Namn på Ugglor
Forum > Harry Potter > Namn på Ugglor
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Beata
Elev |
Skrivet av hermione_33: Kanske Spinny, Rollie, Caster eller nåt sånt? Fastnade något? Kul att du ska börja med en fanfiction!!! Har jobbat på den ett litet tag nu Tack för förslagen!
7 mar, 2011 18:26 |
|
Piggelin
Elev |
7 mar, 2011 18:28 |
|
Beata
Elev |
Skrivet av Soz: Färger; Vit: Eezy Brun; Mörk: Night Ljus: Flash/Day Choklad: Choco Rödbrun: Love, Heart Svart: Moon/Moonles(z) Övrigt: Ice/Cream, Light/ning, Splash, Paint/ing. Personligheter; Trött: Shake/y Glad: Happy, Smiley, Power Mystisk: Mystic/a Nyfiken: Piccaboo Kaxig: Dare Dum: Yrrou Det var några av mina förslag! Det var måånga förslag! Tack så mycket...Jag blev lite förtjust i Piccaboo eller "Pic" som jag då tänkte på xD
7 mar, 2011 18:32 |
|
Soz
Elev |
Vad bra, jag älskar det namnet också, det är det engelska namnet på leken "Tittut", så jag tyckte att det passade på en nyfiken uggla xD
Sherlockian, Whovian etc. 7 mar, 2011 18:33 |
|
NEWBORN
Elev |
Angram är när man gör om ord. Typ Tom Marvolo Riddle är ett anagram av I'm Lord Voldemort. Då har man vänt om bokstäverna ^^
7 mar, 2011 19:01 |
|
soratanaka
Elev |
Svart uggla: Atra (eller böjning)
Atra = Svart på latin Vit uggla: Niveus (eller böjning) Niveus = Vit på latin (även Albus, men kände att det inte passade in på en uggla). Bitsk uggla: Piper, Piperis (eller böjning) Piper; Piperis = Bitsk på latin Snabb uggla: Velox (eller böjning) Velox = Snabb på latin (även ieiunium, celox, celer) Eller anagram ur dessa, andra former, eller nåt sånt! Fasen vet jag. Jag brukar bara döpa dem till nåt random eller fint. Lololol. "We should love people and use things, but unfortunately we love things and use people." 7 mar, 2011 19:20 |
|
Protego
Elev |
7 mar, 2011 19:36 |
|
HarryP
Elev |
Heidy är ett förslag till en chey :3
haha. Mina förslag suger x'D Nässy 7 mar, 2011 19:44 |
|
JokerSpel
Elev |
Kommer bara på Artemis...
"There's nothing wrong...I just felt a sudden attraction to this...iron support."//Karl 7 mar, 2011 23:44 |
|
Beata
Elev |
Skrivet av soratanaka: Svart uggla: Atra (eller böjning) Atra = Svart på latin Vit uggla: Niveus (eller böjning) Niveus = Vit på latin (även Albus, men kände att det inte passade in på en uggla). Bitsk uggla: Piper, Piperis (eller böjning) Piper; Piperis = Bitsk på latin Snabb uggla: Velox (eller böjning) Velox = Snabb på latin (även ieiunium, celox, celer) Eller anagram ur dessa, andra former, eller nåt sånt! Fasen vet jag. Jag brukar bara döpa dem till nåt random eller fint. Lololol. Hm....latinska namn ^^ Det var bra förslag. Tack!
8 mar, 2011 11:00 |
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen