om
Forum > Fanfiction > om
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
lily, luna
Elev |
8 jan, 2013 07:19 |
|
mollylisa
Elev |
kapitel 2
...hogwarts tillsammans med Reamus. -Lily, var är min resmantel? Frågade James. -På kroken i hallen. Svarade Lily. -Ja, just det. Sa James stressat -Vart ska du pappa? undrade Harry som inte förstod vatför pappa helt plötsligt skulle iväg. -Jag ska möta Reamus och så ska vi åka till Hogwarts. Hade James sagt och sedan gått ut och transfererat sig där ifrån. Därför var Harry lite orolig, pappa hade ju sett så stressad ut. Tänk om något läskigt hade hänt. Men egentligen trodde Harry att James bara sulle på tebjudning hos Dumbledore. James gick så ofta på te hos Dumbledore. Dumbledore tyckte att James osynlighetsmantel var intressant. Förra gången James skulle på te hos Dumbledore, hade Harry tyckt att det var mycket roligare att ha pappa hemma, så han hade tagit osynlighetsmanteln och gömt sig under den. På så sätt gömde han ju osynlighetsmanteln, och utan osynlighetsmanteln var det ju ingen mening med att åka till Dumbledore. Men Harry hade avslöjat sig, efter fem minuter hade han tyckt att det var tråkigt att stå still, så hann började hoppa jämnfota. Så osynlighets-manteln hade glidit av! Harry försöker somna om, men han lyckas inte, så han gåt upp och går till köket och tänder lyset. Det knackar på fönstret, Harry går och öppnar och in susar... 8 jan, 2013 17:57 |
|
luna, lily
Elev |
8 jan, 2013 18:38 |
|
mollylisa
Elev |
Skrivet av luna, lily: Tack! Nästa kapitel kommer när någon som jag inte känner IRL (i riktiga livet) kommenterar. Åååååå du moste skriva nästa kapitel 8 jan, 2013 18:40 |
|
luna, lily
Elev |
Skrivet av mollylisa: jag tror jag vet vad det är som susar(J)Skrivet av luna, lily: Tack! Nästa kapitel kommer när någon som jag inte känner IRL (i riktiga livet) kommenterar. Åååååå du moste skriva nästa kapitel
GOD JUL ALLESAMMANS!!<3<3
8 jan, 2013 18:42 |
|
mollylisa
Elev |
Skrivet av luna, lily: vad menar du med susarSkrivet av mollylisa: jag tror jag vet vad det är som susar(J) Skrivet av luna, lily: Tack! Nästa kapitel kommer när någon som jag inte känner IRL (i riktiga livet) kommenterar. Åååååå du moste skriva nästa kapitel 8 jan, 2013 18:44 |
|
luna, lily
Elev |
8 jan, 2013 18:45 |
|
mollylisa
Elev |
Skrivet av luna, lily: Jaså, säg inte här vad du tror. Mejla mig istället vad du tror Du vet i ditt nya kapitel när det är något som susar 8 jan, 2013 18:48 |
|
Borttagen
|
Det ser väl ganska bra ut. Att fler mugglisar läser kanske är på din överskrift. ''Om'' tycker inte jag är en sån framställande överskrifft. ''Om'' betyder väl inte så mycket i berättelsen?? Man får fler läsare om man har en bra överskrift och en bra handling. Och genom ditt skrivande förstår jag att Lily och James lever. Hur många år är Harry? eller går han på Hogwarts och hanns föräldrar. eller är han ett år? Aja jag undrar bara om du har hitat på lite själv eller om det är så att lily och James kommer dö i din FF när Harry är ett år? Jaja jag hoppas du förstår vad jag menar!
8 jan, 2013 18:50 |
|
mollylisa
Elev |
Skrivet av Borttagen: Hej! Ja, nu i efterhand ångrar jag namnet på berättelsen, men jag tror inte det går att ändra. Lily och James lever ju i berättelsen, för att jag har ju berrättat att voldemort aldrig blev ond i den här sagan. I nästa kapitel får man veta hur gammal harry är.Det ser väl ganska bra ut. Att fler mugglisar läser kanske är på din överskrift. ''Om'' tycker inte jag är en sån framställande överskrifft. ''Om'' betyder väl inte så mycket i berättelsen?? Man får fler läsare om man har en bra överskrift och en bra handling. Och genom ditt skrivande förstår jag att Lily och James lever. Hur många år är Harry? eller går han på Hogwarts och hanns föräldrar. eller är han ett år? Aja jag undrar bara om du har hitat på lite själv eller om det är så att lily och James kommer dö i din FF när Harry är ett år? Jaja jag hoppas du förstår vad jag menar! 8 jan, 2013 19:01 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen