Relegerad!
Forum > Harry Potter > Relegerad!
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Goldcrest
Elev |
Det brittiska trolldomsministeriet verkar inte vara helt lätt att ha och göra med. De ville säkert inte erkänna att det haft fel om Hagrid och stuntar därför helt i honom.
29 dec, 2012 13:32 |
|
themarauder
Lärare |
Skrivet av LauraE: Skrivet av themarauder: Jag har aldrig fattat detta: Varför får du inte längre använda magi om du blir relegerad från Hogwarts? Får man inte starta om och börja på en annan skola? Jag menar - man slutar ju inte vara magisk bara för att man blir relegerad... Väldigt knasigt. OCH Hagrid blir relegerad för att de tror att det är han som har öppnat hemligheternas kammare, MEN i andra boken får man ju reda på att han var oskyldig. Borde inte han då få en massa ursäkter, och en ny stav? Det är väl bara om man har begått ett brott som man får trollstaven bruten? Inte bara för att man blir relegerad från Hogwarts. (Vilket man oftast blir pga brott) Sen så tänkte de väl att han fortfarande hade öppnat kammaren första gången men inte andra? x) Tänker mest eftersom att Harry alltid gnäller för minsta lilla att hans stav sa brytas i två,. och han ska leva tillsammans med Hagrid etc. Och jag är säker på att Dumbledore, som fick reda på hela sanningen i tvåan skulle göra allt för att rentvå Hagrids namn om så vore fallet med trollstavsbrytningen... Men ja =) det är ju ngt att klura lite på! =) - just like themarauder 29 dec, 2012 16:38 |
|
Borttagen
|
Det verkar ju vara som så att man inte ha rätten att använda magi om man inte fullföljt sin utbildning? Lite komiskt att Hagrid är lärare på en skola men inte tillåts använda sig av trollkonst..
Hur som helst borde det finnas alternativ, det känns ju inte sannolikt att det inte finns avhoppare och folk som, just då, inte kan läsa klart 29 dec, 2012 17:43 |
|
LauraE
Elev |
Skrivet av themarauder: Skrivet av LauraE: Skrivet av themarauder: Jag har aldrig fattat detta: Varför får du inte längre använda magi om du blir relegerad från Hogwarts? Får man inte starta om och börja på en annan skola? Jag menar - man slutar ju inte vara magisk bara för att man blir relegerad... Väldigt knasigt. OCH Hagrid blir relegerad för att de tror att det är han som har öppnat hemligheternas kammare, MEN i andra boken får man ju reda på att han var oskyldig. Borde inte han då få en massa ursäkter, och en ny stav? Det är väl bara om man har begått ett brott som man får trollstaven bruten? Inte bara för att man blir relegerad från Hogwarts. (Vilket man oftast blir pga brott) Sen så tänkte de väl att han fortfarande hade öppnat kammaren första gången men inte andra? x) Tänker mest eftersom att Harry alltid gnäller för minsta lilla att hans stav sa brytas i två,. och han ska leva tillsammans med Hagrid etc. Och jag är säker på att Dumbledore, som fick reda på hela sanningen i tvåan skulle göra allt för att rentvå Hagrids namn om så vore fallet med trollstavsbrytningen... Men ja =) det är ju ngt att klura lite på! Det är nog det att Harry är livrädd för att tvingas åka tillbaka till mugglarvärlden där han blir torterad av Dursleys. x)
Tumblr: http://lauradobby.tumblr.com/
29 dec, 2012 18:26 |
|
hermione gragner
Elev |
Det är sant och det har jag inte enns tänkt på aaaa
29 dec, 2012 19:28 |
|
:WP:
Elev |
Kommer in lite akward här men jag skriver en ff och behöver läsare! Här är länken till den och läs gärna om ni har lust
http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=28236&page=1#p1708294 29 dec, 2012 20:26 |
|
Borttagen
|
Ja, tycker synd om Hagrid.
Men det finns ju inte så mycket att göra, han blev relgerad som ung och han kan ju inte gå om skolan 29 dec, 2012 20:29 |
|
Borttagen
|
aa, Hagrid borde ju fått sin stav tillbaks och några ursäkter...
29 dec, 2012 20:29 |
|
Ginny!!!!
Elev |
1. Konstigt... Men man kanske måste ha gjort något verkligen hemskt för att bli relegerad, något som är så hemskt att du inte är värd äran att vara magisk längre. De trodde ju att Hagrid ville döda elever när han "släppte lös" monstret (fast det var ju Tom Dolder). Men det går inte ihop med att Harry och Ron nästan blev relegerade för att använda en flygande bil...
2. TYCKER JAG VERKLIGEN. Hagrid förtjänar verkligen det! ![]()
29 dec, 2012 20:34 |
|
lumos1
Elev |
29 dec, 2012 20:35 |
Forum > Harry Potter > Relegerad!
Du får inte svara på den här tråden.








Mugglarportalen