Böcker som INTE är skrivna..
Forum > Harry Potter > Böcker som INTE är skrivna..
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Beata
Elev |
1 mar, 2011 15:40 |
|
ikka
Elev |
Skrivet av soratanaka: Efter kriget kan vara rätt intressant, ur den synvinkeln om hur Ministeriet byggdes upp igen, hur Dödsätarna samlades (och hur lång tid detta tog) och vad för straff som gavs. Marodörernas och Riddles tidsepoker i skolan och senare kan vara intressant. Kanske inte som en bokserie, men som en enkel liten bok på cirkus tvåhundra sidor skulle jag gärna läsa. Är dock inte alltför intresserad eftersom gåtorna lösts. :-) Håller med. Något next-gen vill jag inte ha, men hur själva samhället byggdes skulle nog vara väldigt intressant att läsa. För att inte tala om marodörernas tid. Fast jag skulle då vilja ha ganska kort bok, cirka 200 sidor lät ganska bra, där man får kapitel från alla marodörernas perspektiv. Plus Severus, han måste vara med! Skulle absolut vilja ha Hogwarts, A History också. det vore coolt. ![]() [img]http://25.media.tumblr.com/cb4eaa8e97
1 mar, 2011 16:58 |
|
soratanaka
Elev |
Jag måste bara. . . Jag skulle så gärna vilja veta hur Severus var som person, bakom alla dessa fasader och så. Sörjde han, hur ofta? Vad tänkte han varje gång han såg in i Harrys ögon, och kastade en förolämpning efter en annan? Vad var hans sista tankar?
Det verkar väldigt intressant. Men fint att ikka höll med mig lite! Jag tror faktiskt att Rowling tänkte låta oss fantisera next-gen, så att hon inte kommer in och bara "detta händer". "We should love people and use things, but unfortunately we love things and use people." 1 mar, 2011 17:08 |
|
ikka
Elev |
[user]soratanaka[/user: Mer Severus! Det vore underbart att få sån info direkt från JK. Nu måste jag fan googla och se om hon sagt något mysigt.
![]() [img]http://25.media.tumblr.com/cb4eaa8e97
1 mar, 2011 19:51 |
|
hermione_33
Elev |
Mer Harry! Come on, jag läser allt! Suger åt mig nya HP böcker som en svamp
"Can you dance like a Hippogriff?" 1 mar, 2011 19:56 |
|
WillTurner
Elev |
Skrivet av soratanaka: Jag måste bara. . . Jag skulle så gärna vilja veta hur Severus var som person, bakom alla dessa fasader och så. Sörjde han, hur ofta? Vad tänkte han varje gång han såg in i Harrys ögon, och kastade en förolämpning efter en annan? Vad var hans sista tankar? Det verkar väldigt intressant. Men fint att ikka höll med mig lite! Jag tror faktiskt att Rowling tänkte låta oss fantisera next-gen, så att hon inte kommer in och bara "detta händer". En bok ur Serverus perspektiv hade varit otroligt bra! Jag skulle förstås gråtit ned hela exemplaret, men ändå. "Åh, mycket bra.... Ja, det är lätt att se att nästan sex år av magisk utbildning inte har slösats bort på dig, Potter. Spöken är genomskinliga." 1 mar, 2011 21:29 |
|
Borttagen
|
Håller med!
Jag har hört att det kanske ska komma en 8:e bok, nån mer som hört det? 1 mar, 2011 21:40 |
|
soratanaka
Elev |
@Bilius; Falska rykten. Såvida du inte syftar på den lilla novellen Rowling skrev om Sirius och James?
"We should love people and use things, but unfortunately we love things and use people." 1 mar, 2011 21:41 |
|
Celebikai
Elev |
Skrivet av soratanaka: @Bilius; Falska rykten. Såvida du inte syftar på den lilla novellen Rowling skrev om Sirius och James? VART KAN JAG LÄSA DEN!? Måste. läsa. Nu. :3 ![]()
1 mar, 2011 22:02 |
|
soratanaka
Elev |
"We should love people and use things, but unfortunately we love things and use people." 1 mar, 2011 22:09 |
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen