Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Inte elevhemmen som avgör

Forum > Harry Potter > Inte elevhemmen som avgör

1 2
Användare Inlägg
BlondaHermione
Elev

Avatar


Jag tycker det är kul på den gränsen JK Rowling skiljer åt elevhemmen. Men när folk spammar anslagstavlan med "Kom igen, vi kan vinna det här " och "Kämpa Hufflepuff/Ravenclaw/Slytherin/Gryffindor ".

Skriv något trevligt, så det blir mer "chattstämning"? :'C

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi44.tinypic.com%2F2mmcund.jpg

28 nov, 2012 18:13

Hippogriffen
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av NyTo:
Skrivet av Hippogriffen:
Skrivet av NyTo:
Ja, visst är det så. Sedan tänker vissa att de som är i Slyterin är elaka, de som är i Hufflepuff är dumma och inte kan nåt. Vi strävar bara efter att duga och vara rättvisa!



Eller hur! Alla de här fördomarna är irriterande, vi i Ravenclaw är inte alla besserwissers och alla (några då, haha) i Gryffindor är inte "show offs" om ni förstår...


Jepp...så är det ju inte alls! Okej, det kanske finns nån enstaka person som verkligen är det men isf bara ett par.
vad är ''show offs'' ? är jag det?


"Show offs" är såna som typ stylar och skryter och så, du är säkert inte så

WolfSeeker5256 på Pottermore :) Läsa gärna min ff Ebonie Black [SV]

29 nov, 2012 11:45

septimus heap 2012
Elev

Avatar


du har helt rätt

29 nov, 2012 11:57

Erica
Elev

Avatar


Skrivet av Hippogriffen:
Hej Jag har tänkt lite på en sak, att det är lite väl mycket fokus på elevhemmen mot varandra typ. Jag tycker det är jättekul med elevhemmen, egenskaperna och att det blir som en "familj", och jag är själv en stolt Ravenclaware. Men rivaliteten är lite överdriven tycker jag! Det är ingen tävling och jag gillar alla elevhem jättemycket! Hogwarts är den stora familjen och vi borde hålla ihop


(Ta inte detta som något superallvarligt utan har bara tänkt lite....)



håller med!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F38.media.tumblr.com%2F2c365eb5af979155e8c6bbea33dcc949%2Ftumblr_mt0fa0ywzU1sgz79no1_500.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F33.media.tumblr.com%2Faddb170d891209f756d1e2513a22dc87%2Ftumblr_mt0fmeX2Cu1sgz79no1_250.gif

1 dec, 2012 08:44

hermione gragner
Elev

Avatar


tjaa Griffindor och Slytherin var ju liksom rivaler i bökerna och i filmerna så det starta nog där.

1 dec, 2012 18:58

1 2

Forum > Harry Potter > Inte elevhemmen som avgör

Du får inte svara på den här tråden.