My parents are dead [SV]
Forum > Fanfiction > My parents are dead [SV]
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
HURRA 8D
22 dec, 2012 18:02 |
|
DarkBells
Elev |
Kapitel 2.
Under färden lärde jag känna Nellie och Jake mycket mer. Nellie avgudade tydligen Harry Potter (jag nämnde förstås inte att han var min gudfar), älskade att spela något mugglarspel som hette biljard och läste lika mycket som Hermione (om ni inte vet vem det är; slå upp vilken historiebok som helst). Jake gillade mer att fotografera (med mugglarkamera) och att måla, och han vill tydligen måla av mig någon gång enligt han själv. Jag berättade inte så mycket om mig själv, men fick några gillande blickar av Nellie och Jake. "Vad har du för blodstatus?" frågade Jake en gång under färden och på köpet fick han en mördande blick av Nellie. Jag kände mig lite obekväm men svarade ändå med låg röst. "Renblod." Jake nickade och slängde en blick på det regniga fönstret, det hade börjat regna. Plöstligt öppnades kupé dörren och en flicka med blåa stora ögon och vit och långt hår kom in i. "Åh. Hej Jake, Nellie", sa flickan ointresserat och fick sedan syn på mig. "Och du är?" "Ted Lupin", mumlade jag och flickan spärrade upp ögonen och gapade större än Nellie. "D-du är han? Ä-är du Ted Lupin!? Den Ted Lupin?" stammade flickan med en avgudande ton. Jag nickade. Hon fortsatte att gapa. Jake såg lite irriterad ut. "Varför är det så coolt att han heter Ted Lupin?" mumlade han och flickans ögon och mun blev ännu större en förut. "Vet du inte det!? För att hans gudfar är Harry Potter, Teds föräldrar kämpade mot Voldermort och det viktigaste av allt: Han är en mentarmorfargus", sa flickan och nu började Jake också att få stora ögon. Nellie var helt tyst och såg ut som om hon ville mörda mig. "Coolt! Får jag träffa Potters någon gång?" sa Jake glatt. "Visst. Men då måste jag bara varna dig för James, Harrys son. Han avgudar typ..." sa jag, kanske inte så glad av den ny vunna uppmärksamheten men jag han inte prata färdigt innan Nellie började skrika. "Varför sa du ingenting!? Jag har tydligen missat någonting som heter Ted Lupin, i min bok, men det betyder inte att du inte är berömd! Och..." skrek Nellie argt men blev avbruten hon också. "Jag heter Tara Green", sa flickan och slog sig ner bredvid mig, utan att fråga om hon fick sitta här. Jag nickade och Jake log snett mot mig och Nellies min började tina lite. Jag hade bara känt Jake och Nellie i några timmar, men jag kände redan att vi började bli kompisar. "Jag är inte ens berömd", mumlade jag till Nellie men hon gav mig bara en sur blick. "Ja... Vad ska vi prata om?" frågade Jake lite osäkert. Det hade uppstått en spänd tystnad mellan mig och Nellie. Och det blev inte bättre av Tara som pratade glatt och okontrollerat. "Vilket elevhem vill ni hamna i? Jag vet att Jake och Nellie vill hamna i Gryffindor och Ravenclaw, men du då Teddy? Jag vill hamna i Hufflepuff. Och vet ni att min mormor är mugglare? Och jag häxa! Jag är nämligen halvblod." Nellie ryckte lite på axlarna och jag hann inte svara innan tåget stannade. Jag tittade snabbt ut genom fönstret och fick syn på vagnar utan hästar, båtar vid en stor sjö och en man som ropade att alla förstaårselever skulle komma fram. Jag insåg att mannen var den omtalade halvjätten Hagrid. Nellie, Tara och Jake samlades bakom mig och vi fick syn på elever som klev ut genom tågdörrarna. "Vi är framme", andades Tara, för en gångs skull var hon ganska tyst. Jag nickade sakta. Nellie tog tag i sin väska och tog Jake i ena armen, och denne såg ganska förvånad ut av sin systers beröring. "Vad väntar vi på?" sa hon med en lätt sarkastisk ton. "Kom då."
22 dec, 2012 19:05 |
|
Borttagen
|
Awesome! Du är verkligen jätteduktig
22 dec, 2012 19:28 |
|
DarkBells
Elev |
22 dec, 2012 19:29 |
|
Hermia
Elev |
Du är superduktig på att skriva. Kommer helt klart att läsa denna.
Once a MADling, always a MADling 22 dec, 2012 19:36 |
|
DarkBells
Elev |
22 dec, 2012 19:37 |
|
Borttagen
|
Jättebra! Du skriver verklige super bra!
Ny läsare! 22 dec, 2012 19:39 |
|
DarkBells
Elev |
22 dec, 2012 19:40 |
|
Borttagen
|
Skrivet av DarkBells: Skrivet av Borttagen: Jättebra! Du skriver verklige super bra! Ny läsare! Tack du också ♥ Varsegod ♥♥ 22 dec, 2012 19:41 |
|
Borttagen
|
BÄST!!♥
22 dec, 2012 21:04 |
Forum > Fanfiction > My parents are dead [SV]
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen