Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Not same person anymore - Draco Malfoy (SV)

Forum > Fanfiction > Not same person anymore - Draco Malfoy (SV)

1 2 3
Användare Inlägg
Sallymalfoy
Elev

Avatar

+1


Kommer kanske inte kunna skriva så ofta, våran dator har gått sönder och det är ganska jobbigt att skriva på iPad!
Men jag ska försöka attskriva så ofta jag kan!

28 dec, 2012 22:34

YoshiFriend <3
Elev

Avatar


29 dec, 2012 11:24

Sallymalfoy
Elev

Avatar

+1


Har skrivit om den här texten två gånger nu, eftersom datan krashade! Men hopppas det blev bra nu. Förresten, datan är lagad nu
_______________________________________

Mr Filch log brett. Han grep tag i Draco och Hermiones armar.
-Min pappa ska få höra om det här! Fräste Draco.
Mr Filch skrattade tyst för sig själv, sedan frågade han
- Vidriga ungar, varför smyger ni omkring i skolans korridorer långt efter läggdags? mr Filch var inte arg. Han såg snarare glad ut, glad för att han kanske äntligen får hänga upp dessa eleverna med kedjor i taket.
- det ska du väll inte bry dig om, äckelgub... Draco han inte säga klart meningen eftersom han plötsligt blev avbruten av en bekant röst.
- Mr Filch, vad håller du på med?
-Åh, Professor Mconagall.. Dom här eleverna smög runt i korridoren, de hade nått fuffens för sig! det svär jag på!
Hermione suckade av lättnad, Professor mconagall hade räddat dom!
- Nåja, Mr Filch tack för hjälpen men du kan nog gå nu. Jag tar med mig eleverna för att litet snack.
Mr filch gick iväg, han var nog besviken tänkte Hermione.
- Så, varför smyger ni runt i korridoren ensamma såhär dags?
Draco och Hermione började prata i mun på varandra.
- För att han, för att hon sa så, nej han visslade, nej jo nej,joho nähä, jag kollade bara vad det var, jag var påväg till sovsalen, jag gjorde inte alls det, nej, jo, ja, sen kom han, Jo, Jag hörde något konstigt, Mr filch, Sen du..
Mconagall förstod ingenting av vad hon hade hört.
- jag blir tyvärr tvungen att ge er båda strafftjänst. Möt Hagrid vid stora poretn klockan åtta imorgon kväll, klockan åtta PRICK. Seså, kila iväg till era sovsalar nu. Draco och Hermione böjade gå mot sovsalarna. Ingen av dem sa något. Till sist bröt Hermione tystnaden.
- Varför visslade du på mig Malfoy?
- Jo, Haha. Granger, tror du verkligen att jag visslade på dig? DIG? varför skulle JAG vilja ha kontakt med en smutsskalle som dig?
Hermione förstod att det var självklart, varför skulle Malfoy visslat på henne? Hon är ju en smutsskalle i hans ögon. Men ändå kände hon en besvikelse i kroppen. Hon kände hur hennes ögon blev blöta. Hon ville inte låta en tår rinna nerför hennes kind. Hon var stark. Hon skulle inte låta en sån som Malfoy trycka ner henne. Men den där tåren ville ändå få rinna ner, så hon lät den göra det. Bara han inte såg. Då skulle han reta henne, och hans slytherin vänner skulle skratta varje gång hon gick förbi.
När de hade kommit till delen där de skulle skiljas stannade de båda upp.
Draco tog ett steg närmare Hermione, de stod nu öga mot öga. Draco såg en tår rinna nerför Hermiones kind. Han kände sig fruktansvärt elak.
-F-ff-förlåt. Sa Draco så tyst han kunde. Han brukade trycka ner Potters vänner, men just nu kände han sig bara hemsk mot Hermione. Det brukade han aldrig göra.
Hermione var chockad över Dracos ursäkt. Hon bestämde sig för att inte säga något. Hon ville inte säga '' det gör inget''. Hon blev faktiskt sårad över att bli kallad smutskalle.
- Malfoy, jag måste gå nu. Sa Hermoine tyst.
- Okej.
hermione sprang uppför trappan och skulle precis säga lösenordet.
- DU Granger! Du kan kalla mig Draco!
- Bara om du kallar mig Hermione! ropade hermione och log.
draco hann inte svara, Hermione hade redan gått in till sovsalarna.
När Hermione kom in till flickornas sovsal hade alla redan somnat. Hon kröp ner under täcket. Även fast hon var trött kunde hon inte somna. Alla tankar flög runt i huvudet på henne. vad hade hänt med den Draco hon kände?

29 dec, 2012 17:58

Detta inlägg ändrades senast 2012-12-29 kl. 20:02
Antal ändringar: 1

YoshiFriend <3
Elev

Avatar


Superbra längtar efter mer!

http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=28385 <--- Dramione ff

29 dec, 2012 18:01

sofiavonI
Elev

Avatar


Älskar din FF. Så bra SÅ braaaaaaa!!

BÄSTA DRAMOINE NOVELLEN!!!!! Skrivs av en nära vän, ni kommer inte ångra er om ni läser den!!!! www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=28312

29 dec, 2012 18:01

Sallymalfoy
Elev

Avatar

+1


jag kör på ett litet kort kapitel! Kände att deras tankar behövde visas!

I Hermiones huvud.
__________________

Vad är det som har hänt egentligen? Malfoy har förändrats. Okej, jag måste lära mig att kalla honom för Draco nu. Eller, när jag pratar med Harry & Ron får jag inte säga Draco. Då kommer de ana något. Men vad ska de ana egentligen? Jag är ju inte direkt kär i Draco! Eller, är jag det? Nej, han visslade inte på ens på mig ju. Men han visade en annan sida när vi skildes åt. Allting har blivit så konstigt! Imorgon när vi har strafftjänst måste jag prata med honom. Om det verkligen är något, fast nä det är det nog inte. Men OM det är något mellan mig och Draco, får INGEN INGEN på hela skolan veta det. Men.. jag hoppas inte det är något. Tror jag. Det var bara så konstigt att jag började gråta när han kallade mig smutsskalle.... eller började jag gråta för att han inte visslade på mig? Mina känslor går över styr ibland. Jag måste sätta stop för dom. Jag tänker för mycket. Förresten ska jag nog sova nu.
Hermione sov knappt en timme den natten. Hon kunde inte sluta tänka på Draco.


I Dracos huvud.
________________________________

VARFÖR? VARFÖR VISSLADE JAG?
varför kallade jag henne smutsskalle?
Och varför sa jag att jag inte visslade på henne?
jag blir så arg på mig själv! Är det henne jag har känslor för? Tänk om hon berättar det här för Harry och Ron. Hoppas inte hon gör det nu...
Jag vill träffa henne, jag vill se henne! Vad är det som gör att jag känner såhär? Jag har förändrats, är jag ens samma person längre? Eller blir man bara såhär om man är... kär?
Men det är jag ju inte, Hhaha! Inte i Granger iallafall. Jag måste få prata med henne! Jag måste verkligen prata med henne, det får bli imorgon! När vi har strafftjänst. Tillsammans
Men jag får hålla det här för mig själv. Det här får INTE pappa veta, inte mamma heller. Om de får reda på sanningen kanske ''Han'' gör något emot dem. Eller mot mig, det kan förstöra min framtid.
Men..om inte.... vi gör det i smyg! Jag och Granger!
Den natten sov Draco, han drömde om en viss tjej. Ni vet nog vem

29 dec, 2012 19:59

Detta inlägg ändrades senast 2012-12-30 kl. 12:16
Antal ändringar: 2

YoshiFriend <3
Elev

Avatar


29 dec, 2012 20:02

Lizzy.P27
Elev

Avatar


super bra!!!!!!!

I am myself every day. If you dont like it, Your problem.

29 dec, 2012 20:07

Sallymalfoy
Elev

Avatar

+2


Draco vaknade sent på morgonen, han insåg att det bara var 5 minuter till nästa lektion. Professor Mconagall som hade första lektionen fick inte ge honom strafftjänst igen. Draco satte på sig sina kläder samtidigt som han undrade varför de andra inte väckt honom? Han orkade inte tänka mer på det. Han hade inte tid. Han sprang nerför trapporna och skyndade sig till klassrummet.

Samtidigt i Gryffindor tornet.
Hermione hade tydligen lyckats somna tillsist, hon hade tydligen sovit hela morgonen. Hon kollade på klockan, hon skulle komma försent till lektionen i trollformellära. Mconagall skulle inte bli glad, medtanke på vad som hänt igår. Hermoine klädde på sig och sprang mot klassrummet. Hon tog tag i dörrhandtaget och kände att det inte bara var hon som hade sin hand där. Hon kollade upp och såg Draco. Han hade också lagt handen på handtaget för att öppna dörren. Hermione kände hur generad hon var, hennes kinder blev snabbt röda.

Ur Dracos huvud.
___________
Pinsamt! Vad ska jag göra nu?
Innan att tänka mig för hade jag min ena hand på Hermoines midja. Jag kände Hermoines ena hand på min axel och den andra på min kind.
Vi kysstes.

Ur Hermoines huvud.
________________

Jag han inte tänka klart, helt plötsligt kände jag Dracos hand på min midja. Ingenting kändes mera rätt än att den stunden. Vi kysste varandra. Och jag var så lycklig i den stunden. Jag tänkte inte på att det var killen som kallade mig smutsskalle nästan varje dag. Han som jag hatar... eller hatade.
Det var obeskrivligt.

Det dom inte såg var att när de bägge två hade sträckt sig fram till dörrhandtaget hade dörren till klassrummet öppnats. Den stod inte bara på glänt, utan den var helt öppen. Och där , i mitten av en lektion hade dörren åkt upp och Professor Mconagall, alla Gryffindor elever och Slytherin elever såg när.. Hermoine Granger och Draco Malfoy stod i dörrkarmen och kysstes..

Förlåt för ett sånt kort inlägg! Imorgon ska jag försöka få ijop till ett riktigt långt! Btw, lite pinsamt där i slutet

29 dec, 2012 23:12

Detta inlägg ändrades senast 2012-12-30 kl. 12:17
Antal ändringar: 3

YoshiFriend <3
Elev

Avatar


Bra slut xD undrar hur det går

http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=28385 <--- Dramione ff

29 dec, 2012 23:15

1 2 3

Forum > Fanfiction > Not same person anymore - Draco Malfoy (SV)

Du får inte svara på den här tråden.