Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Livets svåra val (SV)

Forum > Fanfiction > Livets svåra val (SV)

1 2 3 ... 7 8 9
Användare Inlägg
Kate Riddle
Elev

Avatar


Skrivet av T3DDY:
Bra, bevakar! Men använd helst inte parenteser, eftersom man ska undvika det i berättande text Du kan ju skriva t.ex "vände hans mamma bara med staven som enligt Jack inte såg ut att komma från något", eller nåt sånt xD Haha, världens sämsta exempel xD

Tack så mycket! Ska ändra det!

~Jag är som jag är, acceptera det~ My BFF: Kitty Riddle My Sister: Twiie

5 jan, 2013 18:48

TheFifthMarauder
Elev

Avatar


Den verkar riktigt bra så ska bevaka och se
Du skriver bra och har flyt så fortsätt ^^

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia1.tenor.com%2Fimages%2F67dcd4f518da94315bcdbe6cd2509b24%2Ftenor.gif%3Fitemid%3D9279187

5 jan, 2013 19:10

Kate Riddle
Elev

Avatar


TheFifthMarauder: Tackar, och nu kommer det första kapitlet efter Prologen
~~
Kapitel 1
Jack suckade och kollade på almanackan. Det var fortfarande en vecka kvar av sommarlovet. Han hade nyss fyllt 14 och hade massor av nya presenter. Han ville egentligen inte ha så många, men han hade en stor släkt, och fick ganska mycket. Nu längtade han bara till familjen Frys hemtrevliga hus. Han hade fått ett brev från Will att de skulle komma och hämta honom idag klockan 17.00, och Jack var väldigt spänd. William Fry var Jacks bästa vän, och hade en ganska stor familj. En mamma, en pappa, tre bröder och två systrar. De två systrarna skulle börja sitt tredje år och tvillingbröderna skulle börja sitt sista år. Den äldsta killen jobbade på The Daily Prophet.

Jack tog upp Will's brev och läste igenom det för minst hundrade gången. Han kunde det utantill, och i huvudet läste han:

Hej Jack!!
Jag frågade pappa och det är okej att du kommer över till oss den sista veckan. Kan du höra med dina föräldrar om det går? Vi kommer i vilket fall att hämta dig med kvastarna. Har du din åskvigg?? Det skulle vara bra om du hade det, för vi ska ju flyga hem. Vi kommer klockan 17.00
Will


Klockan var fyra, och Jack trampade otåligt med fötterna. Han slängde brevet på skrivbordet och gick ut ur rummet, för att se deras nya grannar anlända. Hans föräldrar brukade alltid välkomna nya grannar, även om de var mugglare eller ej. Den här gången hade Jack en känsla av att grannarna inte skulle vara mugglare. Han visste inte vad känslan kom ifrån, men han var säker på sin sak. Han hade sagt det till sina föräldrar, men de hade bara satt ett stort leende på läpparna och sa att man skulle behandla alla lika. Jack hade inte fått det svar han hade väntat sig.
Redan på morgonen hade han tagit fram kvasten. Hans Åskvigg glänste, på grund av Jacks putsning.
"Å du Alice, skulle du kunna ge mig min trollstav?"
Jack stelnade till och upptäckte att han stod vid altanen. Kvinnan hade frågat efter sin trollstav. Alltså var de INTE mugglare. Eller hade han bara inbillat sig?
"Mamma, varför hämtar du inte bara din trollstav själv? Du har inget i händerna och du har inte brutit dom," sa flickan bredvid. Nu var Jack säker: De var absolut inte mugglare. Flickan -tydligen vid namn Alice- tittade på Jack med en underlig blick. Jack kom på att det var oartigt att stirra. Men han kunde inte undgå att se att flickan var otroligt vacker. Hon hade mörkblont hår som var uppsatt i en lång fläta, hennes ögon var havsblåa och hon hade ett liksom vänligt utseende.
"Du vet att det är oartigt att stirra va?" sa Alice och gick fram till Jack och spände ögonen i honom. "Hörde du vad vi sa?"
"N..nej...." sa Jack och stammade. Fy, vad dum jag måste ha sett ut, tänkte Jack och stirrade ner på sina fötter.
"Jag vill bara säga, att om du tjuvlyssnar på våra samtal, kan du förlora ett ben eller arm" sa Alice hotfullt och gick sin väg. Hennes långa fläta svängde när hon gick.
"Wow" sa Jack. Det var det enda han fick fram.

~Jag är som jag är, acceptera det~ My BFF: Kitty Riddle My Sister: Twiie

5 jan, 2013 19:35

Detta inlägg ändrades senast 2013-01- 5 kl. 19:49
Antal ändringar: 9

Borttagen

Avatar


Jättebra!!!! Du är jätteduktig skriverska!!

5 jan, 2013 19:45

Kate Riddle
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Jättebra!!!! Du är jätteduktig skriverska!!


Åå, tack, du är underbar!!

~Jag är som jag är, acceptera det~ My BFF: Kitty Riddle My Sister: Twiie

5 jan, 2013 19:50

Borttagen

Avatar


Skrivet av Kate Riddle:
Skrivet av Borttagen:
Jättebra!!!! Du är jätteduktig skriverska!!


Åå, tack, du är underbar!!



Varsågod! När kommer nästa kapitel?

5 jan, 2013 19:51

Kate Riddle
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Kate Riddle:
Skrivet av Borttagen:
Jättebra!!!! Du är jätteduktig skriverska!!


Åå, tack, du är underbar!!



Varsågod! När kommer nästa kapitel?


Om jag hinner så blir det idag, annars kanske imorgon!

~Jag är som jag är, acceptera det~ My BFF: Kitty Riddle My Sister: Twiie

5 jan, 2013 19:52

Borttagen

Avatar


Skrivet av Kate Riddle:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Kate Riddle:
Skrivet av Borttagen:
Jättebra!!!! Du är jätteduktig skriverska!!


Åå, tack, du är underbar!!



Varsågod! När kommer nästa kapitel?


Om jag hinner så blir det idag, annars kanske imorgon!





Bra!!!

5 jan, 2013 19:53

Kate Riddle
Elev

Avatar


Fler som läser?

~Jag är som jag är, acceptera det~ My BFF: Kitty Riddle My Sister: Twiie

5 jan, 2013 19:54

Ida Ginny Lovegood
Elev

Avatar


Jättebra!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F24.media.tumblr.com%2F79414b6975f6d381d7b6486d3990307c%2Ftumblr_mjfdxlL2Yn1ra40iho1_500.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2Fe6223dc6f3d2a87deddba3bf827b7dd7%2Ftumblr_mjloisLP2s1r9eomoo1_500.jpg

5 jan, 2013 20:15

1 2 3 ... 7 8 9

Forum > Fanfiction > Livets svåra val (SV)

Du får inte svara på den här tråden.