Mentala Sjukdomar?
Forum > Harry Potter > Mentala Sjukdomar?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
NEWBORN
Elev |
Men Voldemort verkar ju ha någon psykiskt fel
9 mar, 2011 18:56 |
|
ikka
Elev |
Skrivet av soratanaka: Skrivet av ikka: Säkert lättare att bota i trollkarlsvärlden. De borde ju inte vara helt obefintliga iaf. Mental ohälsa går väl ändå inte att bota helt? Jag har tänkt på att de borde kunna ha sådana sjukdomar, faktiskt. Schizofreni, MPD etc. Jag vet faktiskt inte, det kanske det inte gör. Beror väl på hur allvarligt fallet är. Om det gäller en övergående depression kanske det kan botas lättare en om någon lider av en medfödd sjukdom. ![]() [img]http://25.media.tumblr.com/cb4eaa8e97
9 mar, 2011 19:22 |
|
soratanaka
Elev |
@NEWBORN; Egentligen så borde Harry och Tom ha varit rätt lika på den mentala stabiliteten. De båda växte upp utan kärlek etc. Skillnaden var att Tom inte lärde sig att undvika den, utan att bli starkare än de andra och skrämma iväg dem.
Och ja, hade detta hänt riktiga personer så hade det kunnat vara psykfall. @ikka; Jag tror att får man depression så är det något man kan falla tillbaka till också. Ungefär som en ED. "We should love people and use things, but unfortunately we love things and use people." 9 mar, 2011 19:26 |
|
Luna 1
Elev |
9 mar, 2011 19:28 |
|
ikka
Elev |
@soratanaka; Visst, säkert. Men det är ändå skillnad på något man kan falla tillbaka till och något man inte klarar av att ta sig ur.
![]() [img]http://25.media.tumblr.com/cb4eaa8e97
9 mar, 2011 19:38 |
|
VeraSpring
Elev |
Jaa, kanske det finns någon..
Well it's one for Harry, two for Ron Three to Hermione, now go witch go But don't you, attack the Hogwarts school (Melodi:Blue Suede Shoes vers Av: Mig) 9 mar, 2011 19:43 |
|
soratanaka
Elev |
@ikka; Grejen är att de som föds med exempelvis autism kan adaptera sig med sjukdomen. De kan vänja av sig sina vanor för att "smälta in" något i det sociala livet.
"We should love people and use things, but unfortunately we love things and use people." 9 mar, 2011 19:44 |
|
ikka
Elev |
@soratanaka; Ah, iofs. Jag borde egentligen inte diskutera det här alls, för jag känner att jag har i princip noll kunskap i ämnet...
(Åh, vad jag inte kunde stava först </3) ![]() [img]http://25.media.tumblr.com/cb4eaa8e97
9 mar, 2011 19:57 |
|
soratanaka
Elev |
@ikka; Jag brukar alltid misslyckas med att stava "så är", för jag orkar aldrig göra å:et och mellanslaget. . .
För att gå tillbaka till topic så ja, St Mungos finns ju för en anledning. . :-( "We should love people and use things, but unfortunately we love things and use people." 9 mar, 2011 20:02 |
|
Långstrumpa
Elev |
dom som sitter i azkaban blir väl det typ? och dom säger väl att Bellatrix är det?
5 jan, 2012 22:08 |
Forum > Harry Potter > Mentala Sjukdomar?
Du får inte svara på den här tråden.







Mugglarportalen