Den Magiska Tre-kampen (SV)
Forum > Fanfiction > Den Magiska Tre-kampen (SV)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Knizzlare
Elev |
25 mar, 2011 19:37 |
|
Miss.Rowena
Elev |
Du skriver så bra, att du ska få KitKat av mig på tisdag. Fortsätt, tokiga-Harry-Potter-gumman! ♥
~ Med rätt att besserwissa ~ 27 mar, 2011 20:55 |
|
jan
Elev |
Mer den är ju jätte bra!!!
Jag tror livet är en dröm. Men vad händer den dagen du vaknar från denna dröm?
28 mar, 2011 06:42 |
|
Borttagen
|
Vet inte om jag ska bedöma hur bra den är ännu, du har knappt kommit in i handlingen. Kommer däremot bevaka för att se vad det blir av det hela.
29 mar, 2011 17:00 |
|
Borttagen
|
Kapitel 3 - Solen och blixten
Natten till Halloween sov Bonnie betydligt bättre än den förra. Hon somnade fort och hade en underbar dröm. Hon drömmde att professor Dumbledore ropade upp hennes namn som flög upp från den flammande bägaren. Hur hon skakade hand med honom och hur hon, Bonnie Clark, vann 1000 galleoner, hur hon fick dem i en stor säck och hur hon köpte en åskvigg. Hur hon flög på åskviggen över berg och dalar ... men så väcktes hon av Nelly. Under hela frukosten ville hon bara gå och lägga sig och fortsätta sin magiska dröm. Men sen, så kom hon ihåg att det var ikväll som namnen från bägaren skulle ropas ut. Förmiddagslektionerna (försvar mot svartkonster, örtlära) var sega, men var så småningom över. Det var bara dubbeltimme i spådomskonst kvar. En halvtimme senare satt Bonnie och stirrade in i sin kristallkula i professor Trelawneys klassrum som var väldigt kvavt. Det kom en blixtrande glimt i kristallkulan. "Ehm ... professorn?" precis då Bonnie hade sagt de orden kom Trelawney rusande. "Vad är det kära vän?" frågade hon "Vad ser du?" "Du sa ju att man skulle säga till om man såg något, och jag såg först solljus sen en blixt, det går ju inte ihop?" "Låt mig se, min vän, låt mig se" Trelawney lutade sig fram mot kristallkulan och ryggade inte tillbaka, som hon brukade göra när man såg något konstigt. "Jag vet ... inte" sa Trelawney lungt men på samma gång lite förbryllat. "Ni kan gå nu". 30 mar, 2011 09:50 |
|
Miss.Rowena
Elev |
Mära. 8D
~ Med rätt att besserwissa ~ 1 apr, 2011 21:37 |
|
Knizzlare
Elev |
2 apr, 2011 09:51 |
|
Borttagen
|
Kapitel 4 - Hogwarts förkämpe
Äntligen! tänkte Bonnie, det var dags att få veta vilka förkämparna kommer bli. Hon hade fortfarande inte berättat för någon om att hon lagt sitt namn i bägaren, men ... tänk om någon visste? Hon kom tillbakla till verkligheten och koncentrerade sig på Dumbledore som läste av namnet på deltagaren från Durmstrang, 'Conostovic Dobrevac'. En kille reste sig upp från de övriga Durmstrang eleverna som satt vid Gryffindorbordet. "Salemhäxornas institut's förkämpe är ... Laurence Bernadote!" En mycket vacker svarthårig flicka reste sig från bordet som Bonnie satt vid, Ravenclawbordet. Herregud! tänkte Bonnie, bara sekunder kvar! "Och slutligen, Hogwarts förkämpe" sade Dumbledore och Bonnie höll andan "... Tyler Greene!" Suck, Tyler var en Slytherinelev, Bonnie ville inte alls att han skulle tävla för skolan, men hon applåderade ändå. 16 apr, 2011 20:04 |
|
Knizzlare
Elev |
20 apr, 2011 22:27 |
|
Borttagen
|
K: Tack för det och tack för att du skrev så att jag kan skriva mer
___________ Kapitel 5 - Frånvarande Nelly Förkämparna hade försvunnit in i något avlägset rum som Bonnie inte hade lagt märke till tidigare. "Okej. Vi har alla våra deltagare, så, varför går ni inte till sängs allesammans?" Och så reste sig alla sig och började gå dit de skulle sova. Fast, ingen gick till sängs då de kom till Ravenclaw's sällskapsrum, utan alla stannade där och samtalade om deltagarna och tre-kampen. "Usch, jag kan inte tro att den där idioten ska representera Hogwarts i turneringen!" utbrast Stephen argsint "Nåja ... det blev iallafall inte Layfors.." sade Bonnie till den nu lite lugnare Stephen medans de satte sig ner i ett hörn med Nelly som var ovanligt tyst. "Nelly?" frågade Bonnie "Mmm..." svarade Nelly ifrånvarande "Hallå? Nelly?" "Jag tror jag går och lägger mig" sa Nelly lite mindre frånvarande "Jag följer med." sade Bonnie och reste sig upp och började gå upp mot sovsalarna med Nelly tätt bakom sig. "Nelly, vad är det egentligen?" frågade Bonnie om och om igen "Jag är trött." sade Nelly igen ännu mer frånvarande än hon varit innan hon sagt 'Mmm'. -------------------- Asså jag vet inte vad jag ska skriva riktigt men a, nästa kapitel kommer bli spännande, då är det första utmaníngen DE HAR LÄRARNA SOM DE HAR I SJÄTTE FILMEN 20 apr, 2011 22:45 |
Forum > Fanfiction > Den Magiska Tre-kampen (SV)
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen