Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Vänner för evigt[SV]

Forum > Fanfiction > Vänner för evigt[SV]

1 2 3 4 5
Användare Inlägg
Biancis
Elev

Avatar


SÅ bra FF! Väntar på mer

2 dec, 2012 13:17

RoseElm30771
Elev

Avatar


Jätte bra! Bevakar!

2 dec, 2012 14:52

cikki
Elev

Avatar


Tack, här får ni mer!

Vad skulle jag göra?
Jag visste inte. Så därför gjorde jag ingenting.
Jag tittade på min katt Night. Han var nattsvart, med nästan blåsvarta fläckar.
Sedan så tog jag min bok igen, och läste samtidigt som jag tog en Bertie Botts bönor i alla smaker.
Jag stoppade den i munnen, och började genast hosta. En sådan äcklig smak! Jag lade snabbt ifrån mig boken och kräktes över kupégolvet. Vio såg förskräckt på pölen med spya.
Jag hostade till, och spyan tog slut. Jag såg förtvivlat på pölen.
”Hästskit”, sa jag ursäktande till Vio som rynkade på näsan. Hon nickade, och slutade inte stirra på kräket.
Jag trollade fram några servetter , som jag började torka upp det äckliga med.

2 dec, 2012 17:44

Borttagen

Avatar


Bra ff!

2 dec, 2012 17:50

Rut Luna
Elev

Avatar


Jag var lite småäcklad över det som hände, men när jag såg Elina som skrubbade upp spya viftade jag på staven och sa "Renskrubba" och golvet blev rent. Hon log tacksamt.

Väldigt kort, men jaja?

Jag är faktiskt död.

4 dec, 2012 14:40

Lizzy.P27
Elev

Avatar


Bra!!!

I am myself every day. If you dont like it, Your problem.

4 dec, 2012 14:56

cikki
Elev

Avatar


Nu kommer mer!

Varför var jag så korkad? Varför började jag torka upp det, med servetter?
Jag vet svaret.
Jag ville inte använda så mycket magi i närheten av en mugglarfödd, eftersom att jag inte ville verka kaxig.
Men hon verkade inte särskilt dålig på magi. Hon torkade upp kräket lika fort som min mamma skulle kunnat göra.
Jag åt igen, och provade sedan försiktigt en böna till. Jag la den i munnen, och tuggade. En underbar smak spred sig i munnen.
”Kola. Åh, vad jag älskar smaken av kola.”
”Jaha. Jag älskar den där jordgubbsglassmaken, den är så... söt.”
”ja, den är god. Undra vad det här är....”
Jag stoppar en blågrön böna i munnen. Den smakar surt, ungefär som Lime.

6 dec, 2012 20:39

Nuna = Luna + Neville
Elev

Avatar


braa

20 jan, 2013 16:12

Rut Luna
Elev

Avatar


Jag tuggade långsamt på bönan. Den var ganska god. Smakade typ som kyckling.
Jag blev äcklad av tanken på att tillverkarna hade stoppat in en kyckling i en böna, så jag tog ut den och slängde den.
Vi åkte över en bro. Fin utsikt.
En spetsig topp visar sig bakom en kulle. Ju närmare vi kom, ju högre blev toppen. Tillslut reste sig ett slott.
"Wow!", mumlade jag och stoppade in en ny böna i munnen.
Sen reste jag mig upp och tog mödosamt ned min väska. Trots att jag var lång, gick det inte så lätt.
Jag plockade upp min klädnad som jag hade fått i Diagongränden.
I tankar om hur det skulle vara på den nya skolan trädde jag på mig kläderna, som var lite för stora. Kan jag behålla min mössa på?

Jag är faktiskt död.

20 jan, 2013 18:10

Nuna = Luna + Neville
Elev

Avatar


mer c:

20 jan, 2013 18:12

1 2 3 4 5

Forum > Fanfiction > Vänner för evigt[SV]

Du får inte svara på den här tråden.