Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Femte året. Det bästa året!

Forum > Fanfiction > Femte året. Det bästa året!

1 2 3
Användare Inlägg
Andras<3
Elev

Avatar

+1




Tack för allt hörni hoppas andra kap är lika bra.

Kap 2

"James" Sirus står böjd över mig med ett glatt leende. Jag satte mig upp klarvaken. Går kväll var fortfarande ett färskt mine. Var det en dröm?
På väg ner till frukosten berättar Peter med ivrig röst. "Remus är på ett "perfekt" möte. "
Vi hade alla skrattat och retat Lupin ordentligt när han blev perfekt tillsammans med en söt flicka med namn Charlis. Extra roligt var det för att Lupin var väldigt kär i henne.
Vi åt en stor frukost gjord av pannkakor,rostat bröd, yougurt och bacon och ägg. Sen lämnade jag och Sirus, Peter för en stund så vi kunde gå ner och bytta om innan quidditch träning. På vägen ditt kunde man se över sjön långt där nere låg bläckfisken och vänta. Det påminde mig om valet jag gjort med Frank. Om jag simmade över sjön och tillbaka så skulle jag få 15 galleoner. En lätt match.
Väll framme byte vi om och vänta på att resten av laget skulle kila ner hit.
Vi gled in på Norge mot Turkiet en spännande match vi gått på i somras med Remus.
När Klockton och Harris slagmen dök upp ville dom gärna vara med i samtalet.
Haily, Charlis och Tom jagare var sist och byte snabbt om.
Jag berättade taktiken vi skulle använda i matchen mot Ravenclaw.
Sen gick vi ut på planen. På läktarn satt Remus och Peter. På en annan satt söt flicka med mörkrött hår och mandelformade gröna ögon. Hennes ansikte var vänligt och hela hon utstrålade skönhet. Jag tappade bokstavligen hakan det var Lily.
Jag satte upp laget i luften och flög upp till där Lily satt.
"Vi måste prata." Det fans ingen humor eller kärlek i hennes röst.
Jag klev av kvasten och följde med henne ner i en av dom tomma rummen som låg under läktarn.
"Du var inte vid frukosten i morse?"
"Nej jag var tvungen att göra en grej först." Svarar hon. Sen säger hon. " Jag kan inte vara tillsammans med dig på riktigt, om du inte slutar att göra Severus illa!"
Först tänkte jag säga att jag inte tänkte sluta förrän han och hans äckliga hår gick och dog.
Sen tittade jag in i hennes gröna ögon. Jag ville inte förlora henne. Så istället sa jag " Jag kan lova vad som helst för dig."
Hennes ögon börjar glittra. Jag tog henne intill mig. Sen böjde jag mig ner och våra läppar mötes. Den här var längre än den i uppehålls rummet, men jag ville ha mer när den var över. "Du måste nog gå upp laget väntar på dig." Sa hon medan hon drog sig undan. Jag tog min kvast och fråga om hon skulle stanna och vänta.
"Kan inte måste göra en sak. Syns sen." Och gav mig en Puss och började gå ner för trappan. Själv gick jag upp och fortsatte med träningen.
Även om Sirius ville höra, så ville jag inte berätta det var min och Lilys hemlighet och det älskade jag.
Under luchen dök hon inte upp heller även om Alicia sa att hon vart här och proppat i sig maten och sedan gått över till slytherins bord. Snape!
Så jag Sirius,Remus och Peter gick ner till vårt träd nere vid sjön. Det var en vacker dag och här ifrån kunde man se allt och alla som gick för bi såg en klart och tydligt. Flickorna stod i grupper och lekte och pratade på strand kanten. Där satt även Lily. Jag sa till Killarna att vänta och gick ner dit. Lily satt precis och talade med Liss Matered. När jag kom fram.
Jag satt mig bakom.
"Saknat mig?" Viskade jag i hennes öra. Hon ryckte till sen vände hon sig om och tittade på mig länge med den blicken jag älskade.
" Alltid!" Sen gav jag henne en puss och vinkade hit Killarna. Remus satte sig en bit bort och började snacka om en stötig person dom varit tvungen att säga till. Fast jag visste att han bara satt där för att prata med henne. Peter satt en bit bort och Sirius använde sin trollstav för att kasta vatten på flickorna för att få dom att fnissa och kasta tillbaka.
Det var en härlig dag helt enkelt.

Hello to the Hole Harry Potters- fan Ronald+Hermione=TRUE Följ min ff femte året. bästa året

12 dec, 2012 12:27

Ginny Weasly 1
Elev

Avatar


jätte

Elev

12 dec, 2012 12:57

Andras<3
Elev

Avatar


Tack håller på med tredje nu!

Hello to the Hole Harry Potters- fan Ronald+Hermione=TRUE Följ min ff femte året. bästa året

12 dec, 2012 16:08

lynz
Elev

Avatar


bra!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia.tenor.co%2Fimages%2F91d8bf999c3e012282c0a529d5f3a82b%2Ftenor.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fsecure.static.tumblr.com%2F95ff57b30cb1b14ad5883b754bb6b2d7%2Fknbwmzw%2Ftyzois4bh%2Ftumblr_static_tumblr_static__640.gif

12 dec, 2012 17:38

Andras<3
Elev

Avatar


Varsågoda!! Här är tredje!

