Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Dotter till Harry Potter

Forum > Fanfiction > Dotter till Harry Potter

1 2 3 4 5
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Skrivet av RoseElm30771:
Haha ruttet ägg! Jätte bra! Bevakar


Tack

Här kommer kapitel 2:


Jag vaknade av att någon skakade mig och ropade mitt namn:
-Lily! Lily!
Jag förstog att jag måste ha slumrat till några minuter. När jag öppnade ögonen så såg jag Hugos grönblå ögon framför mig.
- Lily, vi är snart framme. Du måste byta om!
Jag såg på honom. Hugo har redan tagit på sig sin skoluniform. Jag tittade ut genom fönstret. Hogwarts Expressen susade förbi skogar, ängar och sjöar.
Jag reste mig upp, tog min väska och gick för att byta om.
- Skynda dig! Hörde jag hur Hugo ropade efter mig.

Tågresan gick bra. Hugo vägrade att smaka på några mer av mina bönor, så jag fick allt för mig själv. Jag hade faktiskt ganska tur med smakerna, utom en som var med spenatsmak. Den godaste jag fick var karamell. På chokladgrodekorten fick jag ett med Helga Hufflepuff och det andra var Harry Potter! Min egen pappa! När jag blir stor vill jag också hamna på chokladgrodekort... Vi har också pratat om vilket elevhem vi tror att vi kommer att hamna i. Alla mina äldre syskon har hamnat i Gryffindor, så jag tror nog att jag också kommer göra det, eller snarare, jag hoppas.

När jag bytt om gick jag tilbaka till Hugo. Han är i full färd med att studera sina nya chokladgrodekort.
- Kolla! Nu försvann han igen! Sa Hugo och visade mig ett tomt kort som Hagrid skulle finnas på.
- Mm, jag undrar hur dom gör... svarade jag och sätter mig bredvid honom på det röda sätet.
-Hugo vi... jag avslutar min mening tvärt och pekar ut genom fönstret. Framför oss finns den pampiga skolan för häxkonster och trolldom. Hogwarts.

16 nov, 2012 18:55

RoseElm30771
Elev

Avatar


AWESOME !

16 nov, 2012 19:43

Borttagen

Avatar


Super duper bra!

16 nov, 2012 19:47

Amanda Lovegood
Elev

Avatar


Awesome

16 nov, 2012 19:52

LunaLove<3
Elev

Avatar


Awesome *bevakar*

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F31.media.tumblr.com%2F89e2dd2336a22aa1f792a505187431d9%2Ftumblr_mxq4uomJrN1qah26ko1_500.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2F721b190fe8b2b505ad942c9bb013f3de%2Ftumblr_mxq4uomJrN1qah26ko2_500.gif

16 nov, 2012 21:29

Lizzy.P27
Elev

Avatar


Super! *bevaka*

I am myself every day. If you dont like it, Your problem.

17 nov, 2012 10:53

Borttagen

Avatar


Tack så mycket! Det är kul att ni tycker om den!

Kapitel 3:


- Seså, seså... Följ mig nu! Jag såg hur svårt det var för Janett att samla ihop den stora skaran av förstaårs elever. Alla skulle ner i båtarna för att åka över sjön till Hogwarts. Sjöns vatten glittrade av månens svaga sken. Jag klev i den lilla ekan som jag delade tillsammans med Hugo och en tyst tjej med ljust, långt hår. Hennes ögon reflekterades i månljuset. Jag kände igen den här tjejen... Just det! Det var ju Hanna! Luna och Nevilles dotter! Jag hade inte träffat henne så många gånger, den senaste gången var förra året. Då var vi på middag hos Hermione och Ron. Luna och Neville var också där, tillsammans med sin dotter.

Jag såg på henne. Hon satt och tittade ut i vattnet. Rakt mot månens ljus.
- Hej Hanna, sa jag och då vände hon sig om mot mig. Hon log.
- Åh Lily! Jag såg inte att det var du! Det är så otroligt mörkt i kväll, sa hon.
- Hej Hanna, Hugo hade nu också kommit på vem flickan var.
Hon nickade lätt till svar.
- Vilket elevhem tror ni på? Frågade Hanna.
- Jag... jag avslutade aldrig den meningen. Först hade jag tänkt säga Gryffindor, men nu var jag inte lika säker längre... Var jag verkligen modig och så som en gryffindorare ska vara? Innerst inne så hoppades jag det, men det fanns en gnutta av osäkerhet.
- Jag tror nog att jag hamnar i Gryffindor, sa Hugo och bröt tystnaden.
Hanna nickade.
- Jag tror jag hamnar i Rawenclaw, sa hon.
- Vi är framme nu! Utropade jag när båten plötsligt var framme.
Vi gick av båten och steg i land.
- Alla förstaårs elever! Hör jag hur Janett ropade.
Vi spricker dit. Sedan ledde hon oss in genom Hogwarts stora portar.

Väggarna var vackert prydda med rörliga tavlor och konstvärk. Vissa tavlor fanns pappa med på! Vi leddes in i en stor sal som måste vara Stora Salen, som mina syskon brukar säga. Där inne satt alla elever på hela Hogwarts och väntar på oss.
- Kolla! sa Hugo och pekade upp mot taket, som såg exakt ut som en natthimmel.
- Jag vet, det är förtrollat, sa jag.
Vi gick i en gång i mitten av salen med Janett längst fram. När vi kom ända fram klirrar rektorn i glaset och ställer sig upp.

17 nov, 2012 16:27

Detta inlägg ändrades senast 2013-04-16 kl. 19:18
Antal ändringar: 1

Borttagen

Avatar


så supperbra! längrtar till nästa kapitel.

17 nov, 2012 16:34

LunaLove<3
Elev

Avatar


Jättebra!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F31.media.tumblr.com%2F89e2dd2336a22aa1f792a505187431d9%2Ftumblr_mxq4uomJrN1qah26ko1_500.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2F721b190fe8b2b505ad942c9bb013f3de%2Ftumblr_mxq4uomJrN1qah26ko2_500.gif

17 nov, 2012 16:37

Lizzy.P27
Elev

Avatar


Nice

I am myself every day. If you dont like it, Your problem.

17 nov, 2012 17:49

1 2 3 4 5

Forum > Fanfiction > Dotter till Harry Potter

Du får inte svara på den här tråden.