Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Finska böckerna

Forum > Harry Potter > Finska böckerna

1 2 3 4 5
Användare Inlägg
Zendaya
Elev

Avatar

+1


De är coola och roliga!

11 jan, 2013 19:07

Borttagen

Avatar


Skrivet av hermonii:
Jag tycker dom var riktigt fina sen tycker jag inte heller den här tråden är snäll eftersom det är min mamma som ritat omslagen...


Varför skrev du så?
Själv tycker jag att det är kul att det finns så många olika varianter på omslagen men de svenska ser bra mer verklighetstrogna ut än dessa, det går att föreställa sig att det är så dem ser ut.

11 jan, 2013 19:13

Borttagen

Avatar


Haha, jag har läst en av böckerna. Hatar alla konstiga namn, typ Professori Kalkaros (Professor Snape), Professori McGarmiwa (Professor McGonnagall) osv.

11 jan, 2013 19:16

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Haha, jag har läst en av böckerna. Hatar alla konstiga namn, typ Professori Kalkaros (Professor Snape), Professori McGarmiwa (Professor McGonnagall) osv.


Kan du finska?

11 jan, 2013 19:18

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Haha, jag har läst en av böckerna. Hatar alla konstiga namn, typ Professori Kalkaros (Professor Snape), Professori McGarmiwa (Professor McGonnagall) osv.


Kan du finska?

Jaadå, jag bor i Finland och min mamma är finsk Men svenska är mitt huvud-modersmål. har alltid gått i svensk skola, svenskt dagis osv. Alla mina vänner är svenska också.

11 jan, 2013 19:23

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Haha, jag har läst en av böckerna. Hatar alla konstiga namn, typ Professori Kalkaros (Professor Snape), Professori McGarmiwa (Professor McGonnagall) osv.

Glöm inte TYLYPAHKA! (Hogwarts) ;D

11 jan, 2013 19:26

Borttagen

Avatar


trean var värst, fast jag kollade jara på 1,2 & 3 men ändå... xD
min mormor och morfar kommer från finland, dom flyttade till sverige... typ ^'^

11 jan, 2013 19:30

Kintsugi
Prefekt

Avatar


De finska omslagen känns konstiga men vanliga. Känns som att det är en återkommande stil om jämför med andra HP-omslag runt om i världen.

Jag älskar att det finns så himla många olika stilar, motiv, arbetstekniker och perspektiv som återspeglar Harry Potter-böckerna på världens alla omslag. Mina favoriter är och förblir Sveriges följt av Danmarks men det är nog för att jag älskar det vackra djupet och tekniken hos dem båda.

Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name

11 jan, 2013 19:34

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Haha, jag har läst en av böckerna. Hatar alla konstiga namn, typ Professori Kalkaros (Professor Snape), Professori McGarmiwa (Professor McGonnagall) osv.

Glöm inte TYLYPAHKA! (Hogwarts) ;D

ÅH JA!

11 jan, 2013 19:40

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Haha, jag har läst en av böckerna. Hatar alla konstiga namn, typ Professori Kalkaros (Professor Snape), Professori McGarmiwa (Professor McGonnagall) osv.

Glöm inte TYLYPAHKA! (Hogwarts) ;D

ÅH JA!

Just why, come on Finland what's wrong with you?

Finnar (hostvihost) översätter ju allt till och med städer ex. Stockholm - Tukholma
Det stör mig så sjukt mycket XD

11 jan, 2013 19:42

1 2 3 4 5

Forum > Harry Potter > Finska böckerna

Du får inte svara på den här tråden.