Kap 3


På kvällen hade Lily försvunnit igen jag gick och la mig tillsammans med Sirius och Peter. Sen somnade jag. Jag drömde att jag spela quidditch och att jag spela uselt och att vi förlorade quidditch pokalen. Sen var jag i en duell sal och Snape stod i andra änden. Det här klarar jag av men alla trollformler jag kan bara försvann ursikte. Jag ramlade blödande och till åtlöje på golvet. Snape skratta sen var det tjej skratt. Lily stod där och bara skratta jag kände mig hemsk. : jag kan inte vara ihop med en nolla!
Jag slog upp ögonen det tog en timme inan jag förstod att det faktiskt inte hänt.
När jag satt mig upp hörde jag en massa krafsande. Sen två röster på en och samma gång. "JA!"
"James vakna!" Både Sirius och Remus kom in genom mitt förhänge.
"Sista biten är där elixiret är klart och vi har precis hittat rätt förtrollning.
Det sker i kväll. Det är ju fortfarande helg. "
"Okej, vi kör!"
Efter att ha väckt Peter var vi alla rätt uppspelta.
Vi gick ner till frukosten jag gav Lily en Puss och sa att vi syns vid lunch. Sen tog vi varsin macka och smög runt en staty för att slänga osynliges manteln över oss sen begav vi oss till den spökande stugan. Kitteln låg i ett låst rum som var det ända som inte blivit trakasserad av Remus upptåg, vid fullmåne.
Den kokade och puttrade men bara för att hålla värmen den var klar.
Remus och Peter sa att dom skulle stanna kvar och hålla koll på brygden medan jag och Sirius gick tillbaka till slottet.
Efter lunch gick vi bara runt på skolans område. En skara flickor stod och fnissade och pratade. Jag drog en hand genom håret i försök att rufsa till det. Sirius ställde sig mitt i hoppen och började prata med alla flickorna samtidigt. Då kom Snape fram lunkande genom gräset.
" Sirius, Snorgärsen gör oss visst sällskap. " ropade jag till honom.
" Ahh Snorgärsen. Flickor vill ni se en liten uppvisning" Frågade han dom.
Många sa Nej men man såg att dom ville.
Snape kom närmare inom hörhåll.
"Vad tycker du om Möss, James?" Frågade Sirius med en adligstäma.
" Nej nej, min unge herre. Vi ska icke göra oss av med Snorgärsen på så sätt."
Snape hade nu sätt oss och släppte böckerna han hade i händerna och drog fram sin trollstav. Men vi var snabbare.
"Densaugeo" ropar jag medan Sirius ropar "Expelliarmus"
Snape faller om kull och hans trollstav fångar Sirius. Sen börjar min förtrollning värka hanns fram tänder växer onormalt fort.
Snart är dom en meter och flickorna fnissar och jag och Sirius skrattar så vi kiknar.
En lång snygg flicka som ståt i mitten går fram mitt Sirius. " Får jag testa. Problemet är bara att jag inte är så bra så kan du hjälpa mig? "
Sirius ler. " Klart jag kan!"han viskar något i hennes öra och hon börjar fnittra. Sen nickar hon och vänder staven mot Snape som håller på att komma upp.
" Ät sniglar!" Snape ramlar på marken och börjar spy. (Sniglar)
Flickorna skriker äcklade och upphetsade.
"James!" Lily kommer gående ner över gräset. Det syns på hennes ansikte att hon inte sätt Snape än. Jag märker hur jag blir helt röd. Lily ler tills hon stannar upp och bara gapar hon måste ha sätt Snape på marken. Hon springer fram och drar upp Snape i sittande ställning. "Det var droppen Potter! Din vidriga typ ,hur kunde du?!"
Hon hjälpte honom upp och stötande Snape upp för trappan medan han fortfarande kräktes upp sniglar. Flickorna blev uttråkade gick där ifrån. Kvar stod jag och Sirius.
Hello to the Hole Harry Potters- fan Ronald+Hermione=TRUE Följ min ff femte året. bästa året

Hello to the Hole Harry Potters- fan Ronald+Hermione=TRUE Följ min ff femte året. bästa året

13 dec, 2012 07:58

Griphook
Elev

Avatar


awsome

13 dec, 2012 09:25

Andras<3
Elev

Avatar


Tack

Skrivet av NyTo:
Bra, men is inte härma andras tiltalr.


Ja men felet är att jag har aldrig läst den och visste inte att den fanns så det var inget illa menat!!

Hello to the Hole Harry Potters- fan Ronald+Hermione=TRUE Följ min ff femte året. bästa året

13 dec, 2012 10:18

lunas_claw
Elev

Avatar


Asså asgrymt

"Mistletoe," said Luna dreamily, pointing at a large clump of white berries placed almost over Harry's head. He jumped out from under it. "Good thinking," said Luna seriously. "It's often infested with nargles."- Luna lovegood<3

13 dec, 2012 12:00

mayagw
Elev

Avatar


bra

13 dec, 2012 12:35

Andras<3
Elev

Avatar


Tack håller på med Fjärde nu!
Den kommer nog bli lite längre!!
Förvandling!!

Hello to the Hole Harry Potters- fan Ronald+Hermione=TRUE Följ min ff femte året. bästa året

13 dec, 2012 13:38

1 2 3

Forum > Fanfiction > Femte året. Det bästa året!

Du får inte svara på den här tråden.