"Vanlig" kunskap?
Forum > Harry Potter > "Vanlig" kunskap?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Candys
Elev |
Men vad händer om man hotar ministeriet med att avslöja magivärlden?Vad gör ministeriet då?
30 dec, 2012 01:26 |
|
Lolly0101
Elev |
Skrivet av Borttagen: Jag har tyckt att det här har varit konstigt sen första gången jag läste böckerna, hur lär sig alla trollkarlar och häxor tex. matte? Tex Ron går ju inte i en vanlig mugglarskola, han vet ju inte ens vad telefon är för något. Då borde han ju inte kunna någon matte. Någon som tänkt på det? Emmh det var kanske lite väl konstigt ! okej det har jag aldrig tänkt på ? 30 dec, 2012 07:43 |
|
Nessie00
Elev |
Jag tror att dem får hemundervisning... Eller så har dem kanske någon slags förskola där dem lär sig grunderna, typ stava, räkna, läsa o.s.v.
EXTERMINATE!!! 30 dec, 2012 11:43 |
|
NyTo
Elev |
Talmagi är väl matte? Okej, han läser inte det ämnet, men jag tror att deras föräldrar lär dem stava och läsa, det är ju inte hemskt svårt, va? (läslus/bokmal här då)
30 dec, 2012 11:54 |
|
Borttagen
|
Men typ algebra och sånt, det lär man sig ju inte direkt när man är under 11...
30 dec, 2012 12:46 |
|
Candys
Elev |
Ministeriet löser det....... (Tror jag.)
30 dec, 2012 12:53 |
|
Queen Boo
Elev |
Ingen aning....
jag är jättecoolig älska mig plz 31 dec, 2012 20:16 |
Forum > Harry Potter > "Vanlig" kunskap?
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen