Mugglare som vet om trollkarlssamhället
Forum > Harry Potter > Mugglare som vet om trollkarlssamhället
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Ja, det tror jag ocksåSkrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Undra vad som skulle hända om ALLA visste att det fanns en trollkarls/häx-värld? Troligen inte så mycket om alla visste det o.o Har ni tänkt på att det finns massor ( några stycken iallafall ) av mugglarna som vet att trollkarlssamhället finns, tex fam. Dursley, alla föräldrar till mugglarfödda elever, etc. Då skulle det betraktas som normalt, och inte med uttryck som "NOG MED ALLA J*VLA UGGLOR!" (Vernon Dursley) 19 jan, 2013 20:20 |
|
Ellociraptor
Elev |
Skrivet av themarauder: Mugglare hade ju velat utnyttja magin antagligen för egen vinning, som lösningar på deras vardagliga problem. Magin skulle ju missbrukas, och häxor och trollkarlar utnyttjade. Och med tanke på att det inte finns så jättemånga magiker i Storbritannien t.ex. så blir det inte speciellt många mugglare som vet! Om vi säger att det finns 10 000 stycken i storbritannien, är det ju ingen stor procent om man ser till alla miljoner som bor där redan! =) Alltså jag vet inte om jag tror på det ändå. Jag vet att trollkarlarna själva är övertygade om det, men trollkarlsvärlden är så himla bakåtsträvande. De flesta trollkarlar har ingen utbildning som inte är inom rent magiska ämnen: de kan ingen matte, inga språk förutom engelska, och ingenting om hur världen fungerar. Vad vi har märkt är de inte ens intresserade av hur magin fungerar, vilket jag lovar att om mugglarna fick reda på magi skulle de omedelbart studera den och försöka se om mugglare kunde utnyttja den också. Alltså visst, de har skrikande böcker, men vi har hela internet i våra mobiler. Det känns som att det är dags för trollkarlsvärlden att vakna upp och inse att snart kommer att ligga så långt efter mugglarna. Här är en jätteintressant diskussion om det (eller alltså, om man är som jag och tycker såna här diskussioner är skitspännande är det intressant iaf, men jag inser att alla inte tycker att de uppenbara problemen av trollkarlsvärlden är en lika stor och intressant del av canon som de fina delarna). 19 jan, 2013 22:34 |
|
themarauder
Lärare |
Skrivet av Ellociraptor: Skrivet av themarauder: Mugglare hade ju velat utnyttja magin antagligen för egen vinning, som lösningar på deras vardagliga problem. Magin skulle ju missbrukas, och häxor och trollkarlar utnyttjade. Och med tanke på att det inte finns så jättemånga magiker i Storbritannien t.ex. så blir det inte speciellt många mugglare som vet! Om vi säger att det finns 10 000 stycken i storbritannien, är det ju ingen stor procent om man ser till alla miljoner som bor där redan! =) Alltså jag vet inte om jag tror på det ändå. Jag vet att trollkarlarna själva är övertygade om det, men trollkarlsvärlden är så himla bakåtsträvande. De flesta trollkarlar har ingen utbildning som inte är inom rent magiska ämnen: de kan ingen matte, inga språk förutom engelska, och ingenting om hur världen fungerar. Vad vi har märkt är de inte ens intresserade av hur magin fungerar, vilket jag lovar att om mugglarna fick reda på magi skulle de omedelbart studera den och försöka se om mugglare kunde utnyttja den också. Alltså visst, de har skrikande böcker, men vi har hela internet i våra mobiler. Det känns som att det är dags för trollkarlsvärlden att vakna upp och inse att snart kommer att ligga så långt efter mugglarna. Här är en jätteintressant diskussion om det (eller alltså, om man är som jag och tycker såna här diskussioner är skitspännande är det intressant iaf, men jag inser att alla inte tycker att de uppenbara problemen av trollkarlsvärlden är en lika stor och intressant del av canon som de fina delarna). Oavsett kan ju inte magi och teknik mixas! Det blir ju störningar enligt Jk =) =) - just like themarauder 19 jan, 2013 22:46 |
|
Ellociraptor
Elev |
Skrivet av themarauder: Skrivet av Ellociraptor: Skrivet av themarauder: Mugglare hade ju velat utnyttja magin antagligen för egen vinning, som lösningar på deras vardagliga problem. Magin skulle ju missbrukas, och häxor och trollkarlar utnyttjade. Och med tanke på att det inte finns så jättemånga magiker i Storbritannien t.ex. så blir det inte speciellt många mugglare som vet! Om vi säger att det finns 10 000 stycken i storbritannien, är det ju ingen stor procent om man ser till alla miljoner som bor där redan! =) Alltså jag vet inte om jag tror på det ändå. Jag vet att trollkarlarna själva är övertygade om det, men trollkarlsvärlden är så himla bakåtsträvande. De flesta trollkarlar har ingen utbildning som inte är inom rent magiska ämnen: de kan ingen matte, inga språk förutom engelska, och ingenting om hur världen fungerar. Vad vi har märkt är de