Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Besvärjelsen som slog fel [SV]

Forum > Fanfiction > Besvärjelsen som slog fel [SV]

1 2 3 ... 6 7 8
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Läser du oxå det här ?

30 jan, 2013 20:21

Unik
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Unik:
Skrivet av Borttagen:
Awesome! *bevakar*


Wow, tack!
Äsch det är det jag är till för


Haha, tack så mycket ändå. ♥

Skrivet av Borttagen:
Super bra!!


Tackar tackar!

Min blogg, kika gärna in där! - http://unikinteudda.blogg.se

30 jan, 2013 20:22

Borttagen

Avatar


Jättebra! När kommer nästa kapitel?

30 jan, 2013 20:24

Lillan Potter
Elev

Avatar


Kul!!!
Ska bevaka!!!
När kommer nästa kapitel?

30 jan, 2013 20:41

Unik
Elev

Avatar


Saralie, Lillan Potter: Tack för all positiv respons! Nästa kapitel kommer förhoppningsvis någon gång i morgon, på eftermiddagen om det finns tid för det. (det bör det göra för vi slutar tidigt imorrn. )

Min blogg, kika gärna in där! - http://unikinteudda.blogg.se

30 jan, 2013 20:46

Borttagen

Avatar


Nu kommer ett kapitel!!!!!!! *förväntansfull*

31 jan, 2013 13:20

Lillan Potter
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Nu kommer ett kapitel!!!!!!!
*förväntansfull*
Jag med!!!

/quote]
Skrivet av Unik:
Saralie, Lillan Potter: Tack för all positiv respons! Nästa kapitel kommer förhoppningsvis någon gång i morgon, på eftermiddagen om det finns tid för det. (det bör det göra för vi slutar tidigt imorrn. )



Bra!

31 jan, 2013 16:03

Unik
Elev

Avatar


Kapitel 1
Jag satt kvar en stund och lät solen värma mitt bleka ansikte. När jag slutligen reste mig upp med en djup suck fanns det stora gräsfläckar på de vita jeansen - när vi inte var ute i trollkarlsvärlden bar min familj vanliga mugglarkläder, och min mamma var tyvärr väldigt modemedveten. Jag skulle med glädje gå runt i mjukisbyxor och t-shirt, men det tillät hon inte.
Jag stirrade på gräsfläckarna som om de skulle försvinna om jag bara såg på dem tillräckligt länge. De gjorde de givetvis inte, och jag gick med släpande steg in i det moderna huset, självklart stylat ända ut i hörnen.

Jag försökte dra ut på det så länge som möjligt, men tillslut var jag tvungen att konfrontera mamma. Med nedböjt huvud gick jag in i köket där hon stod och hackade grönsaker till en sallad.
Mamma såg upp när hon hörde att någon kom in i rummet, men när hon såg vem det var blev hennes min ännu bistrare än förut. Hon fick ett spänt drag runt munnen och hennes stålgrå, välsminkade ögon iakttog mig med synbar irritation. Utan ett ord drog Katharyna Lowell elegant upp sin trollstav ur bakfickan, och svängde lätt med den samtidigt som hon mumlade något ohörbart. Utan att behöva se efter visste jag att gräsfläckarna var borta.
"Det är middag om en timme." sa min mamma kyligt, nu hade hon återgått till salladen och ägnade mig inte så mycket som en blick. I hennes ögon var jag misslyckad, någon hon tvingades att dras med. Jag visste att hon önskade att jag var mer som mina storasyster, Alison, som skulle börja sitt sjunde och sista år på Hogwarts samtidigt som jag började mitt första. Hon hade fått högsta betyg i så gott som samtliga ämnen, hon var artig, vacker och självklart lika manipulerande och besatt av egen vinning som resten av familjen.
Jag vände mig om och gick ut ur rummet med bestämda steg. Jag tänkte inte finna mig i att vara min mammas misslyckade dotter. Jag tänkte vara jag.

~~~

Så, vad tycker ni? Vad var bra, vad var mindre bra? Vad kan jag göra bättre till nästa gång? Inte heller detta kapitel blev så väldigt långt, men ungefär såhär långa eller lite längre kommer de nog att vara.

Min blogg, kika gärna in där! - http://unikinteudda.blogg.se

31 jan, 2013 16:04

Detta inlägg ändrades senast 2013-01-31 kl. 16:06
Antal ändringar: 1

Borttagen

Avatar


Awesome

31 jan, 2013 16:06

Unik
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Awesome


Tack så mycket! Ska bara äta lite, kommer snart och läser er feedback.

Min blogg, kika gärna in där! - http://unikinteudda.blogg.se

31 jan, 2013 16:07

1 2 3 ... 6 7 8

Forum > Fanfiction > Besvärjelsen som slog fel [SV]

Du får inte svara på den här tråden.