Finska böckerna
Forum > Harry Potter > Finska böckerna
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Zendaya
Elev |
De är coola och roliga!
11 jan, 2013 19:07 |
|
Borttagen
|
Skrivet av hermonii: Jag tycker dom var riktigt fina sen tycker jag inte heller den här tråden är snäll eftersom det är min mamma som ritat omslagen... Varför skrev du så? Själv tycker jag att det är kul att det finns så många olika varianter på omslagen men de svenska ser bra mer verklighetstrogna ut än dessa, det går att föreställa sig att det är så dem ser ut. 11 jan, 2013 19:13 |
|
Borttagen
|
Haha, jag har läst en av böckerna. Hatar alla konstiga namn, typ Professori Kalkaros (Professor Snape), Professori McGarmiwa (Professor McGonnagall) osv.
11 jan, 2013 19:16 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Haha, jag har läst en av böckerna. Hatar alla konstiga namn, typ Professori Kalkaros (Professor Snape), Professori McGarmiwa (Professor McGonnagall) osv. Kan du finska? 11 jan, 2013 19:18 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Haha, jag har läst en av böckerna. Hatar alla konstiga namn, typ Professori Kalkaros (Professor Snape), Professori McGarmiwa (Professor McGonnagall) osv. Kan du finska? Jaadå, jag bor i Finland och min mamma är finsk 11 jan, 2013 19:23 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Haha, jag har läst en av böckerna. Hatar alla konstiga namn, typ Professori Kalkaros (Professor Snape), Professori McGarmiwa (Professor McGonnagall) osv. Glöm inte TYLYPAHKA! (Hogwarts) ;D 11 jan, 2013 19:26 |
|
Borttagen
|
trean var värst, fast jag kollade jara på 1,2 & 3 men ändå... xD
min mormor och morfar kommer från finland, dom flyttade till sverige... typ ^'^ 11 jan, 2013 19:30 |
|
Kintsugi
Prefekt |
De finska omslagen känns konstiga men vanliga. Känns som att det är en återkommande stil om jämför med andra HP-omslag runt om i världen.
Jag älskar att det finns så himla många olika stilar, motiv, arbetstekniker och perspektiv som återspeglar Harry Potter-böckerna på världens alla omslag. Mina favoriter är och förblir Sveriges följt av Danmarks men det är nog för att jag älskar det vackra djupet och tekniken hos dem båda. ☽ Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name ☾ 11 jan, 2013 19:34 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Haha, jag har läst en av böckerna. Hatar alla konstiga namn, typ Professori Kalkaros (Professor Snape), Professori McGarmiwa (Professor McGonnagall) osv. Glöm inte TYLYPAHKA! (Hogwarts) ;D ÅH JA! 11 jan, 2013 19:40 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Haha, jag har läst en av böckerna. Hatar alla konstiga namn, typ Professori Kalkaros (Professor Snape), Professori McGarmiwa (Professor McGonnagall) osv. Glöm inte TYLYPAHKA! (Hogwarts) ;D ÅH JA! Just why, come on Finland what's wrong with you? Finnar (hostvihost) översätter ju allt till och med städer ex. Stockholm - Tukholma Det stör mig så sjukt mycket XD 11 jan, 2013 19:42 |
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen