Charlie Fox och Isfjädern
Forum > Fanfiction > Charlie Fox och Isfjädern
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Dennys
Elev |
Ska jag skriva kap 2 idag? (Eller rättare sagt lägga ut! Redan skriven
17 dec, 2012 16:16 |
|
Jack Axelon
Elev |
Gryyyyyymt fortsätt snääääääääälla
Framstår jag som ett creep? Min ff:http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=41038 17 dec, 2012 16:22 |
|
Luna Ravenclaw
Elev |
Ja, lägg upp kapitel 2 idag!
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end. 17 dec, 2012 16:24 |
|
Jack Axelon
Elev |
fortsätt
Framstår jag som ett creep? Min ff:http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=41038 17 dec, 2012 16:27 |
|
Dennys
Elev |
Här kommer kap 2! Ungefär lika bra som kap 1 men sakerna händer i alla fall november 2011 - april 2012.
Kapitel 2 - En iskall hemlighet Det har gått ungefär 310 år sedan pingvintragedin i Antarktis. Ben Fox II's barnbarns barnbarns barn Charlie Fox har just kommit till världen. Hans farbror hade köpt en bok till Charlie som hade förstört boken så fort han vaknade. Hans föräldrar tyckte att det var konstigt för att han alltid var så lugn. Anledningen till att han gjorde sönder boken var att han kände på sig att han inte skulle gilla den, han såg den som en fiende, han såg den som en pingvin! Hans föräldrar tyckte att boken var bra för honom för det var en faktabok han kunde läsa när han blev äldre. "Det är en jättebra bok ju. Man kan inte längre köpa boken 'Allting om Pingviner.'! Dessutom var det ju ett magiskt märke på den. ML Magisk Läsning. Varför förstörde du den fina boken Charlie? Varför?" frågade hans mamma när han hade förstört den. Hon visste inte att hennes farfar hade blivit uppbränd i en vulkan puttad av en 'pingvin'. På bokens omslag fanns det en bild på en pingvin. När hon frågade Charlie varför han förstörde den svarade han inte eftersom att han var knappt 8 månader gammal. Han växte upp och han hade lärt sig att gilla pingviner. När han fyllde 7 ville han att det skulle vara en pingvintårta på hans kalas. Han köpte serietidningar med pingviner i, han läste böcker om pingviner, han kollade på pingvinfilmer helatiden (mest Happy Feet och Pingvinerna från Madagaskar) och en gång när han var 6 år så bad han faktist om att ha en pingvin som husdjur. Men det fick han inte. Varje gång som han läste en bok med märket ML så påminnde hans mamma honom om när han förstörde den sista magiska pingvinfaktaboken i hela universum. Och i magivärlden så var pingviner väldigt uppskattade. Men en dag när Charlie var 9 år så sökte han på google efter trollkarlspingvinsbildböcker (Han ville sätta ihop en trollkarl och en pingvin och ha massa bilder på det) så stod det på datorn 'Hittade inga resultat på trollkarlspingvinsbildböcker. Söker istället på trollkarlspingvinböcker'. Då så stod det längst upp på sidan 'Magisk Läsning, sidan med trollkarlsböcker. Lägg ditt bud på den utdöda boken 'Allting om Pingviner''. Så boken fanns alltså. Men många ville ha boken. Det högsta budet stod på 682 PP (Pingvin-Pengar). Charlies budget var exakt 650 PP, 300 FP (Fisk-Pengar. 10 FP = 1 PP) 300 SP (Späckhuggar-Pengar. 100 SP = 1 PP) Vänta lite. Han hade exakt en PP mer än det högsta budet. Boken säljs om 13 sekunder! Charlie klickade på lägg bud, skrev in 683 PP och klickade på skicka. Just den sekunden han klickade på skicka så gick hans fönster sönder. Någon hade kastat in en bok. Boken hette 'Allting om Pingviner'. Detta var det sättet som man beställde saker på det magiska viset. Eftersom han hade så bråttom så glömde han att öppna fönstret. Det kanske inte låter så magiskt att kasta in saken man köpt genom fönstret. Men det magiska är att saken aldrig kan gå sönder när den kastas in, saken kommer alltid precis när den ska komma och när den kastas in genom fönstret så kastar ingen människa den utan den ploppar fram från tomma intet och kastar in sig själv. För att betala så kastar man ut sina pengar ut genom fönstret och då så sjunker pengarna ner i marken och flyger vidare i jorden ända till personen som ska få pengarna. Hemma hos personen som får pengarna så säger en röst "VARNING!!! Magiska pengar på väg!". Denna röst hör bara magiska varelser bortsett från guldfiskar och småbin. När pengavarningen hörs så måste man öppna fönstret i sitt rum så kastas det in pengar i rummet. Så fungerar internetbusiness för magiska varelser bortsett från nyckelpigor och isbjörnsbebisar. På bokens baksida fanns ett register. Registret växte. Det kom fler och fler kapitel i boken. För varje ny sak om pingviner som hände så kom det fram ett nytt kapitel. Charlie var nu tvungen att fråga sina föräldrar om de kan använda magi. Det var svårt att fråga någonting sånt. Det är som att fråga något pinsamt bland folk. "Mamma, Pappa? Jag beställde en sak och..." Hans pappa, vars namn var Edgar, avbröt honom och frågade "Har du beställt något och förstört fönstret igen?" "Ja..." sa Charlie, "och det var en sak till. Jag beställde en ny utdöd bok som alla vill ha och undrar om vi kan magikopiera boken och göra exemplar till alla trollkarlar, häxor, alfer och alla andra magiska varelser som vill ha boken. Jag tror till och med att du vill ha boken." Edgar stängde tven och kollade på Charlie. "'Allting om Pingviner'" sa Charlie som trodde att han skulle säga nej. "Den boken har alla velat ha sen dem blev utsålda!!! SÅKLART så kopierar vi och säljer dem!!!" Charlie som inte kunda vänta sig ett bättre svar gick till sitt rum och hämtade boken. "Ett problem." sa Edgar, "Den har en ML-markering. Vi får inte kopiera den!" Edgar såg besviken ut. "Men kolla när boken gjordes! År ----. Enligt boklagen så betyder 4 st strecktecken att boken aldrig kommer skrivas klart. Och i Magisk Läsnings löften så lovar de att så länge en bok har ---- så får man kopiera boken!" För magiska kopior kan inte växa. Bara original. Så böckerna vi ger bort kan inte utöka sig som vår bok kan!" "Nu magi-kopierar vi!" sa Edgar och tog boken till kopiatorn. 4 dagar senare hade hela Sveriges magiska befolkning en pingvinbok var. 7 veckor efter det hade hela Europas magiska befolkning en pingvinbok var. 3 månader efter det så hade hela jordens magiska befolkning en pingvinbok var. Det hade gått runt 4-5 månader och nu hade Charlie fyllt 10 år. Det är kanske nu som Charlie blir berömd. 10 är det näst magifullaste talet (9 är det magifullaste) och det är det året man ska börja på en trolldomsskola (Vissa börjar när dem blir 11). Det är då som trollkarln eller häxan får veta om 'Kvitter'. "Heter det inte Twitter?" tänker kanske du som läser. Ja det heter Twitter. För omagiska eller annat folk. Magiska varelser som fyllt 10 år får för första gången i sitt liv höra talas om Kvitter. Nu ska ni i alla fall höra om första gången Charlie fick veta om Kvitter. "Hej." sa Edgar när han gick in på Charlies rum. "Mmmm...Hej." sa Charlie när Edgar gick in i rummet samtidigt som han spelade på sitt Wiztendo MG (Magic Games) "Du ska nu få ett konto på en sak." sa Edgar sakta. "Vad?" frågade Charlie och slutade spela. "Kvitter. En sida för nymogna magiska varelser som du." svarade Edgar. "Nymogna?" frågade Charlie med en frågande min. "Du har just fyllt 10 år och om Kvitter godkänner din ansökan så är du en trollkarl!" Charlie stirrade. Till sist sa han, "Men först måste jag visa dig en sak." sa Charlie och gav honom Pingvinboken. "Det första kapitlet handlar ofattbart om mig! Första stycket i första kapitlet heter 'En iskall hemlighet'. Hemligheten verkar gömma sig från mig! Jag läste och det handlar om din farfars farfar, Ben Fox den andre. Han och hans vänner blev lurade och mördade av pingviner. Jag hatar pingviner just nu! Men det är inte bara HAN som är känd för att han är den tredje mannen i Antarktis. Det är också JAG som är känd för en sak i den boken! I det sista kapitlet i de andra böckerna som inte blir längre och längre står det om mig! Det står att jag har gjort så att hela världen har den förr-så-kallad utdöda boken! Det står att jag har gjort världens godaste gärning! Jag betalade 683 PP för hela världen!!! Jag finns i en bok som mer än tre fjärdedelar av jorden har!" Edgar såg ut som att han skulle svimma. Han fick fram "Jag får visa Kvii..Kvi.Kvitt" "Kvitter" "Jaa. Kvitter...i..morgon..." sa Edgar och tog boken för att läsa det 12357265:e kapitlet. ___________________________________ Nästa kapitel kommer någon gång under denna vecka! Det var inte meningen att dem skulle vara så här stora 17 dec, 2012 16:27 |
|
Borttagen
|
två jättebra kapitel!
17 dec, 2012 16:41 |
|
Dennys
Elev |
Tackar, tackar!!! Nästa kommer (som ni kanske såg) någon gång i veckan. Antagligen torsdag, fredag eller lördag. Om jag är lat med skrivandet (som jag har slutat med att vara) så söndag!
17 dec, 2012 16:43 |
|
Luna Ravenclaw
Elev |
Bra!
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end. 17 dec, 2012 16:44 |
|
Dennys
Elev |
Märkte just hur lång kap 2 var!
17 dec, 2012 16:44 |
|
Luna Ravenclaw
Elev |
Oj, ja det var ett ganska långt kapitel
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end. 17 dec, 2012 16:47 |
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen