar." Pansy blinkade med ena ögat och svängde på höfterna. Vi andra suckade.
" Hej tjejer." Blaise blinkade åt mig. Jag blinkade tillbaka och flinade.
" Hellu." Hälsade jag och log stort.
Vi började prata lite. Jag upptäckte hur Pansy klängde på Draco och hur besvärad han såg ut.
Professor McGonagoll kom, öppnade dörren och släppte in oss. Jag satte mig vid samma bord som Alva, Blaise och Teo.
Lektionen började. Idag pratade vi om animagusar. Jag vill lätt bli en animagus sen! As coolt ju.
" Sen tills nästa lektion vill jag ha en uppsats på 2 pergament rullar om just ämnet animagusar." Sa Professor McGonagoll innan hon släppte oss. Alla utan jag och Blaise suckade. Vi såg intresserade ut.
" ska vi göra den tillsammans efter skolan i biblioteket?" Blaise tittade på mig och log. Jag nickade.
" Absolut. Vi ses sen!" Jag gick iväg mot Stora Salen för att äta.
Jag började gå nedför trapporna mot första våningen. Det var ganska trångt. Vissa elever skulle till sina lektioner och andra skulle ner till lunchen så man fick trängas lite.
" Såg du hur Parkinson klängde på Malfoy? Det är så äckligt fula ihop!" Jag vände mig om och såg hur Potter gick bakom mig med Weasley och Granger.
" Ska du säga? Du och Mini Wesslan är inte så söta ihop ni heller." Potter rodnade.
" Håll tyst Ven Gogh." Jag flinade åt Weasley.
" HA! Förresten det är VAN GOOGH om jag får be! " Sa jag och fortsatt att gå.
Nere i Stora Salen var det mycket prat som hördes. Prat och skratt. Jag såg Blaise och Alva sitta längst ut vid Slytherin bordet så jag knuffade mig fram.
" Får jag sitta här?" Blaise nickade och började direkt putta på den som satt brevid.
" Flytta på dig så att Wilma får plats!" Killen flyttade sig så jag satte mig där Blaise hade suttit.
Vi började äta. Jag tittade lite extra på Blaise.
Svart hår, bruna ögon, lite muskulös. Riktigt snygg. Vackra ögon.
Herregud Wilma, håller du på att bli kär?

Mera?

29 jan, 2013 10:46

Queen Boo
Elev

Avatar


Bra!

jag är jättecoolig älska mig plz

29 jan, 2013 10:53

Luna Ravenclaw
Elev

Avatar


Du är så duktig!

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.

29 jan, 2013 15:01

1 2 3 ... 13 14 15

Forum > Fanfiction > Du lovade att aldrig ändras!

Du får inte svara på den här tråden.