inte ens intresserade av hur magin fungerar, vilket jag lovar att om mugglarna fick reda på magi skulle de omedelbart studera den och försöka se om mugglare kunde utnyttja den också. Alltså visst, de har skrikande böcker, men vi har hela internet i våra mobiler. Det känns som att det är dags för trollkarlsvärlden att vakna upp och inse att snart kommer att ligga så långt efter mugglarna. Här är en jätteintressant diskussion om det (eller alltså, om man är som jag och tycker såna här diskussioner är skitspännande är det intressant iaf, men jag inser att alla inte tycker att de uppenbara problemen av trollkarlsvärlden är en lika stor och intressant del av canon som de fina delarna). Oavsett kan ju inte magi och teknik mixas! Det blir ju störningar enligt Jk =) Med dagens teknik, ja! Men det är det jag menar: det känns troligare att mugglarna skulle uppfinna teknik som var magiresistent än att trollkarlarna skulle göra det. 19 jan, 2013 22:49 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Ellociraptor: Skrivet av themarauder: Skrivet av Ellociraptor: Skrivet av themarauder: Mugglare hade ju velat utnyttja magin antagligen för egen vinning, som lösningar på deras vardagliga problem. Magin skulle ju missbrukas, och häxor och trollkarlar utnyttjade. Och med tanke på att det inte finns så jättemånga magiker i Storbritannien t.ex. så blir det inte speciellt många mugglare som vet! Om vi säger att det finns 10 000 stycken i storbritannien, är det ju ingen stor procent om man ser till alla miljoner som bor där redan! =) Alltså jag vet inte om jag tror på det ändå. Jag vet att trollkarlarna själva är övertygade om det, men trollkarlsvärlden är så himla bakåtsträvande. De flesta trollkarlar har ingen utbildning som inte är inom rent magiska ämnen: de kan ingen matte, inga språk förutom engelska, och ingenting om hur världen fungerar. Vad vi har märkt är de inte ens intresserade av hur magin fungerar, vilket jag lovar att om mugglarna fick reda på magi skulle de omedelbart studera den och försöka se om mugglare kunde utnyttja den också. Alltså visst, de har skrikande böcker, men vi har hela internet i våra mobiler. Det känns som att det är dags för trollkarlsvärlden att vakna upp och inse att snart kommer att ligga så långt efter mugglarna. Här är en jätteintressant diskussion om det (eller alltså, om man är som jag och tycker såna här diskussioner är skitspännande är det intressant iaf, men jag inser att alla inte tycker att de uppenbara problemen av trollkarlsvärlden är en lika stor och intressant del av canon som de fina delarna). Oavsett kan ju inte magi och teknik mixas! Det blir ju störningar enligt Jk =) Med dagens teknik, ja! Men det är det jag menar: det känns troligare att mugglarna skulle uppfinna teknik som var magiresistent än att trollkarlarna skulle göra det. Så blir det nog =D 20 jan, 2013 20:13 |
|
JamesCarnalosVamp
Elev |
USA skulle tvinga trollkarlar att kriga för dem och använda dem som vapen, alla skulle vilja ha hjälp med vardagssaker, det skulle göras gameshows (är du smartare än en häxa, kvastutmaningen etc.) och till sist skulle mugglarna bli paranoida och vända sig emot häxor och trollkarlar, köra ut dem från länder och börja döda dem eftersom dem är ett potentiellt hot, precis som USA ser muslimer just nu.
![]()
16 apr, 2013 08:28 |
|
Borttagen
|
Skrivet av themarauder: Mugglare hade ju velat utnyttja magin antagligen för egen vinning, som lösningar på deras vardagliga problem. Magin skulle ju missbrukas, och häxor och trollkarlar utnyttjade. Och med tanke på att det inte finns så jättemånga magiker i Storbritannien t.ex. så blir det inte speciellt många mugglare som vet! Om vi säger att det finns 10 000 stycken i storbritannien, är det ju ingen stor procent om man ser till alla miljoner som bor där redan! =) Nej, men det är ju ändå ganska många, och så finns det trollkarlar på andra ställen (och häxor) 16 apr, 2013 18:27 |
|
themarauder
Lärare |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av themarauder: Mugglare hade ju velat utnyttja magin antagligen för egen vinning, som lösningar på deras vardagliga problem. Magin skulle ju missbrukas, och häxor och trollkarlar utnyttjade. Och med tanke på att det inte finns så jättemånga magiker i Storbritannien t.ex. så blir det inte speciellt många mugglare som vet! Om vi säger att det finns 10 000 stycken i storbritannien, är det ju ingen stor procent om man ser till alla miljoner som bor där redan! =) Nej, men det är ju ändå ganska många, och så finns det trollkarlar på andra ställen (och häxor) Självklart, men det är ju inte någon stor procent om man jämför! =) =) - just like themarauder 16 apr, 2013 21:13 |
Forum > Harry Potter > Mugglare som vet om trollkarlssamhället
